Ghid de proiectare - echipamente de ancorare STERTIL
ECHIPAMENTELE DE ANDOCARE STERTIL
GHID DE
PROIECTARE
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 1
19-02-20 11:03
Superior
Solutions
Grupul Stertil ofera la nivel global solutii
personalizate, avansate din punct
de vedere tehnic si de un inalt nivel
calitativ pentru echiparea docurilor de
incarcare. Suportul tehnic necesar este
oferit prin reteaua de partenerii locali,
instruiti. Solutiile sunt concepute,
dezvoltate si implementate de o echipa
de specialisti profesionisti cu o vasta
experienta. Datorita personalului
calificat, a procesului de productie
complet intern si a organizatiei sale
internationale, Stertil este un important
furnizor de echipamente high
performance de andocare.
Zona de andocare
a camioanelor este nodul
logistic al unei companii
Urmatoarele capitole vor dezbate si explica anumite probleme
si factori. Datorita diversitatii circumstantelor si mediilor in
Zona de andocare a camioanelor fie fluidizeaza, fie rupe
lantul
care sistemele de andocare sunt utilizate este imposibila o
logistic. Din acest motiv trebuie luate in calcul mai multe
reflectie asupra tuturor situatiilor de incarcare. Totusi, daca
aspecte in momentul in care proiectam o zona de andocare
aveti nevoie de o informatie anume, sau doriti sa primiti detalii
sigura si eficienta. Acest ghid va va ajuta nu doar sa rezolvati
specifice va rugam sa ne contactati. Vom fi bucurosi sa
cele mai dificile probleme, ci si sa depasiti factorii interni si externi
programam o intalnire cu dumneavoastra si sa va oferim
care pot cauza probleme in timpul transferului de marfuri.
asistenta de care aveti nevoie.
2
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 2
19-02-20 11:03
Logistica incepe
si se termina cu
SISTEMELE DE ANDOCARE
PENTRU CAMIOANE
Cuprins
1. Numarul statiilor de andocare pentru
camioane
2. Amplasamentul
3. Groapa de fundatie
4. Platforma de andocare
5. Rampa de incarcare/descarcare
6. Burduful de eta
nsare
7. Usa sectionala
8. Utilaje interne pentru manipularea marfii
9. Standardul de siguranta EN 1398
4
6
8
10
18
24
34
36
38
10. Produse auxiliare pentru sistemele
de andocare:
A. Tipuri de gropi de fundatie
B. Tampoane de protectie
C. Lampi de semnalizare
D. Minirampe de incarcare
E. Ghidaje pentru camioane
F. Sisteme de blocare a camionului
sosit la andocare
G. Sasuri de andocare (dock house)
40
40
42
43
43
44
44
45
3
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 3
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
1.0
NUMARUL STATIILOR
DE ANDOCARE
Atunci cand determinati numarul necesar de statii de andocare, va recomandam sa luati in calcul
o serie de factori care pot influenta atat planurile de afacere curente, cat si cele viitoare.
Planificarea traficului
Procesarea bunurilor
Este important sa stiti cate vehicule vor fi incarcate/
Un alt factor important este modul in care pot fi
descarcate in acelasi timp. Adesea, in centrele
manipulate anumite bunuri
. Daca activitatile de
logistice, perioadele de varf apar la aceleasi ore ale
procesare precum sortarea, impachetarea,
diminetii si serii. Evident ca este necesar sa se
etichetarea se desfasoara in cadrul depozitului este
ajunga la un echilibru asigurandu-se suficiente statii
recomandat sa existe un numar suficient de statii de
de andocare care sa faca fata acestor perioade
andocare pentru a impiedica echipamentele de
aglomerate, dar fara a ramane foarte multe
manipulare interna sa transporte marfuri pe distante
neutilizate in restul timpului.
lungi. Prin urmare, are sens sa pozitionati statiile de
andocare cat mai aproape posibil de zonele in care
au loc activitatile de procesare.
Primirea si expedierea
de bunuri
Multe companii separa statiile de andocare pentru
primirea de materii prime de cele pentru livrarea
marfii. De multe ori aceste statii sunt localizate in
zone diferite ale depozitului pentru a permite
prelucrarea fara probleme a bunurilor si iesirile.
Acest scena
riu trebuie luat de asemenea in calcul
atunci cand se decide necesarul de statii de
andocare.
Determinati cu grija numarul de statii de andocare
4
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 4
19-02-20 11:04
5
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 5
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
2.0
AMPLASAMENTUL
Este important sa evitati blocajele pe masura ce
Platforma in sine poate fi construita din beton, asfalt,
camioanele sosesc la locatie sa acceseze statiile de
placi de beton sau pavaj din caramida/ clincher. Cu
andocare. Proiectarea corespunzatoare a cailor de
toate ca betonul este o varianta scumpa, este de
acces care sa permita autovehiculelor sa ruleze rapid
preferat deoarece nu va suferi deteriorari datorate
si sigur fara prea multe manevre va elimina aceasta
greutatii vehiculelor. In plus, instalarea ghidajelor pe o
problema. Un control eficient al traficului, inclusiv un
suprafata rutiera din beton este mult
mai facila. S-au
control strict asupra fluxului directional al camioanelor
obtinut totusi rezultate bune si prin utilizarea placilor
vor contribui decisiv la fluidizarea fluxului. De
din beton cu conditia ca acestea sa fie amplasate pe
exemplu, in statele in care vehiculele sunt conduse
o fundatie bine stabilizata.
pe partea stanga, un sistem gandit in sensul acelor
de ceasornic usureaza activitatea soferilor, in timp ce
In faza de proiectare a zonei de andocare este
in tarile in care se conduce pe dreapta este valabil
important sa prevedeti usi pietonale pentru a facilita
exact opusul. Totodata acest lucru asigura eliminarea
accesul soferilor in conditii de siguranta in depozit.
punctului mort atunci cand soferii dau cu spatele.
Pe perioada de iarna zapada si gheata trebuie
In configurarea sistemului de andocare pentru
indepartate rapid din zonele de parcare si manevra
camioane este important sa se tina seama de
pentru a reduce riscul producerii de accidente.
dimensiu
nile diferite ale acestora. In majoritatea
Alaturi de o rezerva de sare este de luat in calcul si
statelor europene sunt permise camioanele cu o
incalzirea subterana a platformei. Exista disponibile
lungime a remorcii de 18 m. Daca nu detineti
multe astfel de Sisteme, iar cercetarile tehnice
informatii exacte privind dimensiunea camioanelor,
demonstreaza eficienta din punct de vedere cost si
ar trebui sa luati in calcul dimensiunea maxima
functionalitate a solutiei.
permisa.
