Cum integrezi într-un spaţiu noul device Market•r: 3 studii de caz
Indiferent de locul ales pentru a fi poziţionat - la raft, pe mobilierul de tip gondolă sau direct în mijlocul produselor -, dispozitivul Market•r nu poate fi trecut cu vederea. Aduce rezultate imediate în orice campanie de comunicare, este o experienţă pozitivă în procesul de achiziţionare al unui produs şi eficientizează strategiile de marketing.
Studiu de caz 1: integrarea în mobilierul comercial de tip gondolă
Gondola este un mod uzual de a expune produsele într-un magazin. Are multe rafturi în jurul său, sistemele de prindere permiţând versatilitatea de a schimba poliţele (vertical/ orizontal). Suprafeţele pentru reclama dinamică generată de display-uri touchscreen fac din gondole un tip de expunere ofertant. Bayer a amplificat impactul gondolei prin integrarea dispozitivului Market•r în design.
Acest proces a decurs uşor deoarece: carcasa a fost special concepută pentru a fi integrabilă; partea frontală poate fi acoperită cu rame customizabile; este nevoie de un singur cablu pentru a alimentare; produsul vine la pachet cu tot ce trebuie (WiFi, conectivitate 4G, boxe puternice şi mulţi senzori). În consecinţă, gondola a devenit mai atrăgătoare prin acest „accesoriu“ digital care permite scanarea produselor şi interacţiune cu o pagină web destinată fiecărui produs în parte, raportarea datelor despre trafic, schimbarea uşoară şi rapidă a campaniilor din CSM-ul remote.
Studiu de caz 2: un portal de comunicare în mijlocul produselor
Un alt exemplu de implementare al dispozitivului Market•r este cel adoptat de Hartmann. Compania a ales să-l includă direct la raft, înconjurat de produse, deschizând astfel un portal de comunicare. În felul acesta, se dovedeşte a fi un instrument eficient pentru că poate prezenta mai multe campanii concomitent. Printre avantaje, se numără: display-ul luminos care, în faza de repaus, prezintă în buclă mai multe produse; senzorul de mişcare ce declanşează un joc de lumini şi un mesaj audio pentru a atrage clienţii; cititorul de coduri cu rolul de a deschide o pagină web pentru fiecare produs scanat.
Hartmann poate controla în timp real spaţiul publicitar unde device-ul este activ (se poate schimba, de asemenea, în orice moment, conţinutul vizual sau mesajul campaniei, primind, în plus: un promoter digital ce este constant activ; un dispozitiv ce pornește și se oprește automat pentru a corespunde cu orarul de funcționare a magazinului; informații despre traficul din spaţiul respectiv). Să afli care este profilul uman cel mai activ nu este doar interesant, ci şi o resursă viabilă pentru organizarea unei strategii de marketing de succes.
Studiu de caz 3: informaţii instant prin simpla scanare a unui cod QR
Ideea de a integra noul Market•r în campania de comunicare iniţiată de NAOS International şi-a dovedit eficienţa încă de la primele accesări. Este prima platformă digitală care ajută la decodificarea ingredientelor şi formulelor tuturor produselor din portofoliu. Pe scurt, Ask Naos este sinonim cu o comunicare transparentă - datorită acestui promoter digital, shopperii offline (din magazin) sunt conectaţi cu conţinutul online, află informaţiile de care au nevoie şi aleg ce au nevoie prin simpla scanare a unui cod QR. Ce aduce în plus platformei, în afară de cititorul de coduri? Grafică animată (pentru a informa publicul privind scopul campaniei şi modul de accesare), trigger audio (cu rol de a atrage atenţia clienţilor din proximitate), ecran tactil de dimensiuni mai mari decât ale unui dispozitiv personal (pentru o mai bună accesibilitate).
Beneficiile sunt: paginile afişate rapid elimină redirecţionările web şi îmbunătăţesc astfel experienţa clientului, posibilitatea de a obţine rapoarte pentru fiecare produs scanat şi despre profilul audienţei (utile în actualizarea şi îmbunătăţirea unei strategii de marketing).