Cemacon a continuat sa creasca in 2013
-
Creștere cu 38% a cifrei de afaceri
-
Vânzări cantitative cu 35% mai mari decât în 2012
-
Profitabilitate operațională de 19%
-
Diminuarea pierderilor totale cu 67% față de 2012
Cemacon a înregistrat în 2013 o creștere cu 38% a cifrei de afaceri față de anul precedent. Vânzările cantitative au crescut cu 35%, iar profitabilitatea operațională a fost de 19%. Totodată, Cemacon și-a adjudecat 16% din piața de cărămidă la nivel național, atingându-și obiectivul propus la începutul anului trecut.
Cifra de afaceri a Cemacon a continuat în 2013 o creștere susținută; raportat la 2009, cifra de afaceri Cemacon a crescut cu 107%. În același interval, piața de cărămidă a scăzut cu 34%. Cemacon a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de peste 48 milioane de lei.
“Anul 2013 a însemnat pentru Cemacon încheierea unui ciclu de redresare a afacerii și trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare. Restructurarea operațională, începută în 2011, a fost completată cu succes de cea financiară, odată cu restructurarea creditelor bancare, rezultând o companie stabilă și puternică. La începutul anului ne-am stabilit obiective ambițioase de creștere, pe care am reușit să le îndeplinim, fie că vorbim de rezultatele financiare sau de cele comerciale. Am crescut diferențiindu-ne prin portofoliul Evoceramic, cele mai performante produse din piață, cu avantaje clare pentru utilizatori, printr-o imagine de brand nouă și printr-o strategie comercială prin care am valorificat piețe și canale de vânzare noi. Acestea ne-au permis să creștem cu 35% volumele vândute fără să afectăm prețul, și, astfel, să ne atingem obiectivul de profitabilitate asumat la începutul anului”, a declarat Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon.
Creșterea Cemacon mult peste media segmentului s-a bazat pe consolidarea poziției pe piața din Transilvania, extinderea ariei de distribuție, noua gamă de produse inovatoare Evoceramic și pe contribuția centrelor proprii de vânzare. Fabrica de la Recea, din județul Zalău, a funcționat 11 luni din 12 în 2013, un record de la darea în funcțiune, capacitatea de producție fiind utilizată în proporție de 88%. Pentru că volumele de vânzări au depășit producția, stocurile companiei s-au redus, iar veniturile operaționale au permis autofinanțarea.
În contextul diminuării stocurilor, profitul operațional, EBITDA, se situează la 9,3 milioane lei, cu o rată de 19%, care menține compania în topul jucătorilor din sector.
Rezultatul financiar din 2013 rămâne însă negativ, sub influența costurilor cu dobânzile aferente pachetului de credite de peste 26 de milioane euro contractat de companie înainte de 2010, completate de diferențele negative de curs valutar.
Pe fondul performanței operaționale, în noiembrie 2013, Cemacon, principalii săi acționari și Banca Comercială Română, au încheiat un acord de principiu pentru restructurarea creditelor. Acesta presupune un set de acțiuni, care se vor implementa în perioada următoare și care vor conduce la o echilibrare si din punct de vedere financiar a Cemacon. La încheierea procesului de restructurare a creditului, compania va avea o datorie sustenabilă de 13 milioane de euro.
Pentru anul 2014 Cemacon își propune o creștere a cifrei de afaceri și a profitului operațional cu 2 cifre. Totodată, plecând de la noua gamă de produse, care permit realizarea de construcții evoluate, compania își propune o poziționare premium pe piață.
“Pentru 2014 țintim continuarea creșterii, având fundamente mult mai solide. Ne propunem să potențăm parteneriatul cu distribuitorii și să creăm valoare pe baza noilor produse care ne diferențiază de competitori. Am atins deja o încărcare a capacităților de producție care ne determină să ne concentrăm pe valoarea adăugată a vânzării. Din această perspectivă, anul 2014 va fi determinant pentru decizia de extindere a afacerii”, a adăugat Liviu Stoleru.
Potrivit estimărilor companiei, anul 2014 ar putea fi marcat de creșterea prețurilor medii pentru materialele de construcții. Producătorii vor fi forțați spre astfel de măsuri în contextul modificărilor fiscale de la 1 ianuarie 2014 și a viitoarei liberalizări a prețurilor la energie, care pun presiune puternică pe costurile de producție. Producătorii nu mai au capacitatea să absoarbă aceste majorări de cost deoarece ultimii ani au fost marcați de o creștere constantă a prețurilor la materii prime, energie și combustibil, care, pe fondul contextului competitiv al pieței și al supracapacității de producție la nivel național, nu s-au reflectat în prețul de vânzare până acum.
***
DESPRE CEMACON S.A.
Ȋnfiinţată în 1969 la Zalău, CEMACON S.A. are peste 40 de ani de experiență în realizarea de materiale de construcții. Compania şi-a concentrat atenţia pe obţinerea unei reţete optime de fabricare a blocurilor ceramice, iar în prezent beneficiază de o linie de producție modernă, automatizată, care permite realizarea unor produse inovatoare, gama Evoceramic. Cemacon promovează conceptul de «construcţii verzi», inclusiv prin dezvoltarea singurului bloc ceramic din România care nu necesită termoizolare suplimentară.