Spatiul necesar pentru parcare si manevra in fata
sistemului de andocare ar trebui sa fie de doua ori
mai mare decat lungimea celui mai lung camion plus
inca 2 metri. Cu alte cuvinte, un camion cu remorca
de 18 m are nevoie de un spatiu de manevra de 38
m. Mai mult decat atat, intre peretele docului si
camion trebuie lasat un spatiu liber de minim 1.4 m.
6
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 6
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
38 m
15 m
18 m
Asigurati-va ca avet
i loc suficient pentru
andocarea camionului
7
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 7
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
3.0
GROAPA
DE FUNDATIE
Exista doua optiuni pentru a reduce diferenta de
descarcare/ incarcare pot aparea urmatoarele
inaltime intre platforma exterioara si podeaua
probleme:
camionului:
• incarcatura pe roti poate cadea atunci cand usile
• ridicati platforma statiei de andocare pana la
camionului sunt deschise
nivelul podelei camionului
• operatiunea de incarcare/ descarcare este mult
• creati o cale de acces descendenta catre statia de
andocare
mai dificila
• utilajele de manipulare folosite sunt sub presiune
crescuta
Constructia celei din urma poate fi improprie datorita
starii solului sau a nivelului apei subterane.
• apa de ploaie se poate scurge de pe prelata
camionului in cladire
De asemenea, o panta descendenta abrupta poate
• tampoanele vor fi suprasolicitate
crea probleme deoarece atunci c
and un camion nu
• usa sectionala si cladirea in sine pot fi deteriorate
este in pozitie orizontala in timpul procesului de
Proiectarea gropii de fundatie
Platforma
Rigola
< 1000 mm
Aproximativ 17 metri
8
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 8
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
Pentru a rezolva problema, in functie de curte,
puteti construi o platforma plana de 16-18 metri
chiar in fata statiei de andocare inainte de inceperea
pantei. Este necesar si un canal de drenare pentru
colectarea apelor pluviale. In aceasta situatie camionul
este parcat drept, ceea ce va facilita operatiunea de
incarcare/ descarcare. Diferenta de nivel dintre
platforma plana si strada trebuie compensata cu o
O groapa de
fundatie buna este
dreapta si are o
panta de inclinatie
de maxim 10%
panta de inclinatie de maxim 10%. Cand inclinatia
este mai mare de 10% pot aparea probleme pe
masura ce camioanele intra si ies, putandu-se
produce si coliziuni intre acestea.
m
ax. 10%
9
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 9
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
4.0
PLATFORMA
Incercati sa obtineti cea mai mica diferenta
de nivel intre inaltimea podelei unui camion
obisnuit si platforma
10
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 10
19-02-20 11:04
Platforma
Exista o mare varietate de modele si dimensiuni de camion, de aceea este destul de probabil ca la aceeasi
statie de incarcare sa parcheze mai multe tipuri de camioane. Camioanele speciale, precum cele frigorifice,
sunt mai inalte, chiar si atunci cand sunt construite pe aceeasi platforma ca si camioanele obisnuite, datorita
izolatiei din podea. Pentru a determina o medie a inaltimii de podea a camioanelor ce sosesc la incarcare va
trebui sa luati in calcul inaltimea podelei celui mai mic camion incarcat si pe cea a celui mai mare camion
neincarcat. Din acest calcul se pot omite vehicule ocazionale cu platforme foarte joase sau foarte inalte.
P
entru a deservi aceste camioane speciale puteti lua in considerare statii de andocare dedicate care sa le
asigure o incarcare/descarcare eficienta.Aceste statii pot fi configurate cu inaltimi ale platformei diferite sau
cu rampe de egalizare mai lungi (vezi si capitolul RAMPA DE INCARCARE).
Evident, este vital sa minimizati diferenta de nivel dintre podeaua camionului si platforma depozitului. Tabelul
de mai jos arata cat de mari pot fi diferentele de inaltime intre diferite modele de camioane.
Inaltimea podelei camioanelor in mm
450 - 650 - 800 - 900 - 1.000 - 1.100 - 1.200 - 1.300 - 1.400 - 1.500 - 1.600
Transport de volum
Autoutilitare /
vehicule de oras
Remorci / camioane
frigorifice
Containere
~ 18000
~ 16500
~ 650
~ 4200
~ 1300
~ 4000
~ 4800
~ 2950
Jumbo
~ 400
~ 950
Double Decker
Transport de volum
~ 18000
Articulated
~ 4000
~ 1300
~ 16500
Trailer
TRemorci / camioane frigorifice
~ 7150
~ 6000
Vehicul urban
Autoutilitare
~ 4000
Dem o u n tab l e s/ C o n t
ai n e r
~ 1540
(1630)
~ 2000
Transit Van
~ 450
~ 3400
City Vehicle
~ 1050
~ 4500
Containere
11
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 11
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
Rampa de egalizare
Spatiu sub rampa
pentru camioanele cu
lift hidraulic la spate
≥ 400 mm
≥ 2400 mm
Nu este intotdeauna posibil sa facem o estimare
Protectia de PVC este impinsa usor de camion, in
corecta a tipuIui de camioane care vor sosi la
timp ce acesta da cu spatele.
andocare. Totusi, cea mai intalnita inaltime de
platforma este de 1250 mm si se preteaza pentru
Spatiul liber de sub rampa ar trebui sa aiba o latime
majoritatea depozitelor sau parcurilor de remorci.
de 3000mm si o adancime suficienta cat sa incapa
Camioanele cu lift hidraulic la spate necesita un
liftul hidraulic al camionului . Totusi recomandam o
spatiu liber sub rampa de egalizare. Liftul se
adancime de minim 2400 mm si o inaltime minima
introduce in spatiul de sub rampa pentru
a permite
de 400mm (poate varia si in functie de inaltimea
utilizarea fara restrictii a acesteia. Spatiile libere de
rampei hidraulice si inaltimea aleasa a platformei).
sub rampa pot fi protejate cu fuste din PVC care
Aceste dimensiuni vor asigura un acces facil la
impiedica patrunderea mizeriei si a deseurilor.
spatiul de sub rampa.
