Barometrul Business Evolution de la Iași: Perspectivă moderat optimistă în legătură cu evoluția economiei și afacerilor locale
”Business Evolution”, cel mai important road show de conferințe dedicate top managementului companiilor și antreprenorilor, a atras la Iași un număr record de 180 de participanți interesați să afle mai multe despre soluțiile bancare dedicate, fondurile nerambursabile europene, guvernamentale sau din PNRR, despre digitalizare, GDPR, vânzări, sustenabilitate sau tranziția verde.
Evenimentul a fost susținut de Raiffeisen Bank România, Telekom Romania Mobile, BDO Romania, Valoria Business Solutions, Tudor Galoș Consulting, Kompass Romania, Wise Money, Camera de Comerț și Industrie Iași.
Rezultatele barometrului despre mediul de afaceri local
Cea mai recentă ediție a Barometrului Business Evolution are la bază răspunsurile primite de la antreprenorii și oamenii de afaceri care au participat la conferința de la Iași.
Pentru realizarea cercetării s-au colectat 165 răspunsuri la un chestionar alcătuit din 12 întrebări. Au răspuns 22% companii cu cifra de afaceri sub 250.000 Euro, 28% companii cu cifra de afaceri între 250.000 Euro și 1 milion de Euro și 41% companii cu cifra de afaceri între 1 milion de euro și 10 milioane Euro.
Rezultatele barometrului de la Iași arată că 66% dintre companiile respondente se așteaptă la creșterea cifrei de afaceri în 2023 (față de 82% la Brașov), 51% la creșterea profitului (față de 64% la Brașov), iar 30% la creșterea numărului de angajați (față de 42% la Brașov).
Dacă 52% dintre companiile de la Business Evolution Iași spun că sunt foarte încrezătoare și oarecum încrezătoare în evoluția favorabilă a economiei naționale, procentul crește la 62% când vine vorba de evoluția favorabilă a industriei din care compania face parte.
Este de menționat că ediția de la Brașov a Barometrului, realizată la conferința din luna iunie 2023, arăta că 67% și respectiv 71% din răspunsurile reprezentanților mediul de afaceri local susțineau aceste perspective.
Managerii și antreprenorii de la Iași au menționat pe primele locuri între acțiunile care vor ajuta la creșterea vânzărilor în acest an următoarele: deschiderea de noi canale de distribuție (59%), creșterea investițiilor în marketing și comunicare (36%) și extinderea vânzărilor către noi piețe locale sau internaționale (34%).
Pe de altă parte, respondenții de la Iași au spus că cele mai importante obstacole întâmpinate de antreprenori și manageri în dezvoltarea afacerilor sunt următoarele: incertitudinea din mediul de afaceri (64%), lipsa de viziune a politicilor publice (59%) și lipsa educației antreprenoriale (52%).
Pentru a îmbunătăți dezvoltarea antreprenoriatului în România, managerii și antreprenorii prezenți la conferința Business Evolution de la Iași au supus că măsurile care ar avea cel mai mare impact în următorii 3 ani sunt: simplificarea reglementărilor și a taxării (69%), asigurarea stabilității mediului de reglementare și fiscalizare (67%), scăderea taxării indirecte (50%).
Cele mai importante idei prezentate la Iași
În deschiderea conferinței, Adrian Uleniuc, Director Regional IMM Moldova, Raiffeisen Bank România a vorbit despre soluțiile de finanțare pentru IMM-uri și a punctat indicatorii și alte elemente cheie urmărite în analiza aplicației de credit.
La workshop-ul din partea a doua a evenimentului, el a trecut în revistă pașii unui proiect pe fonduri europene, a subliniat modul în care o bancă privește finanțarea acestor proiecte, pașii necesari și cum se structurează un credit bancar cu grant.
„Din interacțiunea cu participanții la evenimentul de la Iași am constatat interesul foarte mare pentru identificarea și înțelegerea soluțiilor de finanțare pe care le oferim. Am arătat care sunt oportunitățile actuale, dar și cerințele care trebuie îndeplinite pentru a avea un parteneriat de succes cu banca. A fost un foarte bun context să luăm pulsul pieței și să facem schimb de idei, astfel încât împreună să găsim soluții pentru dezvoltarea afacerilor”, a declarat Adrian Uleniuc, Director Regional IMM Moldova, Raiffeisen Bank România.
