Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

BASF a obtinut rezultate foarte bune in 2011 si are obiective ambitioase pentru 2012

BASF a obtinut rezultate foarte bune in 2011 si are obiective ambitioase pentru 2012
  • Anul 2011
    • Vânzări – 73,5 miliarde de euro (creştere de 15%)
    • EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale – 8,4 miliarde de euro (creştere de 4%)
    • Profit pe acţiune – 6,74 euro (creştere de 36%)
  • Trimestrul patru din 2011
    • Vânzări – 18,1 miliarde de euro (creştere de 10%)
    • EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale – 1.5 miliarde de euro (scădere de 14%)
  •  Valoarea dividendelor propuse – 2,5 euro (2010 – 2,2 Euro)
  • Obiective pentru 2012 – Creşteri ale vânzărilor şi veniturilor într-un mediu dificil

 

În cadrul conferinţei anuale de presă, Dr. Kurt Bock, Preşedintele Consiliului Director al BASF a declarat: „2011 a fost încă un an de succes pentru BASF. Astfel, vom continua politica noastră ambiţioasă privind dividendele şi vom propune din nou, în cadrul întâlnirii anuale, acordarea unui dividend mai mare, în valoare de 2,50 euro. Aceasta va reprezenta o creştere de 0,30 euro sau 13,6% în comparaţie cu anul anterior.”

La un nivel de aproximativ 18,1 miliarde de euro, vânzările înregistrate în al patrulea trimestru din 2011 au fost mai mari decât cele din aceeaşi perioadă din 2010, precum şi decât cele din al treilea trimestru din 2011. Cu toate acestea, încetinirea economiei de-a lungul anului s-a reflectat în profitul EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale, care a avut o scădere de 14% faţă de trimestru patru din 2010, ajungând la 1,5 miliarde de euro Tendinţa observată de companie la începutul celui de-al doilea trimestru a continuat. Clienţii au fost mai precauţi, şi-au redus stocurile şi au amânat comenzile în speranţa că dacă economia va scade şi preţurile vor urma acelaşi curs.

Dr Hans-Ulrich Engel, CFO (Chief Financial Officer) în cadrul BASF, a subliniat fluxul de numerar provenit din activităţile operaţionale: „Cu o valoare de 7,1 miliarde de euro, fluxul de numerar provenit din operaţiuni a depăşit nivelul ridicat atins anul anterior.” Profitul net mai mare a contribuit în mod semnificativ la această situaţie. Extinderea afacerilor şi creşterea preţurilor au dus la creşterea capitalului net de lucru.

Cheltuielile legate de active corporale (fabrici, echipamente) şi active necorporale în valoare de 3,4 miliarde de euro au fost cu 862 de milioane de euro mai mari decât cele din anul anterior. Cheltuielile de capital importante pentru iniţierea operaţiunilor în 2011 au inclus: extinderea fabricii din Nanjing, China; construirea fabricii de metilamine în Geismar, Louisiana; construirea unei fabrici de oleum în Antwerp, Belgia şi extinderea sistemului de conducte de gaze naturale din Europa.

 

Perspective pentru 2012

Obiectivele BASF pentru 2012 sunt bazate pe următoarele estimări economice:

  • Creşterea economică globală la nivelul anului trecut (plus 2,7%)
  • Creşteri semnificative în producţia chimică globală, cu excepţia produselor farmaceutice (plus 4,1%)
  • Rata medie de referinţă  USD/EUR de 1,3
  • Preţul mediu al petrolului (Brent) de 110 dolari pe baril

„Ne aşteptăm ca economia globală să ia viteză în 2012, după un start moderat”, a spus Kurt Bock. „Incertitudinile date de criza datoriilor suverane, în special în Europa şi SUA, vor atenua perspectivele de creştere. Impulsul pozitiv în ceea ce priveşte industria chimică va veni din nou din ţările emergente”, a încheiat Bock.

Excluzând efectele achiziţiilor şi cesiunilor, BASF doreşte să crească volumele de vânzări. Compania are ca obiectiv depăşirea nivelurilor record atinse în 2011 în ceea ce priveşte vânzările şi profitul EBIT înainte de venituri/cheltuielile excepţionale. Veniturile vor fi susţinute de reluarea producţiei de petrol în Libia şi, de asemenea, de volumele în creştere din sectorul chimic.