12
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 12
19-02-20 11:04
Distanta dintre camioanele parcate la statiile de
andocare trebuie sa fie suficient de mare astfel incat
sa permita deschiderea usilor soferilor. Distanta prea
mica poate cauza probleme la parcare si la iesirea
din statie. Centrele statiilor de andocare standard
trebuie sa fie la o distanta de 3700mm. Aceasta ar
trebui marita pana la 4000mm pentru camioanele
late care andocheaza cu usile deschise. Distanta
recomandata intre camion si marginea gropii de
fundatie este de 1500mm.
4000 mm*
1500 mm
13
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.in
dd 13
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
4.1 Sistemul de andocare inchis
In aceasta situatie camionul este parcat in interiorul
sunt foarte ridicate si spatiul este limitat. Este necesar
cladirii sau adapostului in timpul operatiunilor de
totodata un sistem de ventilatie. Cu toate acestea,
incarcare/descarcare, dar costurile de constructie
ofera o protectie foarte buna pentru bunuri si personal.
4.2 Sistemul de andocare la acelasi nivel
Este situatia in care camionul da cu spatele catre
mai intalnita varianta de instalare. In cazuri speciale
peretele halei. Utilizarea unui burduf creaza o
(spatii cu temperaturi controlate) trebuie acordata o
etansare intre camion si cladire. Aceasta este cea
mai mare atentie etansarii.
14
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 14
19-02-20 11:04
O izolatie mai eficienta se
poate obtine in doua moduri:
A. O usa in fata rampei de
egalizare
Usa se instaleaza intr-un spatiu creat special si rampa
de egaliz
are este pozitionata retras catre interior pentru
a-i permite usii sa se inchida in fata ei. Daca este
necesar accesul liber la spatiul de sub rampa, usa
poate sa se inchida pe un nivel intermediar. Deoarece
aceasta solutie va departa rampa hidraulica de camion,
se recomanda utilizarea unei rampe cu trapa
telescopica. Aceasta va compensa fara probleme
spatiul ocupat de usa si constructia de beton.
15
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 15
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
B. Rampa de egalizare
instalata in afara cladirii
Prin utilizarea unui sas de andocare, rampa
hidraulica este pozitionata in fata cladirii, neafectand
coeficientul de izolatie termica al acesteia. Sasul de
andocare poate fi realizat din beton si/sau structura
metalica.
16
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 16
19-02-20 11:04
Spatiul de manevra depinde de A
A
4.3 Sistemul de andocare dispus in forma de dinti
de fierastrau
In situatiile in care s
patiul de manevra este limitat,
Camioanele au nevoie de mai putin spatiu de
aceasta dispunere poate fi cea mai buna solutie.
manevra deoarece sunt deja aliniate in directia de
Spatiul de manevra va fi crescut in raport cu unghiul
deplasare/ plecare. Cu toate acestea, solutia
cladirii. Drumurile de acces trebuie proiectate astfel
necesita un spatiu de constructie suplimentar pentru
incat camioanele sa poata pleca in directia unghiului
aceasta dispunere in forma de dinti de fierastrau, iar
statiei de andocare.
spatiul util dintre rampele de incarcare este limitat.
17
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 17
19-02-20 11:04
5.0
RAMPA DE
EGALIZARE
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 18
19-02-20 11:04
Rampa de egalizare
Lungimea rampei de egalizare este dictata de diferenta de nivel dintre
inaltimea podelei camionului si cea a platformei depozitului. In calculul
lungimii trebuie tinut cont si de unghiul de inclinatie max
im admis. Acesta
poate fi un factor determinant pentru a stabili tipul de utilaje de manipulare
interna care trebuie folosite. (mai multe informatii gasiti in capitolul 8). Latimea
rampelor de egalizare depinde de latimea interna a spatiului de incarcare al
camionului precum si de precizia soferului in procesul de aliniere a camionului
la statia de incarcare.
Lucrul cel mai important atunci cand operati o rampa de egalizare nu
este maximul sau minimul pana la care poate urca sau cobori, ci intervalul
de lucru efectiv. Intervalul de lucru al unei rampe obisnuite este de aprox.
300mm deasupra si sub nivelul platformei. Cand aveti o platforma cu
inaltimea de 1250mm se pot incarca/descarca vehicule cu inaltimi situate
intre 950-1550mm. In situatia in care o rampa cu lungimea de 2000mm
egalizeaza 300mm deasupra nivelului platformei sau depaseste pantele
admise de utilajele de manipulare veti avea nevoie de o rampa mai lunga.
Panta maxima admisa este de 13% (mai multe informatii sunt oferite
in
capitolul 8).
In gama standard sunt disponibile mai multe latimi de rampa situate intre
1830-2250mm. Va recomandam sa alegeti cea mai mare latime posibila
deoarece aceasta va simplifica operatiunea de asezare a bunurilor. Cu toate
acestea, nu alegeti o dimensiune prea apropiata de cea a latimii interne a
camionului, deoarece, de cele mai multe ori camionul nu este parcat perfect
drept la andocare. Este indicat sa lasati o distanta de minim 150mm in
ambele parti. Cu ajutorul ghidajelor parcarea in linie dreapta devine mai
usoara si atunci distantele pot fi reduse.
Mai multe informatii?
Exemplu:
Latimea minima interna a unui vehicul este de 2400 mm
Scadeti o abatere de manevra de 150 + 150 mm
Rezulta astfel o latime maxima de rampa de 2100 mm
19
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 19
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
Alegerea modelului de rampa este la fel de
importanta precum determinarea corecta a
dimensiunilor. Gama de rampe Stertil inclu
de atat
Sistem unic de trapa cu balama deschisa
modele manuale, cat si modele operate electrohidraulic. Cu exceptia modelelor de rampa hidraulica
cu trapa telescopica, toate celelalte modele sunt
dotate cu o trapa cu balama. Datorita formei si
amplasarii placilor balamalei, partea superioara si
traversele au o constructie care absorbe greutatea.
Cand trapa este in pozitie verticala, mizeria cade
automat prin crapaturi, realizandu-se astfel un
proces de auto-curatare.Acesta este un mare
avantaj, deoarece depunerea murdariei poate afecta
functionarea corecta a rampei.
Un singur cilindru hidraulic principal
Sistemul patentat de la Stertil cu trapa rabatabila cu
balama deschisa are garantie pe viata.
Pentru a asigura stabilitatea atunci cand stivuitoarele
supraincarcate trec peste rampele de egalizare aflate
in pozitie de repaus, doi suporti sprijina rama frontala
pentru a preveni lasarea rampei. Cand trapa este
extinsa acesti suporti se retrag automat.
