Adaptarea spațiilor educaționale la condițiile pandemiei de Covid-19
În situația creată de pandemia de Covid-19, spațiile educaționale din grădinițe, școli sau centre universitare trebuie reconsiderate, reevaluate și adaptate contextului curent, marcat de o flexibilitate ridicată din punctul de vedere al stilului de lucru, care implică distanțarea socială și siguranța sanitară.
Prioritatea noastră este menținerea calității sistemului educațional și garantarea continuității sale, indiferent de circumstanțe. Pe lângă modelele de predare flexibile, participative și colaborative, pe lângă tehnologia care ne este un aliat important în procesul de învățare de la distanță, trebuie să fim capabili să oferim cât mai curând accesul în clase, în condiții de maximă siguranță.
Cele 3 mari principii care trebuie luate în considerare la adaptarea și reorganizarea noilor clase de studiu sunt: păstrarea distanței de siguranță (1,5-2m), crearea densității optime prin reducerea capacității ocupate și menținerea igienei corespunzătoare a spațiului și inclusiv a componentelor din incinta respectivă.
Cele 3 mari principii care trebuie luate în considerare la adaptarea și reorganizarea noilor clase de studiu sunt: păstrarea distanței de siguranță (1,5-2m), crearea densității optime prin reducerea capacității ocupate și menținerea igienei corespunzătoare a spațiului și inclusiv a componentelor din incinta respectivă.
Exemplu de reamenajare a clasei în contextul reducerii cu 50% a numărului de elevi dintr-o clasă
Odată cu reducerea la jumătate a numărului de elevi dintr-o clasă, trebuie avută în vedere și o eventuală schimbare a destinației unor spații mari care pot fi recompartimentate pentru a mări numărul claselor și implicit a elevilor participanți la ore. Cu ajutorul mobilierului reconfigurabil, spații mari ca săli de sport, biblioteci sau zone de relaxare pot fi reconsiderate și transformate în mici spații de studiu sau clase.
Totodată se va lua în calcul și includerea componentelor IT și a sistemelor de monitorizare prin senzori care să determine gradul de ocupare al încăperii, temperatura din incintă, cantitatea de aer, umiditatea, ventilarea etc.
Mobilierul claselor trebuie să devină multifuncțional, modular, ușor de transportat și de curățat astfel încât să poată fi ușor de mutat, reconfigurat și integrat în orice spațiu necesar. Astfel, clasele trebuie să aibă bănci mobile (eventual mese și scaune stivuibile și ușoare) care pot fi distanțate corespunzător, cu suprafețe special finisate ce permit dezinfectarea facilă.
Pentru locurile din clasă pot fi folosite scaune multifuncționale stivuibile, cu scoica din polipropilenă și cadrul din oțel sau aluminiu ce pot fi disponibile în varianta cu sau fără brațe și au posibilitatea atașării unei măsuțe pentru scris.
Totodată se va lua în calcul și includerea componentelor IT și a sistemelor de monitorizare prin senzori care să determine gradul de ocupare al încăperii, temperatura din incintă, cantitatea de aer, umiditatea, ventilarea etc.
Mobilierul claselor trebuie să devină multifuncțional, modular, ușor de transportat și de curățat astfel încât să poată fi ușor de mutat, reconfigurat și integrat în orice spațiu necesar. Astfel, clasele trebuie să aibă bănci mobile (eventual mese și scaune stivuibile și ușoare) care pot fi distanțate corespunzător, cu suprafețe special finisate ce permit dezinfectarea facilă.
Pentru locurile din clasă pot fi folosite scaune multifuncționale stivuibile, cu scoica din polipropilenă și cadrul din oțel sau aluminiu ce pot fi disponibile în varianta cu sau fără brațe și au posibilitatea atașării unei măsuțe pentru scris.
Sau, pentru o mobilitate mai mare, se pot folosi scaune reglabile pe înălțime, cu rotile, cu baza din aluminiu sau poliamidă și scoica din polipropilenă.
În ideea unei reconfigurări rapide a spațiului sunt utile pupitrele și mesele mobile, pliabile sau cu înălțimea reglabilă, ușor de asamblat, demontat, pliat și stivuit.
Totodată, atât pe mese, cât și între rândurile de bănci pot fi amplasate panouri despărțitoare de protecție, care se montează ușor, sunt sigure, stabile și ușor de dezinfectat.
Conceptele propuse de furnizorul nostru Actiu sunt adaptate pentru a garanta învățarea în medii sigure, libere de COVID-19 și sunt rezultate în urma consilierii cu diverse școli care promovează abordarea unor procese de predare moderne prin modele mai flexibile, experiențiale, digitalizate și participative.
Concepte de reorganizare a claselor în contextul pandemiei de Covid-19
Reorganizarea cantinei și transformarea ei în clasă pentru extinderea spațiului educativ din școală
Exemplu de cancelarie modernă cu panouri de protectie anti-Covid-19
Acestea sunt doar câteva idei desprinse din ghidul Actiu – Cum să adaptezi spațiile educaționale la "noul normal", unde, pe lângă sfaturi concrete, vei găsi și câteva concepte și modele create special pentru reorganizarea școlii în contextul pandemiei Covid-19, cu mai multe variante de amenajare a claselor sau laboratoarelor, spații de lucru, cancelarie, cantină sau bibliotecă.
Te așteptăm să revii și să ne spui ce se potrivește nevoilor tale. Noi suntem aici dacă ai nevoie de consiliere și promitem să fim ca de obicei prompți în livrarea produselor pe care le alegi.