Instructiuni transport, manipulare, montaj elemente din beton WISE
Tip documentatie: Instructiuni montaj, utilizare
Salvează pdf
Full screen
INSTRUCŢIUNI PRIVIND MANIPULAREA, DEPOZITAREA, MONTAJUL,
ÎNTREŢINEREA ELEMENTELOR FABRICATE DIN BETON
MEDIU ȘI SECURITATEA ÎN MUNCĂ
Domeniul de utilizare
Pavelele si bordurile din beton se pot utiliza pentru pavarea aleilor pietonale, aleilor din zonele
rezidentiale, trotuarelor, suprafatelor cu instalatii edilitare subterane, pietelor, platformelor din
incinta societatilor comerciale, suprafetelor de depozitare, halelor industriale,drumurilor de acces
precum si cailor rutiere nesolicitate la trafic greu. Orice suprafaţă pavată se delimitează prin
încadrarea între borduri. Indiferent ce fel de lucrare încadrează, bordurile se montează obligatoriu
îngropat pe fundaţie de beton şi pot fi rostuite sau nu cu mortar de ciment.
Manipulare, transport
Pavelele şi bordurile din beton sunt livrate paletizat. Încărcarea în mijloacele de transport se
face cu motostivuitorul sau cu instalaţii de ridicat echipate cu dispozitive tip furcă. Descărcarea
din mijloacele de trans
port se poate face: mecanizat cu motostivuitorul, instalaţii de ridicat
echipate cu dispozitive tip furcă, sau manual în cazul în care beneficiarul nu dispune de mijloacele
respective. În cazul în care descărcarea se face manual se va evita deteriorarea suprafeţei
pavelelor şi bordurilor.
Dacă în procesul de manipulare al pavelelor şi bordurilor se folosesc unelte ascuţite sau se
freacă un produs (pavelă, bordură) pe suprafaţa celuilalt produs se produce deteriorarea
suprafeţei. Acest aspect nu reprezintă un defect al produsului ci a modului defectuos de
manipulare, şi nu face obiectul garanţiei.
Depozitare, conservare
Paleţii cu pavele şi/sau borduri se depozitează pe suprafeţe plane - de preferinţă betonate, fără
denivelări sau tasări neuniforme.
NOTĂ !
• Se interzice transportul pavelelor şi bordurilor în vrac precum şi descărcarea
acestora prin basculare sau aruncare.
• Se recomandă evitarea şocurilor în timpul transportului.
• Manipular
ea şi depozitarea pavelelor şi bordurilor de beton în altfel de condiţii decât
cele precizate, îl exonerează pe producător de orice răspundere - pagubele rezultate
ca urmare a nerespectării acestei clauze căzând în sarcina beneficiarului.
•
•
•
Toate lucrările de proiectare sau montaj trebuie făcute conform normativelor în
vigoare. Abaterile sau derogările de la acestea se fac pe răspunderea proiectantului,
executantului şi/sau beneficiarului exonerând de răspundere producătorul.
Punerea în operă a pavelelor şi bordurilor nu se va executa pe fundaţii îngheţate.
Încadrările elementelor de pavaj se vor executa conform proiectului.
Beneficiarul are obligaţia de a vizualiza produsele înainte de operaţia de montare. Se vor
identifica eventualele produse neconforme, defecte, iar acestea nu vor fi puse în operă. Prin
montarea lor acestea se consideră acceptate de catre beneficiar şi nu pot constitui o bază de
reclamaţie.
•
Variaţiile de unf
ormitate a culorii pot fi cauzate de variaţiile inevitabile în nuanţele şi
caracteristicile materiilor prime (ciment, agregate, colorant) şi nu se consideră
semnificative. Pentru eliminarea acestor variaţii vizuale se recomandă montarea
simultana a produselor din minim 3 paleţi diferiţi; pavelele din palet se vor lua pe verticala,
nu pe orizontala.
•
Apariţia eflorescenţei (depuneri de calcar la suprafaţa produsului) este un fenomen
natural si se datoreaza continutului de calcar liber din ciment.Aceasta nu influenţează
calitatea produsului, drept urmare nu constituie o bază de reclamaţie. Eforescenta dispare
în timp datorită circulatiei pe suprafata pavata, a intemperiilor şi uzurii.
Pregătirea terenului în vederea obţinerii unei suprafeţe pavate.