Balamaua din spate este special
conceputa pentru a
permite platformei sa se lase 125mm pe ambele
Platforma se poate lasa 125mm pe ambele parti
parti. Aceasta inseamna ca o podea de camion
neuniforma nu va cauza un decalaj periculos intre
trapa si podea.
2 suporti de siguranta
Unghiul trapei de 7.5° standard
20
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 20
19-02-20 11:04
5.1 Rampa hidraulica
cu trapa rabatabila
Actionarea rampelor Stertil din seria S/P se
realizeaza prin simpla apasare a butonului de pe
panoul de comanda. Platforma se ridica si, in cea
mai inalta pozitie, trapa se intinde singura. Printr-o
reactionare a panoului de comanda trapa revine in
pozitia initiala. Pe unghiul frontal se afla un cilindru
care sustine platforma in caz de “oprire de urgenta”.
Unitatea hidraulica este montata in partea din fata si
poate fi accesata cu usurinta in timpul operatiunilor
de service si mentenanta. Rampele hidraulice se
produc intr-o gama variata de dimensiuni, pentru
care puteti gasi d
etalii in brosura dedicata.
5.2 Rampa hidraulica
cu trapa telescopica
Rampele din seria S/P la care s-a facut referire mai
sus sunt echipate cu trapa rabatabila. Rampele din
seria X, cu trapa telescopica sunt operate cu ajutorul
unui panou de comanda cu 3 butoane:
• ridicare platforma
• extindere trapa
• retragere trapa
Trapa telescopica este foarte versatila, facand-o
ideala pentru toate situatiile de incarcare/descarcare.
De asemenea, modelul se preteaza pentru zonele cu
temperatura controlata, unde rampa este pozitionata
in spatele usii sectionale (capitolul 4.2a). Pe perioada
transferului de bunuri, atat platforma cat si trapa vor
urma miscarile camionului. Dupa incarcare/
descarcare rampa este readusa in pozitie de repaus.
Rampele sunt disponibile in peste 30 de dimensiuni.
Detalii gasiti in brosura de produs.
Noi avem rampa perfecta pentru fiecare aplicatie
21
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 21
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
5.3 Avantajele Rampelor
Stertil actionate de
un singur cilindru
hidraulic
5.4 Solutii pentru industria
alimentara/a carnii
In lanturile logistice din industria alimentara trebuie
respectate cele mai inalte standarde pentru
operatiunile de incarcare/descarcare bunuri. Pentru
• cilindru hidraulic de inalta presiune, fiabil, cu un
inalt nivel de calitate
• pozitionare ideala sub platforma pentru a transfera
toate fortele de incarcare de la platforma catre
constructia cadrului si a gropii
• Siguranta maxima intr-o situatie de “oprire de
urgenta” care necesita inchiderea unui singur
cilindru. Combinatia dintre pozitia de mijloc si
presiunea ridicata asigura ca cilindrul este capabil
sa reziste la impactul mare dat de platforma in
cadere si greutatea sarcinii.
a evita expunerea anumitor incarcaturi sensibile la
influente din mediul extern (temperatura, praf,
insecte, pasari ) se urmareste crearea unei etansari
superioare intre camion si cladire. Acest lucru este
posibil cu un s
istem “cool chain”, care functioneza
dupa cum urmeaza:
• Rampa de egalizare este proiectata special pentru
aceasta aplicatie si este sub nivelul platformei in
pozitie de repaus, intre doua degajari facute in
sectiunea frontala a pardoselei depozitului. Usa
sectionala se inchide in fata rampei pentru a
elimina toate puntile termice.
• Camionul andocheaza cu usile inchise. Poza 1 .
• Burduful gonflabil este actionat si sigileaza pe
camion. Poza 2 .
• Usa sectionala a depozitului poate fi deschisa.
Poza 3 .
• Trapa rampei poate fi extinsa, pentru a compensa
spatiul dintre cladire si camion. Poza 4 .
In acest mod usile camionului pot fi deschise in
siguranta si se pot parca in degajarile facute in
pardoseala. Poza 5
• Odata rampa actionata si trapa pozitionata pe
podeaua camionului, procesul de incarcare/
descarcare poate incepe dupa ce semaforul indica
verde. Poza 6 .
• imediat dupa finalizarea procesului de incarcare/
descarcare procedura este urmata in ordine
inversa.
Utilizand softuri special concepute,
procedura se poate desfasura aproape complet
automatizat.
22
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 22
19-02-20 11:04
INDUSTRIA ALIMENTARA / A CARNII
1
2
3
4
5
6
23
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 23
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
6.0
Burduful
de etansare
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 24
19-02-20 11:04
Burduful de etansare
Utilizarea burdufurilor de etansare mentine conditiile
meteorologice nefavorabile in afara inchiderii decalajului dintre
camion si cladire, restrictionand pierderile de caldura. Sunt
protejate produsele eliminand praful si insectele. Aveti un
control complet al accesului in depozitul dvs., chiar si cu o
usa deschisa.
Exista trei tipuri de burdufuri de etansare si anume:
• burdufuri gonflabile
• burdufuri cu cortine
• burdufuri cu perne
burdufuri
gonflabile,
de ex. WI, WIS
burdufuri
cu cortine,
de ex. WL,
NOI
burdufuri
cu perne,
de ex. TP, TI
Mai multe informatii?
25
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 25
19-02-20 11:04
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
6.1 Burdufuri gonflabile
Burdufurile gonflabile includ perne de aer pozitionate
Deoarece camioanele se cupleaza la burduf inainte
in jurul camionului care sunt umflate de un ventilator.
de umflarea acestuia, nu exista frecare si, prin
Presiunea pernei pe partile laterale si superioare ale
urmare, nici o uzura a materialului. Presiunea pe
camionului asigura o sigilare perfecta. Ventilatorul
fatada in cazul acestui tip de burduf este minima.
asigură un flux continuu de aer, garantand astfel o
Atunci cand burduful nu este in folosinta, ramane
presiune constanta a pernelor asupra camionului.
disponibila o deschidere clara mare, ceea ce face ca
Cand burduful nu este in folosinta, componentele
acest tip de burduf sa fie de asemenea foarte potrivit
gonflabile se dezumfla usor in spatele perdelelor
pe
ntru aplicațiile fara statii de andocare, adica la
frontale din carcasa din panouri sandwich de 40 mm.
nivelul solului.
