Pot contribui uşile automate la reducerea consumului de energie?
Filozofia “uşii deschide” poate fi întânită la tot pasul pe străzile comerciale ale oraşelor. Comercianţii preferă să-şi ţină uşile deschise deoarece cred că o intrare deschisă, neîngrădită poate atrage mai mulţi clienţi înăuntru.
Dar câştigurile pe care o uşă deschisă le poate aduce pe partea de vânzări vor fi contrabalansate de costurile mai mari cu energia, deoarece magazinele vor trebui să consume mai mult pentru a menţine o temperatură confortabilă – iar această energie se pierde în mod constant din cauza faptului că uşile stau deschise.
Un studiu realizat pentru Ministerul Afacerilor Economice din Danemarca arată în ce măsură pot comercianţii să economisească energie şi bani dacă instalează uşi automate şi dacă acestea au sau nu vreun efect asupra comportamentului clienţilor.
În cadrul acestui studiu a fost comparat consumul de energie al unei farmacii din Amsterdam atunci când avea uşi tradiţionale cu cel înregistrat după ce a fost instalată o uşă automată cu perdea cu aer cald.
Consumul de energie a scăzut cu 43%
După instalarea noilor uşi automate, contoarele de gaz şi de electricitate au arătat un consum mai mic cu 43% faţă de consumul obişnuit pentru încălzire. De ce? Pentru că se uşa automată se deschide doar atunci când trebuie şi perdeaua de aer împiedică pătrunderea de aer rece în interior. Dacă luăm în calcul şi sticla termoizolantă şi garniturile de etanşare, avem o uşă glisantă foarte eficientă din punct de vedere energetic.
Comportamentul clienţilor, neafectat
În timpul studiului nu a fost observat niciun impact asupra comportamentului clienţilor. Numărul persoanelor care au intrat în farmacie nu a fost semnificativ mai mic după instalarea uşii automate şi nu a existat niciun impact asupra vânzărilor.
În plus, noua intrare a fost primită într-un mod pozitiv de clienţi şi de personalul farmaciei deopotrivă, experienţa cumpărătorilor şi mediul de lucru fiind îmbunătăţite considerabil, deoarece s-au redus cantitatea de gaze de eşapament, curentul şi zgomotul străzii resimţite la interior.
Studiul subliniază astfel beneficiile de care comercianţii se pot bucura dacă aleg să instaleze o uşă automată: posibilitatea de a-şi reduce consumul de energie şi de a economisi bani fără să piardă niciun client. Poate că este timpul ca filozofia “uşii deschise” să fie înlocuită cu filozofia uşii glisante.