Wienerberger AG raporteaza o crestere de 23% a cifrei de afaceri in 2012
Wienerberger AG a anuntat rezultatele financiare pentru anul 2012, raportand o cifra de afaceri de 2.4 miliarde de euro, in crestere cu 23% fata de 2011, si un profit operational de 246 millioane, ceea ce reprezinta o crestere de 2% fata de anul trecut.
Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG: “Rezultatele Wienerberger in 2012 au fost influentate de trei factori majori: o performanta mai redusa a Diviziei Europene de Caramizi si Tigle datorata scaderii pietei de constructii rezidentiale in Europa, consolidarea initiala a Pipelife, care a contribuit solid la veniturile grupului, si revirimentul modest al pietei de constructii rezidentiale noi din SUA. Preluarea Pipelife si extinderea intr-o arie noua de business pe care aceasta a reprezentat-o, ne-a permis sa stabilizam veniturile operationale la nivel de grup in cursul anului trecut si sa cream o baza industriala mai ampla pentru viitorul Wienerberger.“
O analiza pe divizii reflecta trendurile pe liniile de business ale grupului, astfel: Divizia Europeana de Caramizi si Tigle a inregistrat volume si castiguri mai mici in 2012, in contextul scaderii pietei de constructii europene, datorita efectelor negative ale instabilitatii monedei europene si ale climatului general de nesiguranta economica, ce determina scaderea apetitului de consum si accesarea dificila a imprumuturilor bancare. Toti acesti factori au pozitionat nivelul pietei de constructii rezidentiale noi sub cel al anului 2009 in mai multe tari cheie ale grupului, precum Olanda, Belgia, Franta si Polonia.
Wienerberger a lansat un amplu program de restructurare in trimestrul trei al anului 2012 cu scopul de a adapta structurile de cost, si a dezvoltat acest program in trimestrul patru, continuand sa il implementeze cu obiectivul de a obtine economii de 50 milioane euro pana la sfarsitul lui 2014.
Divizia Europeana de Tevi si Pavaje a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de la 231 milioane euro in 2011 la 711 milioane euro in 2012. Principalul motor de crestere a fost dezvoltarea continua si solida a liniei de business de tevi ceramice, in special dupa preluarea si integrarea Pipelife Group in mai 2012.
Estimari si strategie
Heimo Scheuch arata: “Previziunile pentru Divizia Europeana de Caramizi si Tigle sunt temperate, datorita asteptarilor modeste de revenire a pietelor mari. In plus, vedem provocari complexe in peisajul operational European si o cerere slaba de materiale de constructii. In schimb, Divizia Europeana de Tevi si Pavaje va avea o evolutie buna, bazata pe consolidarea Pipelife si pe cresterile moderate asteptate in prima jumatate a 2013. Remarcam si continuarea trendului pozitiv al pietei de constructii rezidentiale noi din America de Nord. Luand in considerare toti acesti factori, ne asteptam la o crestere substantiala a profitului operational in 2013, estimand o cifra de aproximativ 280 milioane euro ».
Obiectivul pe termen scurt al tuturor operatiunilor Wienerberger este cresterea organica. Wienerberger isi propune sa genereze crestere continua si sa isi intareasca pozitia pe pietele in care activeaza, punand accent pe inovatie, solutii de inalta calitate pentru materialele de constructii furnizate si o paleta larga de servicii auxiliare.