26
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 26
19-02-20 11:04
6.2 Burdufuri cu cortine
Versatilitatea si pretul relativ scazut fac din acestea
pliabil este construit din profile din otel zincat sau
cele mai utilizate tipuri de burdufuri. Cortinele (din
aluminiu extrudat, conectate cu ajutorul balamalelor.
diferite materiale) sunt pozitionate la aprox 600mm
Se asigura astfel cuplarea inapoi a cadrului atunci
fata de fatada.
cand un camion aliniat gresit nu reuseste sa intre
Pe masura ce camionul da inapoi, cortinele se
corespunzator. Daca camionul intra corect, cadrul
fixeaza pe laterale si pe partea superioara, etansand
ramane in permanenta la proiectia lui standard.
excelent golul. Pentru asistarea camioanelor in a da
Cu toate acestea, va recomandam sa faceti toate
inapoi, cortinele au indicatori de vizibilitate. Proiectia
eforturile pentru a asigura intrarea corecta a
unui burduf de etansare cu cortine poate fi realizata
camioanelor. Ghidajele cu roti reprezinta o solutie
printr-o inbuilt recess sau un cadru care poate fi fix
eficienta in acest sens (vezi capitolul 10).
sau pliabil.
Cadrul fix este format din panouri sandwich de
40mm sustinute de bare de protectie din otel. Cadrul
27
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 27
19-02-20 11:05
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
6.3. Burdufuri cu perne
Burdufurile cu perne asigura o sigilare si etansare
perfecta pentru a face fata acestor miscari de
perfecta intre camion si depozit. Deoarece o parte
alunecare, mentinand uzura la minimum.
din golul de incarcare al camionului este acoperit de
Pentru flotele de camioane cu aceeasi latime, dar
perne, acest tip de burduf nu este potrivit pentru
cu variatii de inaltime, poate fi furnizata o solutie
companii unde se manipuleaza incarcari paletizate,
insemnand o perna superioara
gonflabila. Perna
crescand riscul de deteriorare. In timpul operatiunilor
izolatoare ofera asadar protecție pe partile laterale,
de incarcare-descarcare, camioanele se pot balansa
in timp ce perna gonflabila superioara acopera orice
in sus si jos. Armura speciala din fata pernelor este
diferenta de inaltime.
28
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 28
19-02-20 11:05
29
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 29
19-02-20 11:05
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
6.4. Dimensiunile burdufurilor de etansare
Atunci cand se primeste o cerere de oferta pentru
Dimpotriva, deschiderea usii trebuie sa se
un burduf de etansare, aceasta se refera adesea la
potriveasca cu dimensiunile de montare la interiorul
dimensiunile usii care trebuie incorporate in golul
burdufului.
cladirii, desi burduful nu are legatura cu usa.
Factori cheie in stabilirea dimensiunii unui burduf:
A
Tipul de burduf
B
Prezenta sau absenta statiei de andocare,
si inaltimea burdufului
C
Dimensiuni maxime exterioare ale camionului,
nedescarcat
D
Dimensiuni minime exterioare ale camionului,
incarcat
E
Latimea camioanelor, inclusiv cu usile care se
deschid spre exterior
Burdufurile asigura protectie impotriva
umiditatii, vantului, ploii si insectelor,
promovand un climat cat mai sanatos de munca
30
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 30
19-02-20 11:05
A
Tipul de burduf
1) Burduf cu cortina
Pentru stabilirea inaltimii si latimii trebuie luat in
considerare, printre altele, faptul ca cel mai inalt
C
Inaltimea maxima
a unui camion
Inaltimea minima a unui burduf este determinata de
cele mai mari dimensiuni exterioare ale camionului,
atunci cand este descarcat.
camion trebuie sa aiba un spatiu de cel putin 300mm
de la tavanul burdufului si 200mm spatiu in laterale,
pentru a preveni deterioararea cadrului si/sau a
D
cortinei.
Inaltimea minima
a unui camion
2) Burduf gonflabil
In stare dezumflata, camioa
nele trebuie sa fie bine
Lungimea pernelor/cortinei este determinata de cea
fixate in deschiderea libera a burdufului. Amploarea
mai mica dimensiune a camionului, atunci cand este
pernelor gonflabile trebuie să fie selectată astfel
incarcat.
incat sa fie sigilate toate dimensiunile de camion
disponibile.
3) Burduf cu perne
E
Latimea camionului
Intr-un burduf cu perne, camioanele trebuie sa intre
in perne cu marginile spatiului de incarcare. Prin
urmare, astfel de burdufuri sunt de obicei mai mici
decat celalalte tipuri mentionate mai sus.
Trebuie sa se tina cont in special de cele mai late
camioane, cu usile deschise. De exemplu,
camioanele frigorifice cu deschiderea usilor spre
exterior pot avea o latime maxima de aprox
B
Prezenta sau absenta
statiei de andocare,
si inaltimea burdufului
2900mm.
Burdufurile de etansare pot fi folosite in situatii fara
statii de andocare (la nivelul solului) si cu statii de
andocare. Pentru goluri fara statii de andocare,
optiunile sunt
burdufurile cu cortina sau burdufurile
gonflabile. Inaltimea burdufului este calculata deci de
la nivelul solului. In cazul unei statii de andocare,
burduful este de obicei montat cu partea de jos la
nivelul docului. Stabilirea dimensiunilor burdufului
este, prin urmare, influentata de inaltimea docului.
31
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 31
19-02-20 11:05
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
6.5 Exemplu de calcul al
dimensiunilor unui burduf:
Informatii de baza:
• Cel mai inalt camion
4100 mm, descarcat
• Cel mai mic camion in inaltime
3600 mm, incarcat
• Inaltimea statiei de andocare
1200 mm
• Latimea camionului
2800 mm (cu usile deschise)
• Cel mai ingust camion
2300 mm
Inaltimea exterioara minima a burdufului trebuie sa fie:
Cel mai inalt camion
4100 mm
Plus marja de intrare
300 mm
Inaltimea mai mica a golului
1200 mm
Total 3200 mm
Inaltimea standard pentru un burduf de etansare este
de 3400 mm.
Latimea minima exterioara este det
erminata dupa cum
urmeaza:
Cel mai lat camion
2800 mm
plus marja din laterale
400 mm
(200 mm pentru fiecare parte)
plus spatiul de manevrare
300 mm
(pentru soferul camionului)
Total
3500 mm
Inaltimea standard pentru un burduf de etansare este
de 3500 mm.
