Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

BASF in forma excelenta - previziuni optimiste pentru 2011

BASF in forma excelenta - previziuni optimiste pentru 2011
 

• Rezultate record in 2010:

- Vanzari de 63,9 miliarde euro (+26%),
- EBIT inainte de cheltuieli exceptionale de 8,1 miliarde euro (+ 68%)
- Profit pe actiune - 4,96 euro (+ 223%)

• Segmentul de Substante chimice profita de redresarea economica
• Achizitia Cognis consolideaza portofoliul cu produse inovatoare si orientate catre consumator
• Pentru 2011, BASF estimeaza o crestere semnificativa a vanzarilor si profiturilor.


2010 a fost un an record pentru BASF, iar compania isi continua eforturile in directia extinderii pozitiei sale de lider:
• BASF a continuat sa isi optimizeze portofoliul prin integrarea activitatilor Ciba si achizitia Cognis. Pe segmentul Stirenice, BASF inregistreaza progrese in procesul de fuziune a activitatilor sale cu cele ale Ineos in cadrul Styrolution, pentru a crea valoare adaugata.
• Exemple de investitii pe piete in crestere sunt extinderea facilitatii de productie Verbund din Nanjing, China, si planurile pentru noi unitati de productie de produse chimice specializate in Malaysia.
• BASF isi asigura viitorul prin investitiile in cercetare si dezvoltare.


Rezultatele bune reflecta evolutia ascendenta a BASF. Pietele de capital confirma aceasta. Actiunile BASF au fost cotate la un pret record in decembrie 2010, inregistrand o crestere de peste 37%. Cu dividendele investite, cresterea a fost de aproape 43%. Actiunile BASF au depasit performantele burselor din intreaga lume.
In cadrul conferintei de presa anuale a companiei, Dr. Jürgen Hambrecht, Presedintele Consiliului Director al BASF, a declarat: "Am inregistrat vanzari si profituri record in 2010. Pe segmentul de Substante Chimice, in special, am reusit sa fructificam redresarea economica puternica din 2010, care a avut o evolutie mai dinamica decat ne asteptam initial."
Semnalele pozitive din toate regiunile au contribuit la cresterea de doua cifre a vanzarilor.In comparatie cu 2009, vanzarile totale au crescut cu 26%, pana la 63,9 miliarde euro. Profitul operational (EBIT) inainte de cheltuieli exceptionale a urcat cu 68%, pana la 8,1 miliarde euro. In 2010, BASF a obtinut din nou prima asupra capitalului investit, o cifra record de 3,5 miliarde euro.
Mediul de afaceri a fost de asemenea favorabil si in al patrulea trimestru al anului 2010. Vanzarile au urcat cu 25% fata de acelasi trimestru al anului 2009, pana la 16,4 miliarde euro, depasind nivelul celorlalte trimestre ale anului 2010. Cu toate acestea EBIT-ul inainte de cheltuielile exceptionale s-a cifrat la 1,8 miliarde euro, situandu-se sub nivelul inregistrat in trimestrele precedente. Acest lucru s-a datorat urmatoarelor:
• provizioane mai mari pentru programul de stimulare pe termen lung ,ca rezultat al cresterii puternice a pretului actiunilor BASF la sfarsitul anului,

• crearea unui provizion pentru plata speciala in valoare totala de 50 milioane de euro catre angajatii din intreaga lume in semn de apreciere a excelentei gestionari a crizei in ultimii doi ani,

• costuri nerecurente dedicate special acelerarii masurilor de mentenanta si restructurare in diverse divizii pentru a asigura un start bun in anul 2011.
Toate acestea au generat costuri nerecurente de peste 200 milioane de euro in al patrulea trimestru al anului 2010.

Hambrecht a adaugat: "BASF a avut un start puternic in 2011. Ne preocupa insa situatia din Libia. In general suntem optimisti pentru primul trimestru si pentru intregul an. Un rezultat pozitiv al acestui lucru este faptul ca numarul total al angajatilor BASF va creste in acest an cu aproximativ 2.900. Accentul se va pune in Asia, dar intentionam sa angajam 800 de persoane si in Germania, dintre care 500 pentru unitatea din Ludwigshafen."

