La structurile de poduri cu o singură deschidere sau cu mai multe deschideri, proiectarea rosturilor de dilataţie este un detaliu cu impact semnificativ asupra duratei de viaţă a structurilor. Proiectarea necorespunzătoare a rosturilor de dilataţie, care preiau alungirile structurilor, conduc la apariţia fisurilor care permit pătrunderea apei şi a sărurilor din compoziţia materialelor antiderapante prin rosturi.
Acestea, împreună cu acţiunile dinamice ale traficului, conduc la degradări importante ale structurii.
Sistemul Nafutekt Plus permite realizarea unor rosturi de dilataţie sigure şi durabile. Acest sistem se aplică atât pentru rosturile de dilataţie de capăt (tablier-rampe de acces) cât şi pentru rosturile de dilataţie intermediare (tablier-tablier).
Sistemul Nafutekt Plus se foloseste pentru deschideri de 40 - 50 m si rosturi de max. 5 cm.
Rosturi de dilataţie în îmbrăcăminţi asfaltice impermeabile
Nafutekt, folosit la rosturile de dilataţie la podurile cu o singură deschidere. Stratul carosabil din asfalt şi zonele de tranziţie având un volum total al golurilor sub 6 %.
La îmbrăcăminţile din asfalt cu un volum al porilor mai mare de 6% nu se va aplica Nafutekt direct în rosturi.
Este necesară aplicarea unei fâşii de mastic de 1 m lăţime pe ambele părţi ale rostului.
Rosturi de dilataţie intermediare în îmbrăcăminţi asfaltice impermeabile
Rosturi de dilataţie la poduri cu mai multe deschideri, cu partea carosabilă impermeabilă.
Rosturi de dilataţie realizate cu Nafutekt la structuri cu mai multe deschideri. La îmbrăcăminţile asfaltice cu un volum al porilor mai mare de 6% nu se va aplica Nafutekt direct în rosturi.
Este necesară aplicarea unei fâşii de mastic de 1 m laţime pe ambele părţi ale rostului.
Prin utilizarea unei tehnologii de aplicare “la cald” a Nafutekt Plus peste agregatele preîncălzite la aceeaşi temperatură, se obţine un material flexibil şi durabil de umplere a rosturilor capabil să preia încărcări mari. Modificările lungimii structurii datorate variaţiilor temperaturii, pot fi astfel compensate. Substratul va avea astfel o protecţie de lungă durată împotriva apei şi a sărurilor din materialele antiderapante. Imaginile 1 - 8 , ilustrează cât de simplu şi rapid se realizează rosturile de dilataţie folosind Nafutekt Plus.
Se recomandă aplicarea Nafutekt Plus doar de către specialiştii certificaţi, cu experienţă îndelungată în execuţia îmbrăcăminţilor asfaltice.
Sistemul Nafutekt Plus se foloseste pentru deschideri de 40 - 50 m si rosturi de max. 5 cm.
Etapele tehnologice
1) Se lasă rostul să se usuce, se aplica amorsa prin pensulare - Nafutekt Voranstrich, dupa care se fixează prin incalzire banda bituminoasă laminată cu oţel inoxidabil, care are rol de fund de rost in prevenirea pierderii materialului prin rost.
2) Impermeabilizarea şi turnarea primului strat al liantului cu polimer modificat Nafutekt Plus, fierbinte(180°C) în rost .
3) Aşternerea fâşiei de poliester rezistent la uzură şi la temperaturi ridicate.
4) Aplicarea primului strat de aggregate sort 18 - 24 mm incalzite la aceeasi temperatura 180 *C în strat de 3 cm pe etapa de lucru şi compactarea lor.
5) Turnarea liantului Nafutekt peste agregatele preîncălzite permit infiltrarea liberă a liantului printre granule.
6) Turnarea celui de-al doilea strat de agregate in grosime de 3 cm urmat de compactare.
7) Turnarea liantului Nafutekt Plus peste cel de-al doilea strat de agregate.
8) Împrăştierea agregatelor fine (1-3 mm) preamestecate cu liant Nafutekt Plus. Compactarea finală manual.