Latimea neta intre cortinele laterale trebuie sa fie de 2150mm
pentru a asigura o sigilare adecvata de-a lungul partilor laterale
ale unui camion de 2300mm latime.
32
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 32
19-02-20 11:05
33
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 33
19-02-20 11:06
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
7.0
Usa sectionala
Construita din panouri sandwich cu o inaltime de
INCORECT
aproximativ 625 mm, este disponibila in diferite
Latimea camionului
dimensiuni, culori si modele de panouri. Poate sa fie
prevazuta cu automatizare, acest lucru facilitand
functionarea acesteia, in timp ce permite si operarea
concomitent cu alte produse ale sistemului de
andocare. Usa
trebuie sa fie intotdeauna mai mica
decat interiorul docului. Diferenta de dimensiuni este
determinata si de prezența sau absența unei
platforme (este o usa pentru toata intrarea sau o usa
pe platforma?). Latimea minima a unei usi de intrare
este de 2400 mm, in timp ce inaltimea se situeaza
între 4300 si 4500 mm.
Dimensiunile unei usi pe platforma sunt
determinate de:
DESCHIDEREA USII
PREA MICA
✘
• inaltimea sistemului
• tipul si dimensiunile camioanelor
CORECT
• tipul de marfa
• tipul de burduf
Latimea camionului
In cazul burdufului cu cortina sau gonflabil, latimea
usii trebuie sa fie egala cu latimea interna a
camionului plus 300mm. Aceasta toleranta este
necesara pentru descarcarea camioanelor care nu
se centreaza pe deschiderea usii. Tinanad cont de
o medie, latimea usii poate varia intre 2800 si
3000mm.
DESCHIDEREA USII
CORECTA
✔
34
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 34
19-02-20 11:06
In cazul burdufului cu perne, latimea u
sii este
Un alt aspect de luat in considerare este tipul de
egala cu latimea interioara a burdufului. La randul
rabatere al usii. Depozitele sunt in general inalte,
sau, dimensiunea burdufului depinde de dimensiunile
permitand usii sa se ridice vertical. Astfel se reduce
camionului. Inaltimea deschiderii usii depinde de
riscul de accidentare a sinelor.
inaltimea maxima a camionului (3800 pana la
4200 mm). Este intelept sa adaugati o marja de
siguranta la inaltimea maxima - pe baza unei inaltimi
a platformei de 1250 mm, o usa cu o inaltime de
3000 mm va fi suficienta.
In cazul burdufului cu cortina sau gonflabil,
dimensiunile usilor de 3000 x 3000 mm sunt
o alegere buna
35
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 35
19-02-20 11:06
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
8.0
UTILAJE INTERNE
PENTRU MANIPULAREA
MARFII
Asa cum s-a specificat in capitolul 5, lungimea
In cazul unui transpalet electric, bateria preia functia
rampei de egalizare este determinata si d
e tipul
de operare.Panta maxima admisa in acest caz poate
utilajelor de manipulare folosite de utilizator. Fiecare
fi de 5%. Cu cat panta este mai abrupta, cu atat
tip de echipament are pante maxime admise in
bateria trebuie sa furnizeze mai multa energie si va
timpul operatiunilor de incarcare/descarcare. Cu cat
trebui reincarcata mai des. Pentru stivuitorul electric
panta este mai abrupta, cu atat este nevoie de mai
panta nu trebuie sa depaseasca 10%. Remarcile de
multa energie pentru a transporta bunurile. In cazul
mai sus sunt valabile si in acest caz. Un motostivuitor
transpaletului manual, puterea este data de forta
are suficienta putere pentru a prelua o panta de 15%,
angajatului care il manipuleaza.
cu toate acestea maximul legal admis este de 13%.
Exemplu:
In situatia in care avem de incarcat un camion situat
Pentru impingerea unui palet pe roti incarcat cu o
peste nivelul platformei, rampa de egalizare este
sarcina de 270 kg este nevoie de o forta de impin
gere
plasata intr-un anumit unghi in raport cu platforma.
de 13.5 kg. Pe o panta de 4% aceasta creste la 22
Totusi, trapa rampei de egalizare TREBUIE sa stea
kg forta de impingere si la 40.5kg pe o panta de
intotdeauna asezata pe podeaua camionului. In caz
10%, adica de trei ori mai mult. Panta maxima
contrar, pot aparea situatii periculoase.
admisa pentru transpatelul manual este de 3%.
Panta maxima admisa pentru echipamentul de manipulare a marfii
Transpalet manual
3 %
Transpalet electric
5%
Stivuitor electric
10 %
Motostivuitor
15 %
36
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 36
19-02-20 11:06
Transpalet manual
Transpalet electric
Stivuitor electric
Motostivuitor
Cu trapa asezata pe podeaua camionului si
probleme (vezi A). O combinatie de factori precum
platforma rampei intr-un anumit unghi, se formeaza
axul rotilor, diametrul rotilor si spatiul liber de la
UNGHIUL TRAPEI. S-a ales un unghi standard al
partea inferioara este hotar
atoare in determinarea
trapei astfel incat la o panta de 13%, trapa sa stea
unghiului trapei. Pentru un transpalet unghiul trapei
plana sau 7.5º. Pozitia rampei de egalizare in care
nu poate fi de 7.5º, ci de 3.5º (vezi imaginea din josul
trapa sta intinsa plan reprezinta de fapt cota de
paginii). Cand unghiul trapei este micsorat,
egalizare efectiva a rampei. Aceasta inseamna ca
coeficientul pantei care permite asezarea plana a
exista o diferenta cruciala intre cota maxima de
trapei se va reduce si el. Cu alte cuvinte, egalizarea
egalizare si cota efectiva de egalizare a unei rampe.
efectiva a rampei se va reduce si ar putea fi necesara
In cazul transpaletilor unghiul trapei poate cauza
alegerea unui alt model de rampa.
A
Va rugam sa aveti in vedere ca panta maxima
admisa difera de la un utilaj de manipulare
la altul, ceea ce inseamna ca unghiul trapei
(Vezi A) trebuie adaptat la utilajul de
manipulare folosit.
37
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-
bay v13.indd 37
19-02-20 11:06
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
9.0
STANDARDUL DE
SIGURANTA EN 1398
Directiva EN 1398, instituita la cererea statelor
Panoul de comanda al rampelor de egalizare (clasa
membre UE, este standardul de siguranta pentru
minima de protectie IP54) trebuie echipat cu functie
rampele de egalizare. Standardul stabileste o serie
de oprirea de urgenta si un comutator principal
de puncte pe care producatorii trebuie sa le respecte
blocabil. Bobinele supapelor electro-magnetice
in ceea ce priveste proiectarea, productia si
trebuie sa fie adecvate pentru utilizare continua.
instalarea echipamentelor. Mai jos detaliem cateva
dintre acestea.
