Wienerberger isi consolideaza rezultatele financiare in primul trimestru al lui 2013
Wienerberger AG a anuntat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2013. In mod traditional in constructii, primele 3 luni ale anului sunt influentate masiv de conditiile meteo. Cererea a scazut pe majoritatea pietelor europene. Volumele au crescut in primele trei luni ale 2013 numai in Romania si Bulgaria.
Anul acesta, iarna lunga si bogata in precipitatii, care a durat pana in luna aprilie in multe tari din Europa si regiunile estice ale Americii, a condus la o stagnare a constructiilor pe multe piete. Pe o piata puternic afectata de climatul meteorologic, Wienerberger Group a inregistrat o crestere de 34% a veniturilor, pana la 492 milioane euro, datorita preluarii Pipelife. EBITDA a inregistrat o scadere usoara fata de perioada similara a anului trecut, situandu-se la 2 milioane euro in primul trimestru al lui 2013.
Pipelife a contribuit la veniturile grupului cu 183 milioane euro in primul trimestru al lui 2013 si cu 13 milioane euro la profitul operational al grupului. Pretul mediu a suferit o usoara scadere fata de perioada similara a anului trecut, ca urmare a diferentelor dintre regiuni si a grupelor de produse: preturile pentru blocuri ceramice au scazut in urma unor campanii de vanzari in Europa de Est, in timp ce preturile tiglelor si caramizilor de fatada au ramas, in mare, aceleasi.
Romania si Bulgaria raporteaza volume in crestere, desi iarna indelungata a afectat veniturile Diviziei de Caramizi si Tigle din Europa.
Iarna indelungata a afectat cel mai puternic Divizia de Caramizi si Tigle din Europa, unde veniturile au scazut sub nivelul celor din primul trimestru al lui 2012, ajungand la 247 milioane euro in T1 al anului in curs. Profitul operational a scazut cu aproximativ 15 milioane euro fata de primele trei luni ale lui 2012. Cererea a scazut pe majoritatea pietelor europene in urma vremii nefavorabile, in timp ce castigurile au fost de asemenea negative. Volumele au crescut insa in Romania si Bulgaria.
Estimari si strategie - Evolutie stabila in Romania
Obiectivele de crestere ale Wienerberger raman aceleasi, in ciuda dificultatilor inceputului de an. Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger, explica: “Reusita obiectivelor ambitioase pe care le-am setat depinde de capacitatea noastra de a recupera o parte din pierderile din primul trimestru. Bineinteles, si evolutia pietelor in care activam joaca un rol important. Evaluarile facute pe pietele cheie Wienerberger nu s-au schimbat in ultimele 3 luni. Avand in vedere ca activitatile de constructii din Europa au intrat in normalitate abia la inceputul lui aprilie, vizibilitatea principalelor noastre piete ramane una limitata. Ma astept, in continuare, la conditii de piata dificile in Olanda, Franta, Polonia si Republica Ceha, si la o evolutie mai stabila in Germania, Marea Britanie, Bulgaria si Romania. Divizia de Caramizi si Tigle din Europa ar putea sa se confrunte cu noi scaderi ale volumelor anul acesta, insa masurile de reducere a costurilor implementate anterior ar trebui sa anuleze efectele negative asupra castigurilor. Programul de restructurare anuntat in a doua jumatate a lui 2012 este implementat conform planului si ar trebui sa genereze economii de 18 milioane euro pentru intregul an. Ma astept ca procesul initial de consolidare a Pipelife sa contribuie cu 30 milioane euro la profitul operational al grupului, in primele 5 luni ale 2013. Trendul pozitiv al constructiilor rezidentiale noi din America de Nord ar trebui sa continue si sa conduca la o crestere a cererii de caramizi. Avand in vedere toate cele descrise mai sus, obiectivul nostru de crestere a veniturilor si profitului Wienerberger Group in 2013 ramane intact”.
Wienerberger este cel mai mare producator de caramizi din lume (Porotherm, Terca), numarul unu pe piata de tigle (Koramic, Tondach) din Europa, si cel mai mare producator de pavaje din Europa Centrala si de Est. Compania este unul din principalii furnizori de conducte din Europa (conducte ceramice Steinzeug-Keramo si conducte de plastic Pipelife). Cu 221 de fabrici, Wienerberger a generat venituri de 2,356 milioane euro in 2012, si un profit operational de 246 milioane euro. In Mai 2012, Wienerberger a finalizat preluarea integrala a Pipelife, setand un nou punct de referinta in expansiunea business-ului.
Wienerberger Sisteme de Caramizi este cel mai mare producator de blocuri ceramice din Romania. Compania detine in acest moment trei unitati de productie la nivel local, acestea fiind cele mai moderne unitati de acest tip din piata. Fabricile detinute de companie in acest moment sunt localizate in Gura Ocnitei - Dambovita, Sibiu si Triteni Cluj. Wienerberger, cel mai mare producator global de caramizi, a intrat pe piata din Romania in anul 1998. In acest moment este unul dintre cei mai mari investitori din domeniul productiei de materiale de constructii. Principalele produse sunt sistemele de zidarie din gama Porotherm si Terca.