Strategii de promovare online și obținerea traficului potrivit în locul potrivit.
Studiul 1
După cum puteți vedea in graficul de mai sus, sunt inregistrate 2,375,455 vizite organice de la motoarele de căutare în fiecare lună. Câte cuvinte cheie credeti ca au fost urmarite când vine vorba de clasamentul top 10-100?
Raspunsul este Zero! Un MARE ZERO !
Studiul nr 2:
În acest caz, au fost analizate cele mai populare căutări care încep cu "cum învăț". Cele mai frecvente cuvinte cheie pe această temă au în total aproximativ 1400 de căutări/lună. Apare, bineînțeles, intrebarea: de ce doar 1400? De ce se întâmplă acest lucru? Deoarece rezultatele obțin trafic de la sute de cuvinte cheie clasate pe pagini de la 10-20 în sus.
Primele poziții în rezultatele de căutare (de top) de obicei arată doar tendința, dar nu aduc și cel mai mult trafic oprganic. Acesta este un lucru pe care îl observăm tot mai puternic în ultimul timp. Paginile situate în top 10 au adesea un trafic mai mic de căutare decât alte pagini, situate mai jos în rezultate.
Rezultatele studiilor ne conduc așadar către concluzia că poziția # 1 genereaza mai puțin trafic decât pozițiile # 2, 3 sau chiar # 10 sau 20. Extrapolând rezultatele acestor studii, am analizat cele 30.000 de rezultate organice pentru care portalul nostru spatiulconstruit.ro se situează în top 100 și am constatat că tendința subliniată de studiile internaționale se confirmă: primele poziții nu sunt și cele mai eficiente.
Exemplul nr 1:
Precum observăm, rezultatul de pe locul 10 înregistrează un trafic organic cu mult mai mare decât rezultatele de pe pozițiile 1 și 2 .
Exemplul nr 2:
Și aici - același scenariu: rezultatul de pe locul 10 înregistrează un trafic organic cu mult mai mare decât rezultatele de pe pozițiile 2, 3 sau 4 .
Exemplul nr 3
Aici am analizat câteva interogări populare din mediul online românesc. Rezultatul de pe poziția nr 10 înregistrează cel mai mare trafic organic.
Concluzia este că rezultatele din prima pagina obtin doar 30-40% din traficul general. Iar lecția este următoarea: a sosit timpul să opriți lupta pentru clasamentul in top 10 și să începeți să vă concentrați asupra traficului de căutare relevant pentru dumneavoastră. Nu ne înțelegeți greșit, nu încercăm să vă convingem că prima pagina de rezultate pentru principalele cuvinte cheie relevante pentru dumneavoastră este un obiectiv prost. Nu este: poziția unei pagini în SERP (adică în rezultatele de căutare Google) este încă un bun indicator al succesului SEO, dar este foarte posibil să obțineți o vizibilitate mai bună și chiar mai mult trafic decât concurența chiar și atunci când aceasta vă surclasează, fiind mai bine poziționați în topul rezultatelor. Dar tendințele arată că, în timp, situația cu privire la clasamentele de top se va înrăutăți.
Studiul nr 3:
Pagina din poziția #4 generează mai mult trafic decât pagina din poziția #1. Analizând ambele pagini în paralel, veți vedea imediat de ce: paginile cuprinzătoare și cu o "autoritate" bună sunt relevante și valoroase pentru o multitudine de interogări.
Putem observa ceva similar în industria online, pe Moz.com, pentru "Ghid SEO pentru începători ". Acest ghid a acumulat o autoritate atât de mare pe parcursul anilor, încât acum răspunde la mii de interogări legate de SEO și obține o cantitate enormă de trafic extrem de relevant.
Iată cum arăta în 2014 listarea rezultatelor în Google:
Iar astăzi arată cam așa:
Și pagina continuă așa :
Care sunt diferențele mari pe care le observăm ?
1. Anunțurile plătite nu mai sunt la fel de clar definite. Cu alte cuvinte, se intersectează cu rezultatele organice, pentru a ajuta variantele plătite sa obțină mai multe click-uri.
2. Anunțurile localizate sunt în cele mai multe cazuri plătite.
3. Partea dreaptă nu mai are anunțuri - majoritatea elementelor din partea dreaptă, când faceți clic pe ele, vă determină să efectuați o altă căutare Google.
4. Din ce în ce mai puține listări organice.
5. Rezultatele organice sunt împinse în jos - nu doar din cauza anunțurilor plătite sau a listărilor localizate, ci și datorită rezultatelor știrilor care sunt, de asemenea, intersectate cu rezultatele organice. Acest lucru face ca rezultatele organice din prima pagină să obțină mai puține click-uri.
Se pare că tendința aceasta arată clar modul în care anunțurile plătite beneficiază de o atenție mai mare din partea Google. Poate că este îmbucurător, dar numai pentru firmele și companiile care își permit să investească mii, zeci de mii și chiar sute de mii de euro lunar în Google Ads, deși nu cred că asta își doresc, doar că nu prea au de ales.
Deci, asta înseamnă că trebuie să renunțati? Nu, în nici un caz. Deși Google este în continuare cel mai popular și are peste 57 de miliarde de vizite în fiecare lună, este prea greu și prea costisitor pentru marea majoritate să țina pasul cu fiecare schimbare sau să prezică următoarele schimbari. De aceea, este recomandată o abordare diferită pentru a face față modificărilor viitoare. Și astfel, ajungem la ingredientul final pe care trebuie să vă concentrați astfel încât marketingul online să fie eficient.
Intenția de căutare, experiența si satisfacția utilizatorilor
Vom începe cu un exemplu interesant: căutarea “chocolate lab”. Pentru această interogare, unul dintre primele rezultate în Google (top 10) îl constituie pagina Wikipedia despre “labrador retrievers”.
