BASF realizeaza un salt in privinta veniturilor inregistrate
• Al doilea trimestru 2010: vanzari +30%, Profitul operational (EBIT) inainte de cheltuieli exceptionale + 94% fata de aceeasi perioada a anului trecut • Primele sase luni 2010: vanzari +28%, Profitul operational inainte de cheltuieli exceptionale + 96% fata de aceeasi perioada a anului trecut • Optimizarea portofoliului realizata genereaza rezultate • Impulsuri de crestere din toate regiunile - in domeniul activitatilor cu produse chimice nivelul afacerilor atinge un nivel record • Previziuni pentru 2010: - Refacerea economica va continua intr-un ritm moderat in a doua jumatate a anului - EBIT inainte de cheltuieli exceptionale se va imbunatati considerabil - Obtinerea unei prime asupra capitalului investit - Dividende mai mari pentru 2010
DATE FINANCIARE BASF - click aici.
Intr-un mediu de afaceri ce continua sa se imbunatateasca, veniturile BASF au crescut semnificativ. Masurile recente de optimizare a portofoliului s-au dovedit profitabile, iar veniturile in domeniul chimic s-au imbunatatit considerabil. BASF continua sa isi dezvolte in mod activ activitatea si pune bazele cresterilor viitoare.
In cadrul unei teleconferinte pentru prezentarea rezultatelor BASF din primul trimestru si prima jumatate a anului 2010, Dr. Jürgen Hambrecht, presedintele Consiliului Director al BASF, a declarat: "Strategia noastra este clara: Ne concentram asupra activitatilor care sunt mai aproape de consumatori si asupra pietelor in crestere. Pietele de capital confirma realizarile noastre: pretul actiunilor BASF a urcat cu 7,8% in prima jumatate a anului 2010, depasind performantele DAX 30, DJ EURO STOXX 50 si ale tuturor indicilor din industria chimica."
Dupa performantele economice crescute obtinute in primele trei luni ale anului 2010, BASF si-a continuat evolutia dinamica si in al doilea trimestru. Vanzarile au crescut cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 16,2 miliarde de euro. Venitul din operatiuni inainte de cheltuielile exceptionale a crescut in al doilea trimestru cu 94%, pana la 2,2 miliarde euro.
Vanzarile au crescut in primele sase luni cu 28%, pana la 31,7 miliarde de euro, iar EBIT (profitul operational) inainte de cheltuielile exceptionale a urcat cu 96%, pana la 4,2 miliarde euro. Atat vanzarile, cat si EBIT inainte de cheltuielile exceptionale, s-au situat peste nivelul inregistrat in primul trimestru al anului 2010. Aceste rezultate s-au datorat in special cererii foarte mari pentru produsele chimice, respectiv pe segmentele Substante Chimice de baza, Materiale plastice, Solutii functionale si Produse pentru imbunatatirea performantei. Cererea a crescut si datorita refacerii stocurilor in randul clientilor.
Previziuni pentru intreg anul 2010 Previziunile pentru intregul an sunt bazate pe urmatoarele estimari privind economia globala: • Cresterea produsului intern brut: 3 - 4% • Cresterea productiei industriale: 7 - 8% • Cresterea productiei chimice (excluzand industria farmaceutica): 7 - 8% • O rata medie de schimb dolar-euro de 1,30 USD per EUR • Un pret mediu anual al petrolului de 75 USD per baril
"Ne asteptam ca vanzarile noastre sa creasca in 2010 si sa depaseasca performantele productiei chimice globale. Estimam ca EBIT (profitul operational) inainte de cheltuielile exceptionale se va imbunatati considerabil si vom obtine din nou o prima peste costurile de capital. Conform politicii noastre privind dividendele, estimam dividende mai mari pentru 2010" - a declarat Dr. Hambrecht.
Presedintele Consiliului Director al BASF se asteapta ca redresarea economica sa continue intr-un ritm moderat in a doua jumatate a anului 2010. Atat consolidarea bugetelor guvernelor din intreaga lume, cat si reducerea programelor nationale de stimulare, vor atenua cererea. Alte riscuri sunt asociate in primul rand cu piata volatila a materiilor prime, capacitatile in exces, protectionismul si tensiunile geopolitice din ce in ce mai intense.
Toate segmentele contribuie la cresterea veniturilor Datorita cererii crescute, vanzarile din segmentul Substante Chimice au crescut in al doilea trimestru cu 64% fata de aceeasi perioada a anului 2009, in care s-au obtinut rezultate mai slabe datorita crizei. EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a fost 429 milioane de euro, mai mare decat rezultatul aceleiasi perioade de anul trecut (plus 166%). In ciuda impactului negativ al inchiderii unitatii de productie Verbund din Nanjing in vederea reparatiilor, veniturile au crescut fata de primul trimestru al anului 2010.
Vanzarile segmentului Materiale plastice au crescut cu 48% in al doiea trimestru, fata de nivelul slab inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Alaturi de utilizarea eficienta a capacitatii, efectele pozitive ale masurilor de restructurare se reflecta, de asemenea, in rezultatul EBIT inainte de cheltuieli exceptionale. Acesta a urcat cu peste 211 milioane de euro (plus 153%). In pofida inchiderii unitatilor de productie, in vederea mentenantei, si a stocurilor insuficiente de poliamida 6.6, nivelul veniturilor din primul trimestru a fost depasit.