Diverse echipamente de andocare
Evident, panoul de comanda trebuie amplasat intr-un
Producatorul trebuie sa dispuna de documentia
loc care ofera o vedere de ansamblu asupra rampei
tehnica completa pentru fiecare model de rampa,
de egalizare in timpul operarii.
incluzand calculele de efort, calculele de flambaj al
cili
ndrilor si o descriere a sistemelor de siguranta
Toate componentele hidraulice, precum cilindrii si
aplicate. Inainte de punerea pe piata a unui model de
conductele trebuie sa poata rezista cel putin dublul
rampa, un prototip trebuie testat de personal instruit
sarcinii de lucru normale fara deteriorari sau
corespunzator.
deformari durabile
Capacitatea de incarcare necesara a unei rampe de
Manualul de utilizare, etichetele cu instructiuni si
egalizare este determinata de greutatea maxima
placuta de identificare ce trebuie sa insoteasca
(inclusiv incarcatura) a unui stivuitor masurata pe o
fiecare rampa de egalizare vor oferi utilizatorului
osie a camionului. Sarcina este apoi masurata peste
informatii privind modul de operare, producator,
doua suprafete de 150x150mm.
tara de origine, capacitatea, si seria rampei.
Capacitatea modelului in discutie trebuie stabilita
Pentru varianta completa a directivei EN1398,
aplicand un factor de soc de 1.5 si un factor de
nu ezit
ati sa ne contactati.
siguranta de 1.33 raportat la performanta materialului.
Simbolul CE usor de identificat
38
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 38
19-02-20 11:06
Datorita utilizarii permanente a curentului 380/400 V,
sigurantei in timpul operatiunilor de incarcare/
normele de instalare se aplica atat pentru montarea
descarcare. Miscarea accidentala si plecarea
rampelor de egalizare, cat si pentru anumite tipuri de
neautorizata a camioanelor din statia de andocare
burdufuri de etansare. Aceste norme fac referire in
poate fi prevenita cu ajutorul sistemelor de blocare.
special la butoanele de operare. Serviciul veterinar
(pentru mai multe informatii vezi cap. 10). Este
a stabilit o serie de cerinte pentru anumite sectoare.
evident ca atat institutille guvernamentale cat si
In spatiile in care sunt procesate alimente neambalate
factorii de decizie au acordat o atentie sporita
burdufurile de etansare au devenit obligatorii, in
normelor
privind siguranta. Pe langa acestea,
multe cazuri rampele de egalizare trebuie sa aiba
exista un numar in crestere de companii care au
o configuratie speciala – cum ar fi zincarea integrala
implementat propriile proceduri interne pe parte de
la cald.
siguranta, intretinere, securitate la incendiu si altele
asemenea. Este important ca functionalitatea
In final, dar nu in ultimul rand, exista o constientizare
echipamentelor sa se armonizeze cu reglemetarile
din ce in ce mai mare in ceea ce priveste siguranta,
care se aplica utilizatorilor sau sectoarelor in cauza.
in mare parte datorata noilor reglementari privind
Securitatea Muncii, care subliniaza imbunatatirea
39
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 39
19-02-20 11:06
10
ECHIPAMENTE AUXILIARE
PENTRU SISTEMELE DE
ANDOCARE
A. Proiectarea gropii de fundatie
Exista multe moduri in care se poate proiecta o groapa de fundatie
pentru rampa. Toate depind de dorintele specifice ale
constructorului,
clientului si de tipul de camioane sosite la andocare.
Constructia gropii de fundatie
Pentru a putea integra o rampa in zona de andocare trebuie facuta o
degajare constructiva - asa numita groapa de fundatie
Generic exista doua tipuri de gropi de fundatie:
1. O groapa inchisa in care rampa se poate aseza direct pe podeaua
de beton a gropii
2. O groapa deschisa in care este integrat spatiul liber pentru
camioanele cu lift hidraulic la spate
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 40
19-02-20 11:06
E
GROAPA INCHISA
Tipul de rampa integrat in groapa depinde de modelul
de rampa selectat.
Urmatoarele optiuni sunt disponibile:
1. Rampa asezata pentru gropile inchise
2. Rampele conventionale agatate care vor fi inglobate in
beton pentru gropile deschise unde se cere spatiu liber
GROAPA INCHISA
CU SPATIU PENTRU
LIFTUL HIDRAULIC AL CAMIOANELOR
pentru liftul hidraulic al camioanelor
3. Sub presiune de timp putem oferi o rampa de incarcare
cu sistem de instalare rap
id (QMS). Cand utilizati acest
model groapa se realizeaza montand coltarele de
bordaj ale sistemului, ceea ce permite amplasarea
acestui model de rampa in ultima faza a constructiei.
GROAPA DESCHISA
CU SPATIU PENTRU
LIFTUL HIDRAULIC AL CAMIOANELOR
Coltare de bordaj
Exista mai multe tipuri disponibile:
1. Unghiul drept folosit pentru a acoperi si proteja
marginile din beton verticale si orizontale ale gropii.
2. Versiunea de instalare rapida (QMS), care va da
posibilitatea sa creati groapa si sa instalati rampa la
finalul constructiei. Coltarele de bordaj QMS protejeaza
marginile gropii si vor asigura peastrarea dimensiunilor
exacte ale gropii . Odata ce groapa va fi finalizata va
deveni mai usor de fixat rampa prin sudarea de
marginile cornierului.
1. COLTARE DREPTE
DE BORDAJ
2. COLTARE DE
BORDAJ QMS
Cutie inchisa
O alta varianta de integrare a unei rampe in groapa de
fundatie este asa numita “cutie inchisa”. Cutia galvanizata
poate fi livrata complet asamblata, incluzand prof
ilele
distantier care pastreaza distanta intre pereti pe
parcursul procesului de turnare a a betonului. De
asemenea rampele pot fi fabricate intr-o executie tip
CUTIA INCHISA
cutie inchisa si complet turnate.
Gropi prefabricate din beton
Cu precadere in proiectele mari, poate deveni interesant
sa folositi aceste tipuri de gropi. Ele sunt pre-fabricate in
fabrici de beton. Stertil poate livra coltare de bordaj
galvanizate in dimensiunile solicitate direct catre
producatorul de gropi prefabricate.