BASF intenţionează să îşi mărească investiţiile în cercetare şi dezvoltare la 1,7 miliarde de euro în 2012, de la 1,6 miliarde de euro în 2011.

„Ne propunem să obţinem o primă ridicată asupra capitalului şi în 2012”, a spus Kurt Bock. „Este probabil ca în prima jumătate a anului 2012 să nu atingem nivelul din primele două trimestre ale anului trecut. Pentru cea de-a doua jumătate a anului, ne aşteptăm să depăşim nivelul din aceeaşi perioadă a anului 2011”, a încheiat Bock.

 

Creşterea vânzărilor în majoritatea segmentelor în trimestrul patru 2011

Pe segmentul Substanţe chimice creşterile de preţuri înregistrate în toate diviziile au dus la vânzări mai mari în al patrulea trimestru din 2011. În plus, transferul diviziei de produse stirenice către compania mixtă Styrolution a avut un impact pozitiv, deoarece vânzările de etilenă către această companie au fost raportate ca vânzări către terţi din 1 octombrie 2011. Din cauza cererii slabe şi ratei în continuă creştere a preţului materiilor prime, profitul EBIT înainte de veniturilele/cheltuielile excepţionale a fost mai mic decât în trimestrul  patru din 2010. Anul trecut, vânzările pe segmentul Substanţe chimice au crescut cu 14%, până la aproximativ 13 miliarde de euro şi EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale a avansat cu 6%, stabilind un nou record, de 2,4 miliarde de euro.

 

În ciuda volumelor mai mici la principalele categorii de produse, vânzările pe segmentul Materiale Plastice a crescut în al patrulea trimestru din 2011 datorită preţurilor mai mari din divizia Polimeri de Performanţă. În ceea ce priveşte materialele plastice pentru domeniul ingineriei, cererea mai mare provenită din America de Nord, în special din industria auto, a compensat volumele mai mici din Europa şi Asia. Profitul EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale a înregistrat o scădere considerabilă din cauza cererii scăzute şi creşterii costurilor cu materiile prime, în special pentru toluen-diizocianat (TDI – compus reactiv utilizat pentru producerea spumelor poliuretanice). Pentru întregul an 2011, vânzările în divizia Materiale Plastice au crescut cu 12% până la aproximativ 11 miliarde de euro, în timp ce profitul EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale, în valoare de de 1,2 miliarde de euro, a înregistrat o scădere faţă de anul anterior.

 

Segmentul Produse de Performanţă a avut o creştere de 19% în ceea ce priveşte vânzările, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2010. Integrarea companiei Cognis şi creşterea preţurilor în toate diviziile au contribuit la această evoluţie. Volumele au scăzut cu 6%, în special în diviziile Produse Chimice pentru Industria Hârtiei şi Produse Chimice de Performanţă. EBIT înainte de veniturilele/cheltuielile excepţionale a scăzut cu 25% din cauza cheltuielilor pentru integrarea Cognis şi a marjei de presiune cauzată de concurenţa puternică. Pentru întregul an, vânzările diviziei Produse de Performanţă au crescut cu 28%, până la 15,7 miliarde de euro. EBIT înainte de veniturile/cheltuielile excepţionale a atins valoarea de 1,7 miliarde de euro, reprezentând o creştere de 11%.

Volumele pe segmentul Soluţii Funcţionale au crescut cu 6% şi au fost influenţate de cererea ridicată din industria auto pentru catalizatori mobili de emisie şi vopsele pentru automobile. Cererea din industria construcţiilor a avut o creştere uşoară, în primul rând datorită activităţii intense în acest domeniu în America de Nord şi  pieţele emergente din Asia. Vânzările au crescut cu 12% în trimestrul patru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010. EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale s-a dublat datorită evoluţiei diviziilor Catalizatori şi Vopsele. Pentru anul 2011, vânzările din divizia Soluţii Funcţionale au crescut cu 17%, până la 11,4 miliarde de euro şi EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale a crescut cu 20%, până la 559 milioane de euro.