Mihai Gabriel Pripină, Manager Vânzări Indirecte Enterprise B2B, Telekom România Mobile a vorbit în prezentarea sa despre soluții mobile pentru eficiență în afaceri, cu accent pe tehnologiile și soluții digitale pe care IMM-urile le pot accesa, precum și modurile în care acestea își pot proteja activitatea de riscurile cibernetice.
Prin conceptul Fără Idei Fixe. Mobil pur și simplu, el a dat exemple relevante în legătură cu modul în care afacerile pot beneficia de conectivitatea voce-date, de date mobile M2M sau de alte soluții mobile bazate pe conectivitate.
La finalul primei părți a conferinței, Dan Schipor, Partener BDO Romania, Head of Management Consulting, a arătat faptul că diferența dintre o afacere bună și una sustenabilă este cea dintre a face bani și a genera productivitate pe termen lung. În prezentarea sa a vorbit despre cum se poate menține controlul modelului de afaceri într-un mediu în continuă schimbare.
În partea a doua a conferinței s-au prezentat aspecte practice care aplicate în companie conduc la îmbunătățirea rezultatelor.
Alina Ungurianu, CEO, Wise Money a prezentat oportunitățile actuale și viitoare de accesare a fondurilor nerambursabile europene, guvernamentale și din PNRR pentru dezvoltarea afacerilor, digitalizare și sustenabilitate.
Dumitru Ion, CEO, Doingbusiness.ro și Kompass România le-a vorbit antreprenorilor și managerilor prezenți despre resursele pe care le pot folosi pentru a vinde mai mult și pe mai multe piețe și cum trebuie să procedeze pentru a genera noi oportunități.
Tudor Galoș, Senior Consultant, Tudor Galoș Consulting a explicat care sunt cele cinci greșeli des întâlnite în legătură cu cerințele GDPR și a arătat modul în care conformitatea la GDPR crește valoarea firmei, optimizează operațiunile și scade costurile.
La finalul conferinței, Elena Badea, Marketing & Sales Expert, Managing Director, Valoria Business Solutions a explicat că oamenii de vânzări de succes au următoarele abilități esențiale: adaptabilitate și reziliență emoțională, capacitatea de a profila sau ”citi” corect tipologia interlocutorului și mai ales abilități excelente de comunicare.
Radu Soviani, cunoscut analist și jurnalist economic a moderat evenimentul contribuind și facilitând excelent interacțiunea constantă dintre audiență și experții invitați ca vorbitori.
Urmează pe 11 octombrie 2023 conferința de la Constanța
Road show-ul Business Evolution va continua în luna octombrie cu ediția de la Constanța, unde echipa Doingbusiness.ro va realiza, de asemenea, un barometru al mediului de afaceri local.
Această ultimă ediția a caravanei de conferințe Business Evolution va oferi o oportunitate pentru toți membrii din conducerea companiilor, precum și pentru managerii departamentelor de dezvoltare, IT, vânzări, marketing de a face schimb de idei pentru împărtăși cele mai bune practici și a discuta cu specialiștii și experții invitați ca vorbitori. Mai mult, le vor oferi participanților ocazia de a relaționa cu alți lideri de business și de a obține informații despre cele mai recente tendințe și evoluții din diverse industrii.
Parteneri media ai evenimentului au fost: Agerpress, ABC Human Capital, București Business, BZI, Financial Market, Iași TV, Iași4U.ro, Jurnalul de Afaceri, Prahova Business, Reușita, SpatiulConstruit.ro, Spotmedia.ro, Viva FM.
Doingbusiness.ro susține organizațiile care au grijă de oameni, de comunitățile locale și care au dezvoltat proiecte cu impact. Astfel ne bucurăm ca, împreună cu partenerii și participanții la evenimente să promovăm și să susținem cauzele unor organizații care au nevoie de suport: Ajungem mari, UIPath Foundation, Hospice Casa Speranței.