Promovare si vizibilitate online pentru firme si materiale de constructii
1. Ce inseamna un bun indicator de vizibilitate organica?
Este dificil sa spunem exact ce este un "bun" scor de vizibilitate organica. In cele mai multe cazuri, aceasta va depinde de o serie de factori, cum ar fi
popularitatea, volumul de cautare, intentia de cautare, concurenta si chiar variantele cuvintelor cheie de interes.
Toate cuvintele cheie sunt impartite pe grupuri care targeteaza intentii de cumparare sau informare.
Iata cateva exemple oferite de agentia Digital Workforce:
Pentru fiecare grup avem o denumire (ex: Lenjerii de Pat). Luandu-l pe acesta ca exemplu: sunt incluse 61 de cuvinte cheie (ex: lenjerii de pat, lenjerii de pat 3d, lenjerii de pat bumbac etc.) care, impreuna, sunt cautate in medie de 46.000 de ori/ luna. 4% reprezinta vizibilitatea raportata la cele 46.000 de cautari, asadar site-ul apare in rezultatele Google in doar 4% din cazuri. Valoarea de +1% (culoarea verde) reprezinta cresterea fata de perioada initial selectata.
Toate cuvintele cheie din campanie sunt vizibile in grupul denumit “All keywords” si, de asemenea, putem vedea vizibilitatea pe toate cuvintele din toate grupurile si evolutia fata de perioada initial selectata. In grupul “Brand” includem toate variatiile de cuvinte care sunt cautari ale brand-ului. (ex: fashionup.ro poate fi cautat: fashionup, fashion up, fashionup.ro, feisan ap). Pentru exemplul nostru din imagine sunt 4 variatii care au impreuna aprox. 2.000 de cautari in medie/ luna.
Sa continuam cu Ce inseamna un bun indicator de vizibilitate organica…
De exemplu, daca vizati un numar mare de cuvinte cheie pentru brandul (marca) dvs., un Scor de Vizibilitate Organica mai mic de 20 (20%) ar fi inacceptabil. Daca se vizeaza un volum ridicat de cautari, cu termeni extrem de competitivi, chiar si un Scor de Vizibilitate Organica de 3 (3%) este bun in anumite situatii. In mod similar, directionarea cuvintelor cheie cu coada lunga (Long Tail Keywords) ar necesita, in general, un Scor de Vizibilitate Organica mai mare pentru a obtine acelasi trafic.
Long Tail Keywords sunt acele fraze cheie care contin cel putin 3 sau 4 cuvinte, adica sunt lungi.
In general, incercati sa va ganditi la valoarea CTR pe care doriti sa o atingeti, apoi cautati un Scor de Vizibilitate Organica cu acelasi numar. In orice situatie, un scor de 20% sau mai mare este foarte bun.
2. Scorul vizibilitatii cautarii dvs. este calculat astfel:
- calculand toate clasamentele dvs. pentru toate cuvintele cheie
- prin aplicarea unei rate estimate a ratei de clic (CTR) pe baza fiecarei pozitii de clasament. Calcularea CTR asigura o ponderare corespunzatoare a cuvintelor cheie de rang inalt
- calculand toate CTR-urile si Impartind numarul de cuvinte cheie pe care le urmariti In acea campanie, oferindu-va o singura valoare cuprinsa intre 0%-100%
Un scor de vizibilitate a cautarii de 0% inseamna ca nu aveti nici o pagina clasata In top 50 din SERP. Un scor de 100% Inseamna ca detineti toate pozitiile de clasament pentru cuvintele dvs. cheie. In mod realist, este foarte greu pentru un site sa obtina mai mult de 50% pentru cuvinte non-branded (generale).
Serp sau Search Engine Results Page este pagina in care apar rezultatele de cautare ale unui motor, in functie de cuvintele cheie sau expresiile folosite
Care este procentul de vizibilitate pe care trebuie sa il am ca obiectiv?
Vreti sa obtineti aproximativ 35%-45%, deoarece aceasta este, In general, rata medie de accesare a unui URL In pozitia de varf din rezultatele cautarii.
Pot obtine o vizibilitate de cautare de 100%?
Un scor Vizibilitate de cautare de 100% Inseamna ca detineti toate pozitiile de clasament pentru cuvintele dvs. cheie. Teoretic, cel mai mare scor pe care un website Il poate primi este de 100 sa 100% pe o scara de la 1 la 100.. Cu toate acestea, este putin probabil ca un website sa se apropie vreodata de un scor atat de ridicat, deoarece ar Insemna ca acest site ocupa fiecare pozitie de la 1-30 pentru fiecare cuvant cheie de interes.
3. Scorul de vizibilitate si linia de trend pe care cu totii le cunoastem si le iubim se calculeaza folosind trei factori-cheie:
- clasamentul cuvintelor cheie
- volumul cautarilor cuvintelor cheie
- natura cuvantului cheie, definita ca "navigatie" (cautari de marca) sau "informativa" (cautari care nu sunt de marca)
SpatiulConstruit.ro se bucura de un scor al vizibilitatii de 76% .
Sursa: DragonMetrics.com; Moz.com; SeoMonitor.com