Previziuni pentru anul 2011
Previziunile BASF pentru anul 2011 sunt bazate pe urmatoarele estimari economice:
• Crestere economica globala solida (+3.3%)
• Crestere semnificativa a productiei chimice globale (cu exceptia industriei farmaceutice) (+5.2%)
• O rata medie de schimb euro/dolar de 1,35 USD per euro
• Un pret mediu anual al petrolului de 90 USD per baril in 2011

BASF isi propune sa depaseasca nivelul record de vanzari si profit din operatiuni inregistrat in 2010. "De asemenea, ne asteptam sa obtinem si in anul 2011 o prima semnificativaIn legatura cu Libia, BASF spera catia se va detensiona curand. peste costurile de capital," a declarat Hambrecht. situa

Segmente de piata: Crestere puternica pe segmentul de Substante Chimice
Vanzarile din segmentul Substante chimice au depasit cu mult nivelul inregistrat in 2009, datorita preturilor si volumelor mai ridicate. In cazul anumitor produse, stocurile s-au epuizat temporar . Costurile mai ridicate ale materiilor prime au putut fi, in mare parte, incluse in pretul de vanzare. Divizia Produse Petrochimice a beneficiat cel mai mult din acest context. Profitul din operatiuni in acest segment s-a imbunatatit semnificativ datorita marjelor crescute, in special in cazul produselor de baza si al volumelor mai ridicate.

Segmentul Materiale Plastice a inregistrat, de asemenea, o crestere puternica a vanzarilor fata de anul trecut. Cresterea economica din industriile cheie a generat o relansare semnificativa a cererii. Industria auto in special, s-a redresat mai rapid decat se estimase. Ratele de utilizare a facilitatilor de productie au fost bune. In timp ce preturile in divizia Poliuretani au ramas in general stabile, ele au crescut in divizia Polimeri de Performanta, in principal datorita costurilor mai ridicate ale materiilor prime. Marjele au ramas in general stabile, astfel ca veniturile din operatiuni s-au imbunatatit semnificativ.

Segmentul Produselor de performanta a beneficiat de redresarea economica, precum si de integrarea rapida si cu succes a Ciba si restructurarea afacerilor integrate. Cererea si vanzarile au crescut in toate diviziile, in principal datorita refacerii stocurilor de-a lungul intregului lant de valoare adaugata, in special in prima jumatate a anului. Desi cheltuielile exceptionale rezultate in urma integrarii Ciba au avut un impact negativ asupra profiturilor acestui segment in 2009, in 2010 masurile de reducere a costurilor fixe si realizarea sinergiilor au dus la o imbunatatire semnificativa a profitului din operatiuni.

Vanzarile din segmentul Solutii functionale s-au situat mult peste nivelul inregistrat in 2009 datorita volumelor si preturilor mai ridicate. Cresterea volumului si cifrei de vanzari in diviziile Catalizatori si Vopseluri industriale se datoreaza in principal cererii crescute din partea industriei auto. In divizia de Produse chimice pentru constructii vanzarile nu au inregistrat o crestere atat de puternica. Datorita unei politici stricte de control al costurilor si unor masuri de sporire a eficientei, toate trei diviziile si-au adus o contributie semnificativa la cresterea puternica a veniturilor din operatiuni inregistrata pe acest segment.

Vanzarile din segmentul Solutii pentru agricultura au depasit semnificativ nivelul foarte bun inregistrat in anul precedent. Volumul de vanzari de insecticide, herbicide si fungicide a fost mai mare comparativ cu 2009. Preturile mai scazute au fost compensate de cresterea volumului de afaceri si de efectele pozitive ale diferentelor de curs valutar. Venitul operational a ramas relativ stabil in ciuda cresterii costurilor de distributie si a celor alocate cercetarii si dezvoltarii.

