Autostrada A0 București
Autostrada A0 din jurul Bucureștiului aduce ca noutate scăderea timpilor petrecuți în trafic, acuratețea planificării timpului și, cel puțin la fel de important, creșterea siguranței.
Berg Banat a participat la acest proiect care se desfășoară în anii 2023 și 2024 cu zincarea termică a peste 300 de tone de oțel, destinate tocmai acestui aspect atât de important: siguranța participanților la trafic.
În ultimii ani la nivel global se observă un trend crescător al cererii de zincare termică în infrastructură. Îmbunătățirea ritmului de construcție a infrastructurii rutiere, a dus implicit la nevoi mai mari și la cerințe operaționale mai ridicate.
De ce zincarea termică a inceput sa fie preferabila vopsirii?
Zincarea termică este comparabilă ca preț, încă din faza inițială, cu sistemele de vopsire corect alese și aplicate. Comparate prin cerintele standardelor (pentru zincare SR EN 1461:2022, respectiv pentru vopsire SR EN ISO 12944:2018), se constata ca zincarea termica este mai econimica si asigura transparență totală beneficiarului referitor la felul în care s-au făcut pregatirea suprafeței oțelului și grosimile de strat.
În ultimii ani la nivel global se observă un trend crescător al cererii de zincare termică în infrastructură. Îmbunătățirea ritmului de construcție a infrastructurii rutiere, a dus implicit la nevoi mai mari și la cerințe operaționale mai ridicate.
De ce zincarea termică a inceput sa fie preferabila vopsirii?
Zincarea termică este comparabilă ca preț, încă din faza inițială, cu sistemele de vopsire corect alese și aplicate. Comparate prin cerintele standardelor (pentru zincare SR EN 1461:2022, respectiv pentru vopsire SR EN ISO 12944:2018), se constata ca zincarea termica este mai econimica si asigura transparență totală beneficiarului referitor la felul în care s-au făcut pregatirea suprafeței oțelului și grosimile de strat.
Grafic de comparație a costurilor inițiale între vopsire si zincare.
Zincarea termică se realizează într-o hală de producție în condiții atent controlate. Condițiile climatice precum temperatura, umiditatea și vântul nu au absolut nici un efect asupra procesului de zincare termică iar stratul obținut se încadrează în standardele impuse. Vopsirea se poate realiza pe șantier sau în hale de producție. În cazul vopsirii pe șantier, temperatura de exemplu poate afecta timpul de întărire, umiditatea și condensul pot afecta aderența stratului de vopsea pe piesă.
Cel mai mare pericol este reprezentat însă de faptul că, inevitabil, unele zone nu vor fi accesibile pentru a fi vopsite și acele zone vor rămâne neprotejate. Dacă vopsirea este efectuată înafara șantierului, atunci trebuie luate măsuri specifice de transport și manipulare, pentru a nu deteriora stratul de vopsea care are proprietăți mecanice scăzute.
Stratul de zinc rezultat ca urmare a unui proces metalurgic este mult mai dur, mai rezistent și mai eficace. Costul total de protecție a unei structuri de oțel, pe parcursul ciclului de viață depinde de costul inițial de protecție anticorozivă, durabilitatea acestuia într-un mediu dat precum și de costul și frecvența operațiilor de menținere, întreținere și reparație. A se avea în vedere că în conformitate cu noile cerințe, pentru aproape toate investițiile durata de viață a structurii depășește durata de viață a acoperirii inițiale. Aplicate prin vopsire. Zincarea termică oferă stabilitate și protecție anticorozivă fără costuri de mentenanță pe toată durata de viață a activului.
Aceasta este porțiunea de autostradă din România care va beneficia de primul pod de trecere peste autostradă care se construiește cu armatură din oțel prelucrat CNC și zincat termic. Garanția acelei lucrări: 100 de ani.
Revenim cu articol nou despre această investiție, care revoluționează domeniul construcțiilor din România și reprezintă pentru noi zincatorii, un foarte important punct de referință.