FINAL DISTRIBUTION, rezultate financiare peste asteptari
Compania FINAL DISTRIBUTION, reprezentant exclusiv al brandurilor GERARD - invelitori metalice cu acoperire de piatra naturala (Noua Zeelanda) si DELTA - membrane pentru acoperisuri si fundatii, vizeaza pana la sfarsitul anului o cifra de afaceri de 20,9 milioane de lei. Pentru primele 3 trimestre din 2008, cifra de afaceri inregistrata a fost de 14.458.000 lei, in crestere cu 65% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pentru aceeasi perioada, profitul operational a inregistrat o evolutie spectaculoasa de la 775.300 lei la 1.773.000 lei. 85% din cifra de afaceri s-au realizat din vanzarile sistemului GERARD, iar restul din distributia produselor DELTA.
Vanzarile sistemului GERARD (tigla metalica cu acoperire de piatra naturala, folie anticondens si drenaje) au inregistrat o crestere de 37% din punct de vedere cantitativ (mp) fata de anul 2007. In acelasi timp distributia de produse DELTA, respective folii anticondens, bariere vapori si membrane de protectie si drenaj DELTA a inregistrat o crestere peste 50% peste rezultatele de anul trecut. Conform rezultatelor obtinute deja, cantitatile estimate la inceputul anului, de 1.055.000mp, vor fi cu siguranta depasite. De asemenea, a crescut foarte mult ponderea produselor de drenaj in total vanzari, in present reprezintand cca 11% din cifra de afaceri.
"Suntem foarte multumiti de rezultatele obtinute in cursul acestui an, rezultate ce ne confirma ca abordarea noastra este corecta. Realizarile au depasit estimarile initiale cu cca 8%", a declarat dl dan Mircescu, Director General al Final Distribution. Conform estimarilor Patronatului Societatilor din Constructii, in anul 2009, criza financiara va afecta intr-o masura redusa piata constructiilor din Romania, pe fondul unui deficit inca destul de mare al spatiilor locative si al spatiilor pentru birouri si industriale.
"In ce priveste afacerile companiei FINAL DISTRIBUTION, acoperisurile GERARD se adreseaza pietei rezidentiale premium, categorie mai putin dependenta de finantarea prin creditare. Conform estimarilor noastre pentru anul 2009, chiar daca ne asteptam la o crestere ceva mai temperata a vanzarilor catre segmentul constructiilor rezidentiale, avem convingerea ca va creste consistent ponderea vanzarilor catre piata constructiilor industriale, spatii de birouri si comerciale. In acest sens, vom incepe promovarea extinsa a produselor DELTA, membrane pentru acoperisuri, fatade si protectii fundatii. Pentru anul 2009 vizam o cifra de afaceri de 26,1 milioane lei, in crestere cu 25% peste nivelul estimat pentru acest an. Pe fondul crizei actuale ne vom contura politica de pret incercand sa ne protejam reteau de distribuitori. In acest sens, suntem pregatiti sa ne diminuam marja de profit. Desi suntem convinsi ca nu vom mai inregistra cresteri spectaculoase in vanzari, ne asteptam totusi sa fim peste media inregistrata in 2009 de catre producatorii de invelitori", a declarat dl Dan Mircescu, General Manager al companiei.