Rolul acoperișurilor verzi în workplace management – partea 1
Nevoia de a ajunge la cer, atât prin performanțe cât și vizual, prin spații de birouri din ce în ce mai bine gândite, concepute și ocupate, poate fi adăugată pe lista de TO DO a companiilor care ne conduc spre viitor și a constructorilor care le aduc la realitate.
Verde, sustenabilă sau eficientă energetic – așa cum o să vedem, legate una de alta, dar nu sinonime – o clădire e creuzetul în care se amestecă substanțele care hrănesc evoluția prin ordine și eficiență.
Iar prin acest articol îți propunem unul dintre principalii actori în rolul conceperii, îngrijirii și retenției nu doar de responsabilitate, ci de angajați, de premii și de succes în afacerea construită pe acești piloni.
Acoperiș verde, pe lista necesarului de birou al viitorului
Acoperișul verde este o fundație într-o clepsidră inversă, și un rol determinant într-o evoluție altfel tot mai tehnologizată a orașelor, clădirilor, spațiilor de lucru.
Adăugate pentru că începem să conștientizăm nevoile mediului înconjurător, nevoile angajaților de a prospera în imaginație și a birourilor de a se transforma în oaze, aceste proiecte de acoperișuri verzi nu sunt dictate în totalitate de lege.
Într-un interviu pentru arhispec.ro vorbeam despre dorința de dezvoltare, orientarea spre construcții verzi și externalizare serviciilor de facility management ce se observă în piață și printre furnizorii de astfel de produse.
”Pentru activitatea SIMACEK de amenajare acoperișuri verzi estimăm o creștere de minim 10% față de ianuarie 2018. Sperăm ca la acest segment să contribuie și noi proiecte legislative. În Bulgaria de exemplu, acoperișul verde intensiv al unei clădiri înlocuiește cu succes spațiul verde de la nivelul solului și este luat în calcul la construcție și dezvoltare.”
Vorbim despre rolul acestor refugii de verde și importanța lor, beneficiile și previziunile pentru viitor, atât pentru domeniul de workplace management, cât și employer branding și campanii CSR.
Cui se adresează acest articol și de ce contează pentru tine
O ediție a revistei IBC FOCUS vorbește despre piața materialelor de construcții verzi și cum acestea sunt în creștere accelerată.
Interesul pornește de la specialiști și arhitecți și se propagă spre dezvoltatori și constructori, dar și de către beneficiari, angajați.
Dacă faci parte din una dintre aceste categorii atunci acest articol îți vorbește la obiect și sistematizat despre lucrurile care contează când alegi-construiești-modernizezi-lucrezi într-un spațiu ce are un acoperiș verde.
Și de ce avantajul acesta te va face parte a mișcării de employer branding prin responsabilitate și sustenabilitate.
Munca grea de educare a pieței și acceptarea acestor sisteme au făcut-o și arhitecții, care au avut încredere în aceste proiecte de acoperiș verde.
Ce o să afli legat de rolul unui acoperiș verde pentru birourile productivității viitorului?
Discutăm despre modul în care generațiile modelează spațiul de lucru. Despre provocările principale din cadrul unui birou și inițiativele din biroul viitorului.
Vom discuta cum se combină beneficiile unui acoperiș verde cu adoptarea sistemele de integrare și evoluția spre AI.
De anul acesta, ROFMA a organizat în România prima ediție a Romanian Workplace Management Forum.
S-au pus în discuție subiecte ca optimizarea spațiului alocat angajaților și creșterea spațiului dedicat muncii în echipă. Conștientizarea crescândă a rolului mediului de lucru în susținerea strategiilor de afaceri și cum mediul de lucru optim sprijină creativitate, comunicarea, colaborarea și contribuie la optimizarea și accelerarea proceselor, luarea deciziilor și implementarea lor.
Iar organizațiile competitive investesc în soluții convingătoare.
De ce se construiesc clădiri și birouri pentru generația Z
Într-un articol din HR Technologist, se trasează vizual evoluția de la o majoritate compusă din angajatul din generația Baby boomers la Millennials și acum trecerea spre angajatul preponderent din generația Z.
A crea un loc de muncă pentru generația Z înseamnă adaptarea la un mod de gândire ieșit din norme.
