Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

BusinessMark a prezentat noile provocări și oportunități la Supply Chain & Logistics Management

O nouă ediție a conferinței "Supply Chain & Logistics Expo & Forum" organizată de BusinessMark s-a desfășurat joi, 4 octombrie, la Hotel Radisson Blu. Am avut alături de noi specialiști din industria de supply chain și logistică, care au adus în discuție de la strategii de optimizare a managementului lanțului de aprovizionare până la provocările specifice comerțului online la nivel de industrie.
BusinessMark a prezentat noile provocări și oportunități la Supply Chain & Logistics Management

În deschidere, Adriana Palașan - Managing Partner, Supply Chain Management Center și Vicepreședinte, Arilog - a vorbit despre Inovațiile și Oportunitățile din Supply Chain, un studiu realizat la nivel național de BVL. Temele centrale ale studiului au cuprins: Concepte și inovații în tehnologie; Schimbări în supply chain; Modificarea cerințelor de competențe în supply chain; Noi modele și modificari în business.


Dintre tendințele actuale din piață, presiunea costurilor, personalizarea serviciilor și a produselor și complexitatea rămân trendurile de top fiind acționate din exterior chiar și în epoca digitalizării. De asemenea, digitalizarea proceselor de business și transparența în supply chain sunt cele mai importante tendințe și cele pe care companiile trebuie să le dezvolte puternic în viitor. "Comparat cu anul 2012, importanța sustenabilității a crescut semnificativ, iar majoritatea covârșitoare a companiilor încă are un potențial major pentru dezvoltare în ceea ce privește adaptabilitatea individuală la tendințele existente. Totuși, cea mai importantă și urgentă acțiune este legată de creșterea deficitului de personal și apariția viitoarelor aplicații de analiză a business-ului. Mai mult de 60% dintre companiile intervievate nu s-au adaptat suficient la aceste provocări", afirmă Adriana.

 

În continuare, Daniel Enache - Logistics Manager - Powertrain & Chassis Plant Romania, Automobile Dacia - Groupe Renault - a prezentat implementarea unui proces de optimizare a managementului lanțului de aprovizionare: "Am pornit de la constatarea faptului că operatorii logistici care erau promovați în poziții de management aveau tendința de a nu răspunde la nivelul așteptărilor noastre. Asta din cauza lipsei de experiență pe poziții de management. Așadar, am pornit o analiză, un proces de dialog cu high-performerii pentru a ajuta această primă linie de management - survey-uri, întâlniri și am structurat tot ce analizasem în două direcții de lucru: management și activități operaționale.


Ne-am dat seama că mulți dintre managerii noștri erau implicații în task-uri de execuție, iar pe partea operațională erau reclamate activități fără valoare adaugată. În ceea ce privește soluțiile, pe zona de management am organizat sesiuni de coaching  și activități de leadership. Rezultatele s-au văzut încă de la prima sesiune de întâlniri (o dată la fiecare 3 luni), deoarece echipele se concentrau pe aceleași priorități. Pe partea operațională, am urmărit implementarea proceselor de digitalizare și împărțirea rolurilor către persoane dedicate anumitor activități".


S-a alăturat discuției Nikos Silivestros - SEE Manager, MANTIS EMEA -, abordând tematica managementului depozitelor și optimizarea acestuia. Nikos este de părere că procesele operaționale din supply management se întâmplă la nivel digital, iar marile companii au așteptări foarte mari de la furnizorii de tehnologie: "Optimizarea lanțului de aprovizionare îmbunătățește flexibilitatea, managementul și fluxul de comunicare și cuprinde cinci factori tehnologici: automatizarea proceselor din depozit, operațiunile depozitului din turnul de control, optimizarea spațiilor de încărcare, procese inteligente pentru operațiunile din depozit și managementul loturilor de marfă".


Mai departe am vorbit despre conceptul de transformare în supply chain alături de Laurent Poujol - Director of Customer Operation, HP, France: "În cadrul HP am lansat o strategie de management în supply chain: în primă fază am vrut aliniem și să limită numărul proceselor E2E. În al doilea rând, să standardizăm toate aceste procese, practic să folosim tool-uri de ultimă generație specifice industriei cu un efort de customizare minim. Al treilea pas și ultimul a fost să integrăm toate aceste etape, astfel încât să livrăm aceeași experineță pentru toți clienții noștri".


Am continuat discuția abordând teme precum inteligența artificială și machine learning alături de Alexandru Jijian - Customer Experience Presales, Team Leader, SAP CEE: "Conceptul de intelligent entreprise cuprinde atât alinierea proceselor pe orizontal (la nivel de client), cât și pe vertical (la nivel de contabilitate și gestiune). Toate procesele vor fi trecute printr-un layer care operează la nivel de inteligență artificială și se vor implementa automat pe baza inputului colegilor din companie. Vorbim despre un layer care are componenta de customer experience și people management. În același timp, e important de monitorizat și de avut în vedere o viziune holistică - rezolvarea unei probleme poate genera de cele mai multe ori o altă problemă". În ceea ce privește tehnologia chatbots, Alexandru este de părere că "în afară de piețele extrem de bine dezvoltate care au putere lingvistică asupra comunicării, e destul de dificilă dezvoltarea unui chatbot fără o investiție masivă în spate".


