Macon Group: Rezultate in crestere dupa primele 4 luni 2014
Vanzarile de BCA, principala categorie de produse din portofoliul Macon, au inregistrat o crestere cu 16% in primele 4 luni ale acestui an fata de perioada similara din 2013. Cresterea vanzarilor a fost sustinuta de completarea si extinderea gamelor de produse din categoria blocurilor de zidarie din BCA, cu noi produse lansate in ultimul trimestru al anului 2013. Odata cu intrarea in vigoare a noilor coduri de proiectare, am lansat noua oferta de blocuri de zidarie - BCA MACON / SIMCOR 2,5 3,5 4 si 5, care include atat produse pentru ziduri structurale, cat si nestructurale. Cu grosimi cuprinse intre 50 si 400 mm, rezistente mecanice de la 2,5 la 5 N/mm2 si capacitati de izolare termica excelente, oferta Macon de blocuri de zidarie lasa clientilor libertatea de a alege solutia optima, specifica, atat din punct de vedere al cerintelor de proiectare, cat si in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor de izolare termica, de siguranta la incendiu sau seism si, toate acestea, cu importante economii de resurse. Mai mult decat atat, in contextul cresterii continue a pretului la gaze, oferim romanilor un material perfect adaptat nevoilor actuale si viitoare de reducere a costurilor de incalzire a locuintelor, BCA MACON - un material de zidarie CALDUROS. Noilor produse din BCA li s-au adaugat si produse aditionale, respectiv mortarul adeziv pentru BCA MACON, special conceput pentru realizarea zidurilor cu rosturi subtiri, dar si produsele din BCA tip U si O, pentru realizarea si izolarea centurilor, stalpisorilor sau buiandrugilor, pentru realizarea canalelor de comunicatie sau pentru imbracarea tevilor, cablurilor, etc în vederea mascarii. Prin intermediul partenerilor nostri, blocurile de zidarie Macon sunt prezente la nivel national, astfel incat putem aborda proiecte din toate zonele tarii, iar prin sistemul integrat de produse de zidarie si servicii de consultanta tehnica sau echipamente/utilaje profesionale contribuim la realizarea unor constructii cu o utilizare cat mai eficienta a resurselor materiale si de timp. Vanzarile de prefabricate din beton (elemente pentru infrastructura rutiera, elemente prefabricate din beton pentru constructii civile si industriale, stalpi din beton pentru linii electrice aeriene, tuburi din beton) sunt dupa primele 4 luni mai mari cu 15% fata de perioada similara din 2013, in ciuda blocajului investitiilor in lucrarile de infrastructura care au generat o scadere de 25% pe acest segment in primul trimestru al anului 2014. Pentru categoria de produse din teracota, vanzarile realizate in primele 4 luni indica o crestere cu 21% fata de perioada similara din 2013. Realizarile pe aceasta linie de business au fost posibile si datorita investitiei finalizate in august 2013, odata cu instalarea unui nou cuptor de ardere a cahlelor de teracota, o premiera in industria autohtona de profil. In continuare, estimarile pentru acest an sunt prudente tinand cont ca investitiile statului continua sa fie mult prea reduse, atragerea fondurilor europene pare sub asteptari in al doilea trimestru din 2014, iar in piata se mentin riscurile legate de incidentele de plata. In plus, continuarea calendarului de liberalizare a pretului la gaze, introducerea accizei suplimentare la carburanti sau taxa pe constructiile speciale genereaza efecte negative asupra industriei producatoare de materiale de constructii. Consideram ca un obiectiv strategic al politicilor guvernamentale ar trebui sa fie ca industria constructiilor si a materialelor de constructii sa reprezinte min 10% din PIB-ul Romaniei in intervalul 2014-2018, iar pentru aceasta este necesara o strategie reala pe termen mediu pentru sprijinirea industriei autohtone si nu promovarea unor masuri care sa influenteze negativ activitatea acestui sector industrial vital pentru economia Romaniei. Constatam cu ingrijorare ca Ordonanta 13/2014 a intrat in vigoare intr-o forma ambigua, astfel ca ea nu functioneaza si sprijinul promis de Guvern marilor consumatori industriali nu se materializeaza. Din aceste considerente, solicitam modificarea Ordonantei 13/2014, fie specificand clar mentinerea pretului din ianuarie (72 lei/MWh) pe tot parcursul anului 2014, fie suprataxand producatorii de gaze pentru veniturile suplimentare provenite din liberalizare intr-o proportie de 99%. In ceea ce priveste taxa pe constructiile speciale