Această generație hyper conectată și tehnologizată încă apreciază relațiile umane. Dar va schimba total atât fața recrutărilor cât și a birourilor moderne.
Majoritatea celor din generația care primează acum pe piața forței de muncă spun că sunt optimiști în legătură cu viitorul.
65% dintre ei, așa cum citează prnewswire.com, au încredere că viitorul arată mai bine atât financiar cât și din punct de vedere al fericirii decât cel al părinților lor. Ei aduc un mindset concentrat pe deschidere, optimism și care va prospera în comunitate.
Și în cadrul Simacek, după 77 de ani de activitate, urmărim trenduri și ne adaptăm la solicitări. Pentru a evita potențialele crize.
”Noi spunem că nu există criza forței de muncă. De fiecare dată când ne confruntăm cu o criză, trebuie să ne întrebăm ce să schimbăm la noi, ca angajator, ca să o depășim. Iar employer branding nu este o sarcină pe fișa postului unei persoane. Este responsabilitatea fiecăruia din angajați să adere la valorile companiei, transformând astfel atmosfera în una prielnică dezvoltării și orientării spre rezultate.”
Este datoria angajatorului să elaboreze și să implementeze strategii integrate de atragere și retenție a angajaților.
Principalele cauze ale greutăților retenției forței de muncă și ce se schimbă
Ca să afli ce soluții să aplici, trebuie să vezi care sunt problemele. Ca în cazul oricărui studiu, angajații pe care îi ai în target sunt cei care îți pot defini imaginea și pot contribui la un work management sustenabil.
După celebrul citat al lui Kevin Costner din filmul Field of dream ”Buid it and they will come!” propunem, de 11 ani în România, soluția acoperișurilor verzi, pentru rolul lor stabil.
Conform unui studiu eJOBS, motivele principale pentru care angajații ar lucra de acasă sunt:
• o mai bună gestionare a timpului de lucru (menționat de 60% dintre respondenți);
• eliminarea timpului pierdut în trafic (55%);
• creșterea gradului de confort personal.
Conform studiului derulat de eJobs, 35% dintre angajații români pot alege să lucreze de acasă o zi pe lună, în timp ce 13% lucrează numai de acasă.
Angajații din România mai menționează și reducerea cheltuielilor aferente transportului sau mesei de prânz, creșterea productivității, dar și scăderea nivelului de stres generat de conflictele de la birou ca motive pentru care ar alege să lucreze de acasă.
Iar acoperișul verde aferent unui birou, ca un sanctuar de natură, are beneficii asupra organismului pentru care s-au făcut studii. Așa cum vom prezenta mai jos.
Beneficiile unui acoperiș verde în relația work management – angajat – angajator
Pentru cei care aleg soluția acoperișului verde, semnificația este că lasă natura să vorbească. Nu, este doar o metaforă, desigur.
Beneficiile unui astfel de sistem sunt mult mai specifice și cuantificabile.
Fie că soluția este aleasă din stadiul de proiect sau clădirii i se adaugă această caracteristică, sunt, conform revistei de specialitate buildings.com, cinci lucruri de care trebuie să ții cont:
• Calitatea priveliștii, care uneori poate fi singurul factor care poate decide dacă o clădire merită un acoperiș verde și posibilitatea unui colectiv fascinat de acel loc;
• Integritatea structurală a clădirii, dacă este vorba de clădiri deja construite;
• Intervențiile mecanice ale conductelor sau altor echipamente care pot îngreuna proiectarea unui mediu estetic plăcut;
• Accesibilitatea, ca factor cheie pentru un flux natural, simplu și eficient ca timp și nevoie de mișcare spre zona de relaxare;
• Impermeabilitatea acoperișului și sistemul conceput de acoperiș verde.
Lucrarea și rolul său per ansamblu nu reprezintă o cheltuială, ci o investiție în potențial. Clădirile cu acest factor wow atrag talente, minți creative și expunere în presă, social media și în grupul de prieteni.
Pentru beneficiile de mai sus, și pentru că viitorul nu se poate prezenta altfel decât cu soluții de care suntem responsabili, oferim idei pentru sustenabilitate și un stil de viață, de business și de management al spațiilor de birou și al mediului ales pentru valoarea sa.
Vom continua să vorbim despre rolul acoperișurilor verzi în workplace management și în partea a doua a articolului ce va urma.