Vanzarile au scazut fata de anul precedent pe segmentul Petrol si gaze naturale, motivele fiind diferite pentru fiecare sector de activitate: pe segmentul Explorare si Productie, volumele au scazut mai ales datorita restrictiilor de productie impuse de OPEC in Libia. Cu toate acestea, scaderea a fost influentata in principal de preturile crescute ale petrolului si de intarirea monedei americane. Pe segmentul Gaze naturale, volumele de vanzari au crescut, dar cifra de vanzari s-a diminuat datorita preturilor mai scazute. Desi vanzarile au scazut, veniturile din operatiuni s-au imbunatatit usor pe acest segment.

Vanzarile pe Alte segmente au crescut semnificativ, mai ales datorita preturilor si volumeror mai mari de vanzari pe segmentul Stirenice. Veniturile din operatiuni au scazut insa, mai ales datorita costurilor mai ridicate asociate programului de stimulare implementat pe termen lung. Aceasta scadere a fost compensata partial de rezultate mai bune calculate in moneda straina si de o contributie mai importanta la castiguri a segmentului Stirenice.

Cresteri ale vanzarilor in toate regiunile
Vanzarile din Europa au crescut cu 16% fata de anul precedent, pana la 35,2 miliarde de euro. Pe segmentul de Substante Chimice vanzarile s-au cifrat la 19,4 miliarde de euro, depasind nivelul inregistrat inainte de criza si marcand o crestere de 32% fata de 2009. Acest rezultat arata ca, in Europa, BASF este o companie chiar mai puternica decat inainte de inceperea crizei. Veniturile din operatiuni au totalizat 5,2 milioane de euro, mai mult decat dublu fata de anul precedent. Acest rezultat s-a datorat in principal profiturilor excelente in segmentul de Substante Chimice.

In America de Nord, vanzarile au crescut cu 41%, pana la 13,2 miliarde de euro sau cu 34% calculate in moneda locala. Aproape toate segmentele au inregistrat cresteri ale volumelor si cifrelor de vanzari comparativ cu anul precedent. Veniturile din operatiuni au ajuns in 2010 la cifra record de 1,1 miliarde euro, cu 604 milioane de euro peste nivelul inregistrat in 2009.
Vanzarile din regiunea Asia Pacific au crescut cu 46%, pana la 11,6 miliarde de euro sau cu 35% calculate in moneda locala. Vanzarile au crescut pe toate segmentele, in special in segmentul Substante Chimice. Veniturile din operatiuni au atins cifra record de 1,3 miliarde de euro, urcand cu 768 milioane de euro fata de anul trecut. Asia este din ce in ce mai mult un contributor stabil la succesul BASF.
In America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu vanzarile s-au situat mult peste nivelul inregistrat in 2009, urcand cu 31%, pana la 3,8 miliarde de euro. Calculat in moneda locala, vanzarile au crescut cu 19% fata de 2009. Comparativ cu anul precedent, veniturile din operatiuni au scazut cu 104 milioane de euro, pana la 177 milioane. Acest rezultat s-a datorat cheltuielilor nerecurente legate de ajustarea veniturilor neincasate in urma unor acorduri pe termen lung cu furnizorii.

Despre BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener puternic al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la provocarile globale precum protectia mediului, eficienta energetica, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de aproximativ 63,9 miliarde de euro in 2010 si avea aproximativ 105.000 de angajati la sfarsitul anului. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile la www.basf.com sau in sectiunea dedicata social media, la newsroom.basf.com.



Contact:
Daniela Ava
rvare
Tel: +40 21 529 90 43
Fax: +40 21 529 90 99
daniela.avarvare@basf.com

 

Silviu Udroiu
DC Communication
Tel: +40 21 312 38 35
Fax: +40 21 313 80 35
silviu.udroiu@dccom.ro


 

 

BASF SRL
Floreasca Business Park
Calea Floreasca nr. 169 A,
Cladirea B, etaj 5
Sector 1, Bucuresti
Tel: +40 21 529 90 00
Fax: +40 21 529 90 99
http://www.basf.ro
office.romania@basf.com

 





Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.