Un rol important în realizarea unei suprafeţe pavate de bună calitate este reprezentat de
pregătirea terenului de fundare – a stratului suport care urmează a fi acoperit cu pavele adică
fundaţia.
Modul de ex
ecutare al stratului suport în vederea realizării unei suprafeţe pavate diferă funcţie
de utilizarea finală a suprafeţei pavate. Atât pregătirea terenului în vederea pavării cât şi
realizarea efectivă a montajului trebuie să se execute de personal calificat, cu respectarea
normativelor şi specificaţiilor tehnice în construcţii în vigoare, detaliile tehnice de execuţie din
proiectele de specialitate privind construcţia străzilor, trotuarelor şi aleilor pietonale, hale
industriale etc. ….
Pregătirea terenului în vederea pavării cuprinde decopertarea - înlăturarea stratului vegetal
(dacă acesta există) şi realizarea fundaţiei pe care se va executa pavajul. Pornind de la înălţimea
planificată a pavajului se amenajează o suprafaţă mai lată decât suprafaţa finală cu cca. 50 cm
până la o adâncime de min. 20 cm, funcţie de permeabilitatea solului si a gradului acestuia de
tasare.
La pregatirea suprafeţei trebuie avut în vedere atât realizare
a pantelor necesare scurgerii
apelor pluviale, transversal şi longitudinal de (0,5 – 1%) cât şi realizarea stratului filtrant şi de
protecţie anti-îngheţ. La alei, căi de acces, drumuri şi terase panta pleacă dinspre clădire spre un
sistem de colectare a apelor pluviale.
Pentru obţinerea unei permeabilităţi corespunzătoare se vor executa depuneri de pietriş sau
piatră spartă cu granulaţia 0 – 63 mm cu un conţinut de părţi fine de max. 5 %, în straturi succesive
de 10 ÷ 20 cm. Fiecare strat se compactează cu placa vibratoare sau cu ruloul compactor.
Suprafaţa stratului suport astfel pregătită se compactează până la atingerea gradului de
compactare necesar, iar la final se va verifica în ce priveşte regularitatea suprafeţei, profilului în
lung cât şi profilul transversal şi dacă compactarea a fost executată corespunzător, conform
prescripţiilor normelor tehnice în vigoare.
Pentru verificarea gradului de compactare a terenului sunt necesare
testări specifice efectuate
după caz:
- de un laborator autorizat pentru a efectua astfel de determinări şi a emite declaraţii de
performanţă cuprinzând rezultatele obţinute.
- şi/sau pentru lucrările de mică importanţă în lipsa unor determinări de laborator verificarea
gradului de compactare se face prin rularea pe suprafaţa pregătită a unui autoturism sau un
autocamion cu o greutate mai mică în urma cărora nu trebuie să rămână urme.
Circulaţia pe suprafeţe având ca bază fundaţie din beton se va face cel mai devreme după 14 zile
de la turnarea betonului.
Recomandări privind repartizarea uniformă a sarcinilor la realizarea unei suprafeţe pavate.
Devierea şi repartizarea uniformă a sarcinilor care rulează pe suprafaţa pavată este influenţată
de modul de dispunere al pavelelor. Principalele solicitări la care este supus pavajul reprezintă
cel la alunecare prin rostogolire al elementelor de pavaj, în special pe suprafeţele cu trafic intens.
A
testări specifice efectuate
după caz:
- de un laborator autorizat pentru a efectua astfel de determinări şi a emite declaraţii de
performanţă cuprinzând rezultatele obţinute.
- şi/sau pentru lucrările de mică importanţă în lipsa unor determinări de laborator verificarea
gradului de compactare se face prin rularea pe suprafaţa pregătită a unui autoturism sau un
autocamion cu o greutate mai mică în urma cărora nu trebuie să rămână urme.
Circulaţia pe suprafeţe având ca bază fundaţie din beton se va face cel mai devreme după 14 zile
de la turnarea betonului.
Recomandări privind repartizarea uniformă a sarcinilor la realizarea unei suprafeţe pavate.
Devierea şi repartizarea uniformă a sarcinilor care rulează pe suprafaţa pavată este influenţată
de modul de dispunere al pavelelor. Principalele solicitări la care este supus pavajul reprezintă
cel la alunecare prin rostogolire al elementelor de pavaj, în special pe suprafeţele cu trafic intens.
A
... ascunde
Alte documentatii ale aceleasi game Vezi toate
Fisa tehnica
1 p | RO
Sant