Reîncepe programul Casa Verde Fotovoltaice. Când şi cum vă puteţi înscrie
Programul Casa Verde Fotovoltaice, prin care persoanele fizice pot obţine până la 20.000 de lei pentru a-şi instala panouri fotovoltaice, a fost relansat, după doi ani de pauză.
UPDATE: Programul Casa Verde Fotovoltaice începe miercuri, 22 decembrie, de la ora 10:00, a anunţat Ministerul Mediului.
Programul, care are ca obiect finanțarea achiziționării și instalării sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, blocat până de curând pe fondul unor suspiciuni de fraudă, a fost reluat cu o nouă etapă de autorizăre a instalatorilor, desfăşurată între 15 noiembrie şi 16 decembrie 2021. Următorul pas este înscrierea solicitanţilor, data estimată pentru depunerea dosarelor fiind de 20 decembrie . Bugetul total este de 280 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că 14.000 de persoane vor putea beneficia de finanţare.
Fondurile sunt alocate pe regiuni şi finanţarea se acordă principiul „primul venit, primul servit”, în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, în limita sumei de 20.000 lei (25.000 de lei în cazul locuinţelor izolate). Suma finanţată de Administrația Fondului de Mediu (AFM) se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii.
Pe lângă achiziția sistemului de panouri fotovoltaice, cu putere instalată de minimum 3kWsunt, considerate cheltuieli eligibile şi montajul și punerea în funcțiune a sistemului de panouri fotovoltaice şi TVA aferentă cheltuielilor eligibile.
Panourile pot fi instalate pe acoperisul imobilului sau pe teren.
Beneficiază de finanţare persoanele fizice cu gospodării electrificate, fără obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, cu imobil care nu face obiectul unui litigiu sau al unei revendicări. În cazul în care există mai mulţi proprietari, este nevoie de acordul fiecăruia dintre ei - cererea de finanțare trebuie semnată de toţi.
Cum te înscrii în programul Casa Verde Fotovoltaice?
Solicitanţii se vor înscrie la unul dintre instalatorii validaţi, cu care AFM a încheiat contract de participare, în limita fondurilor alocate regiunii în care se află imobilul vizat de proiect. Instalatorul este cel care va înscrie solicitantul în program, după ce solicitantul a depus toate documente prevăzute în ghid.
Documentele pe care le depune solicitantul la instalator:
a) cererea de finanţare, în original, completată integral prin tehnoredactare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ghid;
b )actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii;
c) actul de identitate al coproprietarului/devălmaşului, valabil la data înscrierii;
d) împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de către altcineva decât solicitantul;
e) actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii;
f) extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea, în original; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii, din care să rezulte că este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; în situaţia în care extrasul de carte funciară este obţinut de solicitant în format electronic, se depune la instalatorul validat copia tipărită a acestuia, care conţine şi codul de verificare;
g) copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară, care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală;
h) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii, în original, în copie legalizată sau emis în SPV;
i) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii, în original, în copie legalizată sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
j) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data înscrierii, în original, în copie legalizată, sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în cazul în care solicitantul are domiciliul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul.
La începutul anului au fost aduse mai multe modificări programului, printre care şi prelungirea termenului de implementare de la 8 luni la 12 luni de la data semnarii contractului de finanțare nerambursabilă.