Vi se pare corect? Dacă vă numărați printre cei care de fapt doresc să găsească un "laborator de ciocolată", atunci cu siguranță nu. Dar dacă sunteți unul dintre cei foarte mulți care caută "labradori de culoarea ciocolatei", atunci da! Iată așadar un caz simplu de omonimie a cuvintelor cheie, pe care Google îl rezolvă descifrând intenția utilizatorului: când caută “chocolate lab”, cei mai mulți sunt interesați de (se referă la) “labradori” în contextul raselor de câini.
Cum obține Google această descifrare a intenției utilizatorilor? Simplu: urmărind satisfacția acestora în raport cu rezultatele de căutare. Dacă oamenii accesează într-o măsură mai mare anumite rezultate, înseamnă că acelea răspund mai bine nevoilor căutatorilor, prin urmare Google le va acorda o relevanță mai mare. Și invers: dacă anumite rezultate nu obțin click-uri (deci nu prezintă interes pentru utilizatori), Google își dă seama seama rapid și elimină aceste rezultate.
Așadar, intenția de căutare, experiența și satisfacția utilizatorilor reprezintă trendul pentru un marketing online eficient! Pentru a ne adapta acestui trend, trebuie să ne concentrăm pe 3 lucruri:
1. Creați sau obțineți o experiență uimitoare pentru utilizatori cu ajutorul content marketingului
Google nu dorește să claseze în rezultatele principale site-urile care sunt "cel mai bine optimizate", ci site-uri site-uri pe care utilizatorii chiar le apreciază și le accesează cel mai mult. Deci, concentrați-vă asupra acestui detaliu. Și pe termen lung!
Da, da și da! Unul din motivele pentru care vă oferim astfel de studii și analize este să vă ajutăm să înțelegeți cât de important este să folosiți un hub de conținut precum SpatiulConstruit.ro în favoarea dumneavoastră, când vine vorba de o promovare online eficientă. Despre ce înseamna un hub de conținut și cât de important este content marketingul am discutat într-un alt articol pe care îl puteți accesa pe linkul evidențiat.
2. Creșterea organica
Cuvintele cheie au tendințe diferite și se schimbă în popularitate tot timpul. În loc să ne concentrăm pe câteva cuvinte cheie sau chiar câteva sute, ne concentrăm pe creșterea rezultatelor organice. Cât timp există creșteri trimestru dupa trimestru, an după an, este excelent.
Da, da și din nou da! Platforma SpatiulConstruit.ro înseamnă și oferă o promovare organică și adecvată atat pentru dumneavoastră cât și pentru consumatori, fie ei specialiști, companii, instituții publice sau persoane fizice.
3. O rată de conversie inteligentă
Mai mult trafic nu garantează mai multe vânzări, dar optimizarea continuă pentru rezolvarea nevoii fiecărui vizitator generează o șansă mult mai mare de a-l converti într-un client. Despre conversiile incredibile pe care le generează content marketingul am explicat de asemenea în articolul de aici .
Mediul online este despre obținerea traficului potrivit, într-un mod potrivit și în locul potrivit, când vorbim despre relația cu consumatorul și atenția acestuia! Când vorbim despre promovare online, este important să rețineți următoarele:
● Nimeni nu poate promite rezultate!
● Să aveți conținut suficient de bun!
● Există mii de site-uri care încearcă să obțină atenția aceluiași consumator.
● Ați ales soluția ieftină, iar concurența a investit mai mult în marketingul online.
● Folosiți marketingul de conținut pentru a veni în sprijinul consumatorului!
● Aveți titluri și descrieri slabe din punct de vedere al tendințelor de cautare și al UX (user experience).
● Produsele sau serviciile dumneavoastră nu sunt la nivelul de căutare dorit.
● Nu reușiți să atrageți clienții înainte de a fi gata să cumpere.
Important! Veți reuși doar atunci când veți ajunge să ajutați cu adevărat consumatorul fără a vă mai gândi la vânzarea imediată! Deși sunt mulți specialiști în fiecare industrie, câți dintre aceștia alocă (măcar puțin) timp pentru a veni în sprijinul consumatorilor? Din câte ne spun studiile și analizele în online, mai puțin de 1%!
Fiecare industrie este astăzi extrem de competitivă și saturată. Deci, ce strategii unice veți folosi anul acesta?
Noi suntem SpatiulConstruit.ro, unul dintre cele mai importante portaluri românești, cu peste 1.5 milioane de pagini de informații dedicate tuturor celor interesați de domeniul construcțiilor: arhitecți, ingineri, constructori, instituții publice, companii, beneficiari finali sau clienți DIY.
Am inceput în 1998 sub numele de BICAU.RO, ca portal dedicat arhitecților din Romania, dezvoltat de către compania noastra în parteneriat cu Universitatea de Arhitectura Ion Mincu si OAR Bucuresti. În anul 2011, în urma unui proces de rebranding, am devenit SpatiulConstruit.ro, platforma preferată a celor care proiectează și construiesc.
Audiență și rezultate
După rebrandingul din 2011, când aveam aproximativ 20.000 de vizitatori / lună, am ajuns la peste 150.000 de vizitatori / luna astăzi, conform trafic.ro, generând anual aproximativ 20.000 de cereri de ofertă online cu o valoare estimată la peste 200 milioane de euro și peste 200.000 de contacte directe între furnizori și consumatori din peste 1200 de localități din România.
Conform utilizatorilor înregistrați, ne urmăresc în mod constant 5.535 de arhitecti, 5.125 de ingineri, 9.720 de manageri din cadrul firmelor și institutiilor din România și alți aproximativ 100.000 de beneficiari.
Pentru mai multe subiecte interesante pe tema prezentei eficiente în online, click aici!