În continuare, discuțiile au decurs alături de Laurențiu Cioiniac - Site Logistic Manager, Bergenbier -, care a atins un alt subiect de interes în momentul de față din industria de supply chain: impactul automatizării în structura de personal: "Tendința de automatizare este din ce în ce mai pronunțată, dictată de nevoia de a duce produsul cât mai repede în piață, de creșterea calității produselor dar și de constrângerile de cost. Totuși, automatizarea depinde foarte mult de modelul de business, dar și de constrângerile de layout, în cazul companiilor care au deschis afacerea cu mult timp în urmă". Laurențiu mai subliniază faptul că automatizarea proceselor HR cu aplicare on-line și interviuri pe Skype duce la prima selecție a posibililor angajați, deja cu skill-uri ridicate (operare PC, cunoștințe pentru utilizarea Internetului).


Miguel Van Asch - Supply Network Analyst, AHLERS, Belgium - a abordat în cadrul conferinței tema legată de optimizarea proceselor din perspectiva unui furnizor digital din industria de supply chain. Miguel încurajează formarea și concentrarea rețelelor mai complexe de furnizori asupra schimbului de cunoștințe și a colaborării ca adăugare de valoare pentru completarea tranzacțiilor: "Datele mari revoluționează modul în care rețelele de furnizori formează, cresc, proliferează pe noi piețe și se maturizează în timp. Tranzacțiile nu sunt singurul scop, ci și crearea de rețele de împărtășire a cunoștințelor, pe baza informațiilor obținute din analizele de date mari".


Cea de-a doua sesiune a evenimentului l-a adus alături de noi pe Radu Manoliu - CS&L Manager Romania, Bulgaria & EAM, Mondelez Europe Procurement GMBH -, care a prezentat un studiu caz ce viza procesul de creare a unui nou spațiu de depozitare: "Mondelez s-a focusat nu numai pe partea de cost, ci și pe partea de creare de business împreună cu partenerii noștri (prin due diligence). Astfel am analizat din toate punctele de vedere business-ul (în ceea ce privește furnizorii, costurile și nu numai). Cele mai importante aspecte pe care le-am luat în considerare au fost calitatea și factorul de siguranță, unul dintre cele mai importante lucruri pe care o companie de logistică trebuie să se concentreze. Beneficiile acestei decizii de relocare au cuprins de la reducerea costurilor, până la dezvoltarea proceselor de ambalare 100% in-house".


Din perspectivă legislativă a vorbit Mihai Petre - Senior Manager, Customs & Global Trade Deloitte România: ‘Începând cu august 2018, noua definiție a "exportatorului" este: "o persoană particulară care transportă mărfurile ce urmează a fi scoase de pe teritoriul vamal al  Uniunii, în cazul în care aceste mărfuri fac parte din bagajele personale ale persoanei particulare". Mihai mai adaugă: "Începând cu 19 iulie 2018, contingentele tarifare au fost deschise pentru importurile în UE a 23 de categorii de produse siderurgice pentru o perioadă de 200 de zile calendaristice, mai puțin în cazul în care asemenea produse provin din “state în curs de dezvoltare”, excepție făcând: Brazilia, China, Egipt, India, Malaysia, Moldova, Turcia, Ucraina, Vietnam, Macedonia (pentru anumite categorii de produse siderurgice). În cazul epuizării contingentului tarifar, se percepe o taxă adițională de 25%, aplicată la valoarea în vamă".


Am continuat alături de Alexandru Crăciun - Director Comercial, Administrația Porturilor Maritime Constanța, Logistics and Operations  Senior Consultant, SFERA Business - să dezbatem importanța portului Constanța pentru lanțurile de aprovizionare regionale. "Portul Constanţa deserveşte în mod direct o piaţă de 75,7 mil. persoane, dintre care 19,5 mil  se află în zona în care Constanţa are o cotă de piaţă de aprox. 70%", spune Alexandru.


Aristide Matopoulos - Reader in Logistics and Supply Chain Management, ASTON UNIVERSITY; Visiting Professor, University OF Lille; Director, Supply Chain Gnosis (Consulting Services), U.K. - a adus în discuție situația companiilor de pe piață cu privire la gradul acestora de pregătire în supply chain. Aristide susține că folosirea unor tool-uri de automatizare și de supraveghere în procesele operaționale pot avea foarte multe beneficii: "Pot identifica lacunele în zona competențelor și a abilităților unde se cer îmbunătățiri, evaluarea serviciilor unui furnizor pentru a verifica alinierea acestuia la prorpiul plan de business, impulsionarea tehnologică și inovația într-un mod structurat, alinierea abilităților furnizorilor dintr-un domeniu tehnic complementar".


Parteneri: Mantis, CTP, Fujitsu, Brisk Group, Avis, iTrack Logistics, Sfera Business, Rent for Comfort

Traducere oferită de: Biroul de Traduceri Champollion

Evenimentul este organizat de BusinessMark, cu susținerea: ARILOG, Camera de comerț Marea Britanie - România, Camera de Comerț Bilaterală Bulgaria - România, Zelist Monitor.

Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM.

Parteneri media: AGERPRES, Business24, Ziare.com, Curierul Național, Financial Market, Jurnalul de Afaceri, Financiarul.ro, New Money, Transilvania Business, IQ ADS, DeBizz, Revista de Transport si Logistica, Revista TRANZIT, Portal Management, Moneybuzz, Truckandvan.ro, MATEK, Administratie.ro, SMARK, Constructiv, PRBox, FEMEI IN AFACERI, 1asig.ro, Spatiul Construit, PRwave, Social Media Romania, Gazeta de stiri, Avocatura, Global Manager, InTurda Media, Rbe Connect, Monitorul de Făgăraș, InfoOradea, Trans.eu, Cargo Magazin, Ziarul Clujean, aktual24.ro.


Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.