Primul tren din lume, cu 100% energie solară se lansează în Australia
Primul tren din lume, cu 100% energie solara, se plimba acum pe podurile din Byron Bay, Australia. Compania de cale ferata Byron Bay a reconditionat o intindere de trei kilometri sau aproape doua mile si a restaurat un tren de patrimoniu, echipandu-l cu un panou solar de 6,5kilowati(kW) cu panouri flexibile.
Un serviciu limitat lansat in weekend, cu set complet de servicii pentru a putea incepe in luna ianuarie. Compania de cale ferata Byron Bay a restaurat caile si o punte intre orasul Bay Byron si statiunea Elements of Byron Bay pentru a oferi transport public la preturi accesibile pentru localnici si vizitatori. 100 de pasageri asezati si alti pasageri in picioare pot calatori cu trenul solar si exista loc si pentru bagaje, biciclete si placi de surf. Tariful pentru o calatorie intr-o singura directie este de 3 dolari pentru adulti, 2 dolari pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 13 ani si este gratuit pentru copiii cu varsta pana in 5 ani.
Panourile solare felxibile SunMan care acopera acoperisul captusit ale trenului produc energie care se stocheaza pe un sistem de baterii cu o capacitate de 77 kilowati pe ora, se pot incarca, de asemenea, intre calatorii prin intermediul unei serii solare de 30 de kW, la statia principala.
Bateria are aproximativ aceeasi capacitate ca si modelul Tesla S, conform RenewEconomy si poate face 12 pana la 15 curse dintr-o singura incarcare, deoarece are nevoie doar de trenul solar si consuma aproximativ 4kW /h pentru fiecare calatorie, pe o directie. Un sistem de franare regenerativa “recupereaza in jur de 25% din energia consumata de fiecare data cand franele sunt puse in aplicare”, potrivit site-ului companiei Byron Bay Railroad Company.
Iluminatul trenului, puterea de tractiune, circuitele de comanda si compresoarele de aer sunt toate alimentate de la baterie. Compania de cale ferata Byron Bay a spus ca intentionau initial sa ofere un serviciu de tren diesel inainte de trecerea la panouri solare, dar “dezvoltarea accelerata a tehnologiei in acest domeniu a facut, din punct de vedere tehnic, fezabila crearea trenului solar. Unul dintre cele doua motoare diesel originale este inca parte din tren, ca rezerva pentru greutate si echilibru.