Conferinta BUSINESS-to-more-BUSINESS a conturat cadrul de afaceri pentru anul 2016, in contextul noilor prevederi ale Codului Fiscal
Economia Romaniei va continua sa creasca in anul 2016, chiar si intr-un climat de incertitudine politica, pe fondul cresterii consumului si a majorarii investitiilor private.
Catalin Pauna, economistul sef pentru Romania al Bancii Mondiale, a declarat in deschiderea Conferintei Business to More Business, organizata de doingbusiness.ro si Kompass Romania in Bucuresti pe data de 10 noiembrie 2015 ca: ,,Perspectivele economice sunt bune, insa trebuie sa gestionam riscurile. Dupa parerea noastra cresterea economica se va accentua, unul dintre motoare va fi consumul intern dar si investitiile private vor reprezenta un motor de crestere economica si vedem asta din cifrele din primele 9 luni ale anului 2015. In scenariul de baza, noi vedem o crestere economica anul acesta de 3,6%, ne asteptam la o accelerare in 2016 la 3,9% si la 4,1% in 2017’’.
BUSINESS to MORE Business reprezinta evenimentul de referinta pentru 35.000 de companii care formeaza comunitatea Kompass din Romania. Prin trei sesiuni de afaceri, conferinta a oferit participantilor oportunitatea de a intelege noile provocari ale economiei romanesti, de a discuta si descoperi solutii pentru succesul companiilor lor dar si de a intalni potentiali parteneri de afaceri si colaboratori.
,,Rostul unui business este sa creasca si sa genereze mai mult profit. De aceea ne-am si dorit ca in prima parte a evenimentului sa discutam cateva elemente de strategie, lucruri care ar putea ajuta anterprenorii dar si companiile mai mari sa creasca, sa obtina rezultate mai bune atat, in contextul legislativ si fiscal national oferit de economie in acest moment cat si in cel regional’’, a declarat Dumitru Ion, directorul general al doingbusiness.ro.
In cadrul primei sesiuni a Conferintei – ,,Strategii de Afaceri’’, Lucian Anghel – CEO BCR Pensii si Presedinte al Bursei de Valori Bucuresti a subliniat importanta increderii pe care oamenii de afaceri trebuie sa si-o consolideze in raport cu mersul economiei.
,,Faptul ca ai o perspectiva de doi ani de acum incolo in care sa ai o crestere economica consistenta, in jur de 4% anual, ar putea sa le dea speranta companiilor. Aceasta speranta se poate transmite in investitii care sa genereze locuri de munca. Daca nu ai incredere cum va arata viitorul, ca antreprenor e foarte greu sa investesti, sa te extinzi. Pentru noi este un feed-back foarte important pe care il primim in cadrul Conferintei. Spre exemplu depistam zone in care economia se misca mai bine sau in care economia a ramas in urma’’, a declarat Lucian Anghel.
Cea de-a doua sesiune a fost dedicata tacticilor de afaceri de succes (vanzari, marketing, noul management, tehnologie, finantare si taxe) si a dezvoltat rolul pe care tehnologia si comunicatiile il au in noua economie digitala:
,,Consider ca activam intr-un context favorabil astazi, desigur sunt si multe provocari, insa putem sa influentam modul in care generam rezultate. Practic traim o perioada in care nu se mai vorbeste doar de eficienta ci de eficienta impactului pe care putem sa il generam in societate, in business, catre clientii nostri, catre clientii clientilor nostri, iar tehnologia este un numitor comun pentru aceasta transformare’’, a declarat Violeta Luca, Marketing & Operations Director Microsoft Romania. La randul lui, Razvan Ionescu, Director Marketing Sector Business Telekom considera ca ,,Sectorul IT&C s-a pozitionat de cativa ani intr-un sector care schimba modul in care se face business. Cred ca avem o responsabilitate foarte mare, sa invatam firmele, chiar si pe cele care nu sunt pregatite, cum sa fie pregatite. La acest lucru am contribuit, cu satisfactie in 2015: foarte multe companii au inceput sa se gandeasca: cum pot face business altfel? Cei care nu vor intra in trenul asta vor avea probleme si vor fi automat absorbiti. Noi ne vom asuma in continuare rolul de a forma si de a da o directie economiei’’.
In cadrul Conferintei, care a inclus si o sesiune speciala dedicata dezvoltarii retelei de afaceri (networking) prin discutii cu participantii, speakerii si specialistii prezenti, a fost lansata Editia 2015 a publicatiei Major Companies in Romania - un instrument complet de evaluare a evolutiei economiei romanesti pe baza celor mai recente date financiare disponibile ale companiilor. Raportul este realizat pe baza unei metodologii create de EY Romania, care analizeaza domeniile din 23 de sectoare ale economiei, prin calcularea unui scor de performanta a companiilor.
,,Incercam sa oferim o imagine foarte corecta asupra performantelor companiilor mari din Romania. Cred ca am reusit sa oferim pentru mai mult de 100 de domenii pe care le-am analizat, clasamente privind atat rezultatele financiare dar si importanta companiilor respective pentru economie si pentru societate’’, a declarat Dumitru Ion despre editia 2015 a Major Companies in Romania.
,,Este un reper despre care stim ca este foarte apreciat de oamenii din business, un instrument de lucru, de segmentare, prin care se poate face o dezvoltare a propriei afaceri, pentru ca informatiile pe care le aduce sunt de cea mai buna calitate si sunt filtrate printr-o metodologie care aduce plus-valoare’’, apreciaza Elena Badea, Director de Marketing EY Romania.
Publicatia Major Companies in Romania este disponibila aici: http://doingbusiness.ro/MCR_2015.pdf, iar mai multe detalii despre conferinta BUSINESS-to-more-BUSINESS sunt disponibile aici: http://b2mb.doingbusiness.ro/ro/home/
Partenerii BUSINESS-to-more-BUSINESS au fost Microsoft, Telekom, BCR, BCR Pensii, SAS, Total Soft, Biris Goran SPARL, Expense Reduction Analysts, Equatorial, Edenred, BearingPoint, Dr. Pendl & Dr. Piswanger, AIR FRANCE KLM, Sodexo, World Vision, iar Consiliul Investitorilor Straini este organizatia suport a evenimentului.
Conferinta a fost promovata prin parteneriate media de: Hotnews.ro, Agerpres, spatiulconstruit.ro, Manager Express, Evenimente Biz, Cariere, Calendar Evenimente, Magazinul Progresiv, Jurnalul de Afaceri, Transilvania Business,Femei in afaceri, bucuresteni.ro, Manpres, PR Box, RBE Connect.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este un portal de afaceri dezvoltat de International Business Promotion (IBP), ce ofera utilizatorilor informatii depre oportunitatile din economia romaneasca precum si prezentarea principalelor companii active in fiecare domeniu. Proiectele IBP includ: publicatiile Romanian Business Digest si Major Companies in Romania in variante print si online incluse in portalul de afaceri www.doingbusiness.ro, servicii de agentie de evenimente, IBP Events (atat evenimente proprii, cat si pentru clienti), servicii de comunicare si direct marketing (call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piata etc).
Doingbusiness.ro este organizator al seriilor de evenimente: IMM ReStart Descopera-ti Potentialul (2015), CEO Conference – Shaping the Future (2015), IMM ReStart – Resurse si consultanta pentru dezvoltare (2014), Economia Azi – Optiuni si oportunitati pentru IMM-uri (2013), Realitatea in Afaceri – Drumul catre performanta (2012), IMM Focus Regional (2011), Emerging Europe Energy Summit si Emerging Europe Investment Summit (2010).