La bordul spectaculos al hibridului Airlander 10, cea mai mare aeronavă din lume
Hybrid Air Vehicles (HAV), compania care a construit aeronava, si Design Q au prezentat recent, cu ocazia evenimentului aviatic Farnborough Airshow, planurile privind amenajarea cabinei in care vor calatori amatorii de expeditii de lux.
Aeronava in valoare de 25 de milioane de lire sterline (33 de milioane de dolari) a fost construita in 2012, fiind poreclita "posteriorul zburator", din motive destul de vadite, si a fost folosita de armata Statelor Unite pana in 2016. Are o lungime de 92 de metri, asadar cu mai mult de 18 metri peste cel mai mare avion de pasageri din lume, Airbus A380.
HAV va organiza excursii de trei zile la bordul Airlander pentru grupuri de cate 19 persoane, care nu vor avea niciun motiv sa se planga de conditii.
Astfel, aeronava va pune la dispozitia pasagerilor dormitoare luxoase, un bar, fine dinining si o zona lounge generoasa. Cel mai spectaculos element este fara indoiala podeaua din sticla, prin care pasagerii vor putea privi in jos de la o altitudine de aproape 5 kilometri.
Desi mai mare decat A380, Airlander 10 nu este nici de departe la fel de rapid, atingand o viteaza maxima de numai 146 de kilometri pe ora, in timp ce avionul Airbus are o viteza de croaziera de peste 900 de kilometri pe ora.
Insa Airlander are cu totul si cu totul alta menire, aceea de a-i ajuta pe pasageri sa retraiasca bucuria zborului.
“Zborul cu avionul a inceput sa insemne in mare parte cum ajungi din punctul A in punctul B cat mai repede posibil. Noi oferim o cale de a tranforma calatoria intr-o bucurie”, spune CEO-ul HAV, Stephen McGlennan.
Aeronava poate sta nemiscata in aer mai multe zile la rand si, teoretic, poate ateriza oriunde - in desert, pe gheata sau pe apa -, ceea ce inseamna ca pasagerii vor putea calatori in stil mare catre unele dintre regiunile cel mai greu accesibile ale lumii.
Si asta in timp ce arata consideratie fata de mediul inconjurator, in conditiile in care este folosit mai putin combustibil in comparatie cu un avion conventional, in timp ce poate fi sustinuta o incarcatura mai mare.
Zborul nu a fost intotdeauna lin pentru Airlander 10. In 2017, a suferit un accident la mai putin de 24 de ore dupe ce efectuase cu succes un zbor de test. Doua persoane au fost ranite usor.
Aeronava hibrid a efectuat cu succes, pana acum, sase zboruri de test, dar trebuie sa cumuleze 200 de ore de zbor fara incidente inainte de a primi permisiunea de a lua pasageri la bord.
Foto: Hybrid Air Vehicles