Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Studiu de piata: ce invelitori pentru acoperis prefera romanii

Conform unui studiu de piata desfasurat de compania Neomar Consulting in domeniul invelitorilor pentru acoperis, se estimeaza o crestere a pietei cu 40% in 2007 comparativ cu 2006. Astfel, in 2007, piata invelitorilor de acoperis este estimata sa depaseasca 130 milioane euro. Ratele de crestere au fost estimate pe baza previziunilor declarate, in cadrul unei suite de interviuri directe, de catre majoritatea furnizorilor de invelitori pentru acoperisuri care activeaza pe piata din Romania. In total, in Romania in anul 2006 s-au vandut invelitori in valoare totala de aproximativ 93 milioane euro.

Tigla metalica domina cu autoritate piata invelitorilor.
Desi este un material de constructie relativ nou, tigla metaliza a cunoscut o ascensiune spectaculoasa. Astfel, numai in doi ani - 2005 si 2006 - piata a asistat la deschiderea a cel putin 6 unitati de productie a acestui tip de invelitoare iar prognozele pe anul 2007 sunt similare.

Si in anul 2006, la fel ca in 2005 piata tiglei metalice a cunoscut cea mai ridicata rata de crestere, ajungand sa detina peste jumatate din suprafata totala comercializata anul trecut si este previzionata a-si mentine ritmul sustinut de crestere si pe viitor.

In 2006, 61% din valoarea vanzarilor de invelitori realizate este atribuita tiglei metalice, 19% tiglei de beton, 13% invelitorilor bituminoase si doar 7% traditionalei tigle ceramice.

Trei regiuni detin aproape jumatate din piata.
Cele mai mari vanzari de invelitori sunt realizate in zona de centru, Bucuresti, nord-vest si sud. Fiecare tip de invelitori se axeaza pe anumite regiuni, in functie de specificul constructiilor si conditiile de mediu. Astfel 3 zone cumuleaza jumatate din totalul suprafetei comercializate de invelitori: Centru (19%), Bucuresti (16%) si Nord-vest (16%).

Piata este in continuare fragmentata...
Conform estimarilor Neomar Consulting, in prezent pe piata invelitorilor activeaza aproximativ 50 de furnizori de invelitori pentru acoperisuri. Dintre acestia, circa 40% sunt companii mici, cu o piata locala sau cel mult regionala. Cele mai multe companii mici se intalnesc mai ales in segmentul productiei si comercializarii tiglei de beton si al tiglei metalice, in principal datorita investitiilor relativ reduse in echipamentele de productie si a procesului tehnologic simplu. Doar trei companii care activeaza pe aceasta piata depasesc usor pragul de 10% din punct de vedere al cotei de piata si numai 5 inregistreaza cote de piata intre 5-10% din piata.

...insa competitia se ascute!
Daca in perioada 2005-2006 am asistat la debutul pe piata al unor noi producatori, in special in domeniul tiglei metalice, estimarile Neomar Consulting indica o acutizare a luptei concurentiale in 2007. Noii intrati pe piata si-au propus, conform celor declarate in cadrul studiului, cresteri procentuale superioare cresterii prognozate a pietei ceea ce denota o politica de marketing atractiva. Majoritatea companiilor investigate in cadrul studiului realizat de Neomar Consulting si-au sporit bugetul de marketing in 2007 comparativ cu 2006, in unele cazuri surplusul depasind 100.000 euro si si-au propus o intensificare a actiunilor de promovare in special in cadrul targurilor si expozitiilor dar si prin intermediul presei scrise.

Canalele de distributie sunt specializate in functie de tipul invelitorii.
Mai ales in cazul tiglei din beton dar si a tiglei metalice exista o serie de producatori locali care vand direct beneficiarului, "la poarta fabricii". Totusi, producatorii cunoscuti la nivel national apeleaza mai ales la depozitele de materiale de constructii si marii distribuitori. Tigla metalica constituie un caz aparte, fiind distribuita in deseori si prin intermediul montatorilor specializati.

Neomar Consulting este o firma dinamica de consultanta in marketing, infiintata la inceputul anului 2004, avand in componenta o echipa experimentata de consultanti in marketing. Compania este specializata indeosebi pe cercetarea pietei materialelor de constructii. Mai multe informatii despre companie sunt disponibile la www.neomar.ro.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.