GROPI PREFABRICATE DIN BETON
41
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 41
19-02-20 11:06
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
B. Tampoanele de protectie
Atunci cand un camion incarcat da cu spatele catre
statia de incarcare, poate avea un impact puternic
asupra acesteia. Chiar si zonele din beton armat pot fi
distruse in scurt timp. Pagube se pot produce si asupra
camioanelor si a bunurilor pe care le transporta. De
aceea, prin instalarea tampoanelor de protectie, forta
d
e impact si distrugerile aferente pot fi diminuate
semnificativ. Stertil are disponibile mai multe dimensiuni
si modele in gama sa de produse:
Tampoane din cauciuc
• R-45-20-5 dreptunghiular 450 x 200 x 50 mm
• R-45-20-10 dreptunghiular 450 x 200 x 100 mm
• R-45-20-15 dreptunghiular 450 x 200 x 150 mm
• L-45-45-10 in forma de L 450 x 450 x 100 mm
• B-54-21-17 mobil 540 x 210 x 170 mm
Tampoane din polietilena (PE)
• PE model fix 554 x 220 x 140 mm
• PE-M model ajustabil pe inaltime
554 x 254 x 140 mm in cea mai joasa pozitie
811 x 254 x 173 mm in cea mai inalta pozitie
Alegerea modelului potrivit de tampoane depinde de
mai multi factori printre care cei mai importanti sunt
groapa de fundatie si tipul de burduf. Avand o suprafata
de intrare foarte mare, tamponul in forma de L ofera o
protectie foarte buna. Tampoanele sunt supuse in mod
constant unui impact puternic, in special cand
camioanele se balanseaza in timpul incarcarii/
descarcarii. Partea din spate a camionului im
pinge
repetat in tampoane. Pentru a reduce riscul deteriorarii
rapide Stertil a dezvoltat doua solutii – un tampon mobil
, care se misca atunci cand este lovit de camion si o
gama de tampoane din polietilena (PE) . Acestea
incorporeaza o placa frontala fabricata din polietilena
moleculara de inalta densitate, benzi de amortizare din
cauciuc si o consola de instalare din otel galvanizat.
Datorita proprietatilor de frecare scazute si durabilitatii
placii frontale, tampoanele sunt foarte putin afectate.
Principalul avantaj este faptul ca placa frontala poate fi
schimbata rapid fara a fi necesar sa dati noi gauri in
beton.
42
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 42
19-02-20 11:06
C. Lampi de semnalizare
Gata cu manevrele periculoase cu utilaje incarcate la
maxim in camionul intunecat. Prin folosirea lampii LED
cu brat articulat, acum poate fi iluminata toata zona de
incarcare din camion. Cand nu este utilizata, lampa
sta pliata pe perete.
D. Minirampe de e
galizare
Gama EDGEDOCK si gama LA/HA
Solutia flexibila pentru diferente mici de
inaltime si rampe de beton existente.
Gamele EDGEDOCK si LA/HA ofera siguranta,
eficacitate operationala si instalare simpla. Minirampele de egalizare reprezinta solutia optima pentru
situatiile unde diferenta intre podeaua camionului si
cota depozitului este mica si pentru depozitele vechi
cu rampa din beton.
Rampa EDGEDOCK are un design patentat pentru
pastrarea unei distante de siguranta de 500mm intre
camion si cladire atunci cand rampa este ridicata.
Toale mini-rampele pot fi montate pe soclul din
beton al cladirii. Modelele HA si LA au si varianta de
inglobare in soclu. LA/HA au o constructie cu trapa
articulata.
EDGEDOCK/ Seria HA:
actionare electro-hidraulica
Seria LA: actionare manuala
43
721-068_stertil_ Brochure How-to-design-a-loading-bay v13.indd 43
19-02-20 11:06
STERTIL
SUPERIOR SOLUTIONS
E. Ghidajele de roti
Ghidajele de roti montate in proximitatea statiei de
andocare imbunatatesc s
iguranta proceselor de
incarcare-descarcare, protejeaza si prelungesc
considerabil viata burdufurilor de etansare.
Camioanele sunt obligate sa intre centrat in statie
pe cand curburile rotunjite ale ghidajelor protejeaza
anvelopele acestora. Distanta recomandata intre
ghidajele de roti este de 2600mm.
F. Sistemul de blocare a
camionului COMBILOK ®
Pentru organizarea operatiunilor de incarcaredescarcare intr-un mod responsabil, sunt necesare
sisteme de blocare a camioanelor. Riscul de
accidente in statiile de andocare creste odata cu
presiunea reducerii timpului operatiunii. Comunicarea
intre sofer si personalul depozitului lasa de multe ori
de dorit din cauza distantei, oboselii, stresului, dar si
diferentei de limba vorbita.
Ghidajele se instaleaza cu ancore mecanice sau
chimice pe placa de beton. Sunt disponibile si
variante pentru inglobarea in beton.
Plecarea prematura a camionului din statia de
andocare, inainte ca procesul de incarcare sa fie
incheiat nu este ceva neobisnuit.
iguranta proceselor de
incarcare-descarcare, protejeaza si prelungesc
considerabil viata burdufurilor de etansare.
Camioanele sunt obligate sa intre centrat in statie
pe cand curburile rotunjite ale ghidajelor protejeaza
anvelopele acestora. Distanta recomandata intre
ghidajele de roti este de 2600mm.
F. Sistemul de blocare a
camionului COMBILOK ®
Pentru organizarea operatiunilor de incarcaredescarcare intr-un mod responsabil, sunt necesare
sisteme de blocare a camioanelor. Riscul de
accidente in statiile de andocare creste odata cu
presiunea reducerii timpului operatiunii. Comunicarea
intre sofer si personalul depozitului lasa de multe ori
de dorit din cauza distantei, oboselii, stresului, dar si
diferentei de limba vorbita.
Ghidajele se instaleaza cu ancore mecanice sau
chimice pe placa de beton. Sunt disponibile si
variante pentru inglobarea in beton.
Plecarea prematura a camionului din statia de
andocare, inainte ca procesul de incarcare sa fie
incheiat nu este ceva neobisnuit.
... ascunde
Alte documentatii ale aceleasi game Vezi toate
Catalog, brosura
6 p | EN
Seria S
Catalog, brosura
6 p | EN
Seria X