Compania care transformă plasticul în șosele, poate chiar mai durabile decât cele tradiționale
Cu ocazia unei vizite in India, McCartney a fost martorul unei metode inedite de reparare a drumurilor: localnicii astupau gropile cu deseuri din plastic. Asa i-a venit ideea de a infiinta o companie care construieste sosele din plastic. Daca in India plasticele erau topite direct in gropile din asfalt, practica ce implica folosirea dieselului si incendierea deseurilor, McCartney stia ca nu va putea proceda la fel pe drumurile din Marea Britanie.
Impreuna cu doi prieteni, Gordon Reid si Nick Burnett, a fondat, in 2016, compania MacRebur, iar cei trei au inceput sa lucreze la diverse tehnici si formule pentru a pune in practica ideea lui McCartney fara a incalca legislatia privind mediul.
Dupa un an de cercetari, au dezvoltat o metoda prin care transforma un amestec de deseuri industriale si de deseuri colectate din gospodarii in granule nu mai mari de 5 milimetri.
"In continuare, granulele din plastic sunt amestecate cu activatorul nostru, care face ca plasticul sa adere la amestecul din drumurile noastre. Activatorul este patentat si ce contine este secret! Acest amestec ajunge apoi la un producator de asfalt", se arata pe site-ul companiei.
Mai exact, amestecul inlocuieste o parte din bitumul folosit in mod traditional, alaturi de materiale minerale, la prepararea asfaltului. Acest lucru este posibil intrucat plasticul este readus la starea sa de baza de ulei, aderand la piatra cu ajutorul activatorului special, explica reprezentantii companiei.
Din perspectiva preocuparilor legate de mediu, acest lucru inseamna ca, pe langa rezolvarea, cel putin partiala, a problemei deseurilor din plastic, este redusa si cantitatea de combustibili fosili arsa pentru construirea de strazi si sosele.
Iar McCartney sustine ca, datorita formulei lor speciale, drumurile realizate pe baza tehnologiei MacRebur, rezista de trei ori mai mult decat cele obisnuite.
Obtinerea materialului potrivit este un proces mai complex decat pare. "Diferite tipuri de plastic au efecte diferite asupra bitumului. Daca folosesti amestecul gresit, bitumul poate sa devina chiar mai sfaramicios", a spus Reid pentru publicatia locala DailyRecord.
Compania evita sa foloseasca ambalaje din PET si alte tipuri de plastic care pot fi reciclate cu usurinta, concentrandu-se in schimb asupra deseurilor care ajung de obicei la groapa de gunoi, inclusiv plasticul negru.
Incepand cu 2016, produsul sau a fost folosit in drumuri construite in regiuni din Australia pana in Dubai.
"La finalul zilei, plasticul este un produs excelent. Are o durata de viata lunga, ceea ce este o problema daca vorbim de deseuri, dar nu este o problema daca vrem sa dureze", a spus McCartney pentru CNN.
Foto principala: Facebook / MacRebur
Foto: Facebook / MacRebur
Foto: Facebook / MacRebur