Final Distribution, lider pe piata invelitorilor metalice cu acoperire de piatra naturala
Identificand si exploatand o piata de nisa, dorinta companiei este aceea de a-si completa portofoliul si de a oferi clientilor un sistem performant de invelitori, produs 100% in Romania.
Final Distribution este producatorul sistemelor de invelitori metalice Novatik (tigla metalica, tabla prefaltuita, jgheaburi si burlane) si reprezentant exclusiv in Romania al brandurilor Gerard - tigla metalica cu acoperire de piatra naturala si Delta – membrane pentru acoperisuri. Astazi, compania este lider pe piata de nisa a tiglelor metalice cu acoperire de piatra naturala, avand ca misiune oferirea de solutii pentru acoperisuri performante, estetice, durabile si inovatoare, impreuna cu servicii de calitate.
„A fost nevoie de cativa ani in care am educat piata, am crescut brandul si am im- pus o noua nisa. Prin introducerea brandului Gerard in Romania, am adus pe piata un nou tip de invelitoare cu avantaje certe fata de tigla metalica, dar si fata de tigla traditionala. Practic pentru acest tip de produs, noi am fost cei care am creat piata si am dezvoltat cererea. Acum, produsul este recunoscut pentru avantajele sale, devenind un brand de referinta”, declara Dan Mircescu, directorul general Final Distribution.
Incepand cu anul 2011, Final Distribution a devenit din importator producator, investind intr-un brand propriu de jgheaburi si burlane - Novatik. Iar din iunie 2012, compania a inceput sa produca si tigla metalica in panouri mici, prima din Romania, comercializata tot sub brandul Novatik. „Faptul ca oferim un sistem sigur de invelitori - tigla in panouri mici cu suprapuneri perfecte, design modern, pierderi reduse si materie prima de foarte buna calitate, pre- cum si sisteme de drenaj care se potrivesc oricarui tip de proiect arhitectural - reprezinta un avantaj competitiv si ne recomanda produsele atat pe piata interna, cat si pe piata externa”, sustine directorul general al companiei. Astfel, la scurt timp de la lansarea tiglei Novatik, sistemul de invelitori a fost exportat si in tari din Europa, precum Franta, Spania, Slovenia, Ucraina, Polonia sau Republica Moldova. In luna noiembrie 2015, gama Novatik a fost extinsa cu inca doua produse: Tigla metalica Novatik Practik - din otel cu protectie ZnMg si acoperire Colofer Classic, marca inregistrata Voest Aplin - si Sistemul Pluvial Novatik Ronda 150/100, din cupru si Titan Zinc. La inceputul lunii martie 2016, Final Distribution a lansat un produs nou, complementar, din gama Novatik - tabla prefaltuita Novatik Click. Aceasta tabla este disponibila in doua variante: Novatik Click si Novatik Click S. „Novatik Click a aparut ca o reactie la cererea din ce in ce mai mare pentru acest tip de invelitoare. Tabla prefaltuita este tipul de invelitoare cel mai apropiat de traditionalele acoperisuri faltuite, iar Novatik Click indeplineste cerintele clientilor in cautarea unui acoperis rafinat, cu un look modern, dar totodata durabil si sigur”, adauga Dan Mircescu.Dezvoltarea brandului propriu
In 2016 am reimprospatat imaginea brandului Novatik, adoptand un concept indraznet sub sloganul “Novatik - acoperis pentru noua vieti, garantat de experti! Alegerea unui acoperis nu e un lucru simplu si se intampla de regula o data in viata. Asa ca e foarte important sa alegi cea mai buna solutie pentru casa ta. Una care sa te tina o viata sau chiar mai mult. Asa ca, Novatik a apelat la parerea unor experti, care isi petrec aproape intreaga viata catarati pe acoperis. Impreuna cu ei am studiat atent absolut toate aspectele legate de siguranta, rezistenta, montaj, raport calitate-pret. Impreuna cu ei, am gasit cea mai buna solutie de invelitori “Novatik: acoperis pentru noua vieti! Garantat de experti!”
Serviciu aditional - distributia
Datorita portofoliului variat de produse, Final Distribution a dezvoltat si o retea de distributie, peste 100 de distribuitori comercializand brandurile reprezentate de companie. Clientii sunt exclusiv persoane juridice, companii care activeaza pe piata materialelor de constructii si firme specializate in comercializarea si montajul sistemelor de invelitori, dar si retele de bricolaj.
„Avem convingerea ca acest portofoliu de clienti va creste si va fi din ce in ce mai receptiv la oferta noastra, pe masura ce cererea din partea clientului final va fi din ce in ce mai mare pentru produsele de calitate. Cererea vine in urma eforturilor noastre si ale partenerilor nostri de a educa si de a promova calitatea si diversitatea”, mentioneaza directorul general.
Final Distribution este si un partener responsabil in comunitatea in care activeaza. Astfel, incepand din anul 2008, compania desfasoara un proiect initiat in memoria Dianei Pruna, fost angajat al companiei si elev al scolii „Dumitru Ghenoiu”. Prin acest proiect - Bursa de merit „Diana Pruna” - sunt premiate cele mai bune performante ale elevilor de la Scoala Generala nr.2 „Dumitru Ghenoiu" din Baicoi, la sfarsitul fiecarui an scolar, anul trecut fiind premiati 8 elevi cu rezultate foarte bune la invatatura.
Extindere si modernizare ca planuri de viitor
In ultima perioada, Final Distribution a investit continuu atat in echipamente, cat si in infrastructura, cea mai recenta investitie fiind reprezentata de achizitia echipamentelor pentru productia sistemelor de invelitori Novatik Click.
In continuare, compania doreste extin- derea si modernizarea infrastructurii logistice si de depozitare, dar si demararea procedurilor de achizitie a unor noi echipamente de productie de invelitori metalice, sisteme unice atat in Romania, cat si in Europa.
Pe viitor, conducerea companiei se va concentra pe cresterea eficientei serviciilor si pe educarea vanzatorilor si montatorilor, cu atat mai mult cu cat clientii au inceput sa inteleaga avantajele unor produse si servicii de calitate versus pret.
„Parte din strategia noastra de crestere pe termen lung este introducerea de noi solutii inteligente pentru acoperis care sa-i incante pe clienti si sa le ofere arhitectilor posibilitati noi de a crea proiecte deosebite”, declara conducerea companiei.
Din dorinta de a castiga cota de piata in anul 2015, Final Distribution a adoptat strategia de ajustare a preturilor. Acest lucru a determinat o crestere de 6% a cifrei de afaceri din anul respectiv, atingand 23,5 milioane de lei. Iar datorita investitiilor in facilitatile de productie din anul 2015 si a produsului nou lansat din luna martie a acestui an, compania se asteapta la o crestere de 20% a cifrei de afaceri pentru anul 2016, performanta atinsa pentru prima data dupa perioada 2007-2008.
Suntem siguri ca in viitor produsele si serviciile premium vor fi, in sfarsit, judecate la adevarata lor valoare, in sensul ca beneficiarul va aprecia mai intai performantele superioare ale unui produs de foarte buna calitate si abia dupa aceea va analiza componenta financiara a ofertei.