Segmentul Produselor pentru imbunatatirea performantei a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor in al doilea trimestru, de 29% fata de perioada similara a anului trecut, datorita volumelor si preturilor mai ridicate. Au existat dificultati de livrare pentru anumite linii
de productie datorita disponibilitatii limitate a unor intermediari importanti. EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a urcat cu 391 milioane de euro (plus 489%). Cresterea puternica a veniturilor se poate atribui sinergiilor generate de integrarea Ciba, implementarii modelelor noastre de afaceri si mediului de afaceri favorabil. Toate diviziile au avut o contributie pozitiva la rezultatul EBIT inainte de cheltuieli exceptionale.
Vanzarile din segmentul Solutii functionale au crescut puternic in toate regiunile in al doilea trimestru, mai ales datorita cererii mai mari din partea industriei auto, depasind cu 40% vanzarile din aceeasi perioada a anului 2009. EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a crescut cu 117 de milioane de euro comparativ cu perioada similara a anului trecut (plus 244%). Alaturi de un mediu de afaceri mai favorabil, la acest rezultat a contribuit si succesul masurilor de restructurare.
Vanzarile semestrului 2 inregistrate de segmentul Solutii pentru Agricultura au crescut cu 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest rezultat s-a datorat ratelor de schimb favorabile si volumelor mai mari de vanzari din America de Sud si Asia. EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a fost cu 47 de milioane de euro sub nivelul record inregistrat anul trecut (minus 13%). Acest rezultat s-a datorat preturilor mai scazute, cresterii cheltuielilor asociate vanzarilor si costurilor in domeniul cercetarii si dezvoltarii.
Vanzarile din segmentul Petrol si Gaze naturale au fost cu 3% sub nivelul inregistrat in al doilea trimestru al anului 2009. EBIT inainte de
cheltuieli exceptionale a urcat cu 9 milioane de euro in al doilea trimestru (plus 2%) datorita volumelor mai mari de gaze naturale tranzactionate. Vanzarile inregistrate in segmentul Explorare si Productie au scazut mai ales datorita restrictiilor de productie impuse de OPEC in Libia.
Vanzarile din segmentul Alte produse au urcat cu 32%, o crestere semnificativa fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest lucru s-a datorat in special preturilor mai ridicate din sectorul Stirenice. Veniturile din Stirenice s-au imbunatatit. Provizioanele create pentru Programul de optiuni BASF au redus veniturile, deoarece actiunile BASF au depasit semnificativ performantele indicelui de referinta MSCI World Chemicals in al doilea trimestru.
Vanzarile si veniturile au crescut in toate regiunile
Vanzarile din Europa au crescut cu 16% fata de aceeasi perioada a anului trecut. EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a urcat cu 1,14 miliarde de euro, pana la 2,63 miliarde euro (plus 76%). Datorita cererii mai mari din sectorul de produse chimice, vanzarile si veniturile au crescut substantial fata de prima jumatate a anului 2009. In segmentul Petrol si Gaze naturale, vanzarile si veniturile nu s-au ridicat la nivelul primelor sase luni ale anului 2009, datorita declinului inregistrat de pretul gazelor naturale.
In America de Nord vanzarile au crescut cu 42% in dolari SUA si cu 44% calculat in euro. S-au inregistrat venituri mai mari cu 530 de milioane euro, pana la 792 milioane de euro (plus 202%). Datorita volumelor mai mari, vanzarile si veniturile din activitatile cu produse chimice au crescut semnificativ. Vanzarile si veniturile din segmentul Solutii pentru Agricultura au fost sub nivelul foarte bun inregistrat in primele sase luni ale anului trecut. Acest lucru s-a datorat partial volumelor mai scazute de vanzari din segmentul Fungicide, ca rezultat al stocurilor mai mari ale distribuitorilor.
Vanzarile din regiunea Asia-Pacific au crescut cu 55% in moneda locala si cu 60% in euro. Veniturile au crescut cu 357 milioane de euro, pana la to 603 milioane de euro (plus 145%), in pofida inchiderii pentru mentenanta a unitatii de productie din Nanjing. Redresarea economica dinamica a avut un efect foarte bun asupra activitatii industriale chimice. Pe segmentul Solutii pentru Agricultura, vanzarile si veniturile au fost peste nivelul inregistrat in acceasi perioada a anului 2009.
In America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu vanzarile au crescut cu 21% in moneda locala si cu 33% in euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Succesul inregistrat de segmentul Solutii pentru Agricultura in America de Sud a avut o contributie importanta la cresterea vanzarilor. Veniturile in aceasta regiune au urcat cu 6% fata de prima jumatate a anului 2009.
Despre BASF BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de nadejde al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 50 miliarde de EURO in 2009 si are aproximativ 105.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com
|
Contact: Daniela Avarvare Tel: +40 21 529 90 43 Fax: +40 21 529 90 99 daniela.avarvare@basf.com
Silviu Udroiu DC Communication Tel: +40 21 312 38 35 Fax: +40 21 313 80 35 silviu.udroiu@dccom.ro
BASF SRL Floreasca Business Park Calea Floreasca nr. 169 A, Cladirea B, etaj 5 Sector 1, Bucuresti Tel: +40 21 529 90 00 Fax: +40 21 529 90 99 http://www.basf.ro office.romania@basf.com
|