Concluziile specialiștilor Kistellar invitați la cea de-a IV-a ediție a „Conferinței Anuale de Tax & Finance”
Pe 15 octombrie 2024 a avut loc, online, cea de-a IV-a ediție a Conferinței Anuale de Tax & Finance, organizată de Kinstellar România, cu susținerea BusinessMark. Conferința a abordat subiecte de interes, generate de modificările survenite pe parcursul anului 2024, dar și de modificările așteptate începând cu anul 2025, precum: ultimele noutăți în domeniul recalificării activităților independente, topul noutăților contabile ale anului 2024, exercițiul financiar și anul fiscal distinct, amnistia fiscală, E-TVA si E-Factura - noutăți, provocări și impact, research & development (ajutor de stat, facilități fiscale și documentație tehnică).
„Începând cu situațiile financiare ale anului 2024 va trebui să ne raportăm la alte criterii de mărime pentru încadrarea într-o categorie sau alta de entitate și vom simți o ușoară relaxare. Mai mult, începând cu situațiile financiare aferente anului 2025, entitățile mari și mijlocii vor trebui, de asemenea, să se conformeze la noile obligații privind durabilitatea”, a spus Nicoleta Florea, Senior Associate, Accountant and Financial Advisor, Head of Accounting & Payroll, Kinstellar, în prezentarea sa.
A urmat Carmen Mazilu, Senior Associate, Tax Advisor, Kinstellar care a vorbit despre recalificarea activităților independente. Astfel, ea a subliniat faptul că, de foarte multe ori, substanța economică a unui contract este mult mai importantă decât forma, iar autoritățile pot oricând să reclasifice un astfel de contract în activitate dependentă și, implicit, să impună toate taxele aferente unui contract de muncă.
În continuare, Theodor Artenie, Counsel, Head of Tax, Kinstellar, a adus în discuție subiectul amnistiei fiscale, precizând că aceasta este „o soluție de criză, venită într-un moment de deficit excesiv bugetar pentru România”. „Așteptările de la acest mecanism sunt modeste prin comparație cu valoarea absolută a deficitului bugetar. Chiar și în acest context consideram că orice înlesnire pentru mediul de afaceri este binevenită și ne încurajam clienții să beneficieze la maxim de această facilitate”, a continuat el.
Lidia Zărnescu, Managing Associate, Co-head of Employment Law, Kinstellar, a adus în discuție Directiva privind îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru lucrul pe platforme digitale, adoptată recent la nivelul UE. „Directiva urmărește stabilirea unui cadru pentru determinarea corectă a statutului profesional al lucrătorilor și introduce criterii pentru a determina dacă aceștia sunt angajați ai platformelor digitale. Directiva urmează să fie semnată de Consiliu și de Parlamentul European. După publicarea în JOUE, statele membre vor avea la dispoziție doi ani pentru transpunerea directivei în legislația națională”, a explicat ea.
Iulian Sorescu, Partner, Financial Advisor, Head of Financial, State Aid & Management Consulting Services, Kinstellar, a încheiat Conferința Anuală de Tax & Finance, precizând: „Economia României trece natural de la etapa de asamblare la cercetare-dezvoltare și trebuie cu toții să ne adaptăm. Am învățat astăzi care sunt criteriile de eligibilitate pentru ca o activitate să fie considerată R&D și cât de greu este efortul de coagulare a tuturor resurselor (autorități, mediul privat, consultanți) pentru construirea unui ecosistem de R&D în România. Dar cert este că R&D este viitorul și viitorul este aici, acum.”
Conferința Anuala de Tax & Finance a fost un eveniment organizat de Kinstellar România cu susținerea BusinessMark
Partenerii media ai evenimentului au fost: Spotmedia.ro, Ziarul Bursa, Financial Market, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Curierul Fiscal, Debizz, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Global HR Manager, EventsMax, digital-business.ro, PRwave, Spațiulconstruit.ro, Club Economic, Economistul, AngajatorulMeu.ro, MATEK, Business Voice, Femei în Afaceri, Revista Cariere
Despre Kinstellar România:
Kinstellar oferă consultanță juridică investitorilor de top din Europa de Est și Asia Centrală. Cu 12 birouri și peste 400 de profesioniști, Kinstellar furnizează consultanță juridică pe piețe diversificate. Biroul din România se mândrește cu o divizie suplimentară de consultanță fiscală și financiară, care completează expertiza juridică deja bine cunoscută. De la proiecte de ajutor de stat la soluții financiare și fiscale, Kinstellar în România susține acum afacerile cu o gamă completă de servicii, devenind astfel un punct unic de contact pentru companiile care investesc sau operează în țară.
Despre BusinessMark:
Din 2013 organizăm evenimente business, în principal „concept propriu”, gândite și planificate de noi, de la idee și concept, până la implementare. Avem o abordare „all-industries” și dedicăm proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Ne dorim să ne punem „amprenta” în viețile profesionale ale participanților, să producem un impact concret. Ne propunem să creăm contexte pentru schimb de experiență și creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și a găsi partenerii potriviți.