Interiorul unui magazin din Londra amenajat cu sticle din plastic reciclate
Interiorul unui magazin din Londra a fost imprimat 3D cu ajutorul celor 60.000 de sticle de plastic reciclate. Putem spune faptul ca Bottletop este un brand “de lux durabil” care poate transforma materialele la care se renunta, in obiecte folositoare, ceea ce inseamna zero deseuri.
Noul magazin de pe Regent Stret din Londra, are un interior imprimat 3D, format aproape in intregime din sticle de plastic reciclate. Impreuna cu Krause Architects si Ai Build, firma Bottletop a recrutat echipa Kuka robots pentru a imprima sectiuni ale magazinului folosind un filament din deseuri de plastic adunate de pe strazile din Delhi, India.
Exista si o componenta sociala a procesului. ReFlow, compania din Olanda care se ocupa cu fabricarea filamentului spune ca reinvestesc o parte din profiturile sale in proiecte locale de productie. “Misiunea noastra este acea de a imbunatati in mod semnificativ viata celor aproape 40 de milioane de colectori de deseuri din intreaga lume, care castiga mai putin de 2 dolari pe zi, dar si de a crea o comunitate globala de imprimare 3D, responsabila din punct de vedere social”, a afirmat ReFlow pe site-ul sau.
Plasticul reciclat nu este singurul element durabil al magazinului. Si in fotografii poti observa faptul ca pardoseala este compusa din anvelope de cauciuc reciclate, dar si un baldachin format din mii de cutii de metal uzate imprimat 3D intr-o lucrare fina. Magazinul este o lucrare in desfasurare. Cei din echipa Kuka Robots muncesc din greu, producand segmente intregi, ceea ce inseamna ca spatiul va evolua in timp.
Pentru o perioada limitata de timp, clientii vor putea beneficia, la fata locului, de o personalizare a produsului ales cu ajutorul serviciilor oferite de ReFlow. “Pentru prima data, vizitatorii magazinului nostru vor putea sa asiste la utilizarea durabila a acestei tehnologii, in timp ce cumpara produse din colectia Bottletop, dar si sa invete despre misiunea brandului. Acest lucru este atat de interesant pentru noi deoarece clientii nostri pot urmari transformarea magazinului”, a declarat compania.