 

Pe segmentul Soluţii pentru Agricultură, vânzările au scăzut uşor în al patrulea trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010. Scăderea a venit pe fondul măsurilor de optimizare a portofoliului şi a pre-achiziţiilor de către clienţi în al treilea trimestru înregistrate în America de Sud. La nivel regional, vânzările în Europa au fost determinate de evoluţia pozitivă la sfârşit de an a companiilor din Franţa. În America de Nord veniturile au crescut datorită vânzărilor ridicate de fungicide. EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale în trimestrul patru a fost aproape identic cu cel din 2010, în ciuda creşterii investiţiilor în cercetare şi dezvoltare şi costurilor de vânzare. La nivelul întregului an, vânzările pe segmentul Soluţii pentru Agricultură au crescut cu 3% până la 4,2 miliarde de euro şi EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale au crescut cu 8%, până la 810 milioane de euro.

 

Pe segmentul Petrol şi Gaze, vânzările au crescut cu 33%, datorită volumelor mai mari de vânzări de gaze naturale, precum şi datorită  preţurilor ridicate în ambele sectoare de activitate. În Libia, producţia de petrol pe uscat a reînceput la mijlocul lunii octombrie cu 20,000 de barili pe zi şi a ajuns la 60,000 de barili pe zi la sfârşitul anului. EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale pe segmentul Petrol şi Gaze a scăzut cu 4% în trimestrul patru din 2011 din cauza nivelului scăzut de producţie din Libia comparativ cu anul precedent. Preţul mai mare al ţiţeiului a compensat parţial volumul scăzut al producţiei. Pentru anul 2011, vânzările au crescut cu 12% până la 12,1 miliarde de euro. EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale a scăzut cu 13%, până la 2,1 miliarde de euro.

 

În ceea ce priveşte segmentul Alte produse, vânzările au scăzut cu 30%, în mare parte datorită transferului produselor stirenice  către Styrolution începând cu 1 octombrie 2011. Participaţia BASF în societatea mixtă este inclusă la capitolul acţiuni în rapoartele financiare. Astfel, produsele stirenice au contribuit la vânzările şi profitul acestei divizii numai în primele nouă luni ale anului 2011. EBIT înainte de venituri/cheltuieli excepţionale a crescut cu 128 de milioane de euro în trimestrul patru. Cheltuielile excepţionale cu impact pozitiv au derivat din câştigul realizat prin vânzarea de acţiuni ale diviziei de produse stirenice şi s-au situat la nivelul de 593 milioane de euro. În 2011, vanzările pe segmentul Alte produse au crescut până la 6,3 miliarde de euro. EBIT înainte de venitu veniturilor/cheltuielilor excepţionale.

 

# # #

DESPRE BASF

BASF este lider mondial în domeniul chimic: The Chemical Company. Portofoliul său cuprinde o gamă largă de produse, de la substanţe chimice de bază, produse pentru industria materialelor plastice, produse performante şi produse pentru protecţia plantelor, până la petrol şi gaze. Combinăm succesul economic, responsabilitatea socială si protecţia mediului. Cu ajutorul ştiinţei şi al inovaţiei, ne ajutăm clienţii din aproape toate industriile să facă faţă cerinţelor curente şi viitoare ale societăţii. Produsele şi sistemele noastre de soluţii contribuie la conservarea resurselor, asigurarea unei nutriţii sănătoase şi îmbunătăţirea calităţii vieţii. Am rezumat această contribuţie în obiectivul nostru global: Creăm chimie pentru un viitor sustenabil. In 2011 BASF a realizat vânzări de peste 73.5 miliarde de euro şi avea mai mult de 111.000 de angajaţi la sfârşitul anului. Acţiunile BASF sunt listate la bursele de mărfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) şi Zurich (AN). Informaţii suplimentare sunt disponibile pe internet la adresa www.basf.com .

 

Sonia Nalbă

Tel:        +40 745 327 334

Fax:       + 021 411 50 41

sonia.nalba@premiumpr.ro

 

Daniela Avârvare

Tel:        +40 21 520 90 43

Fax:       +40 21 520 90 99

daniela.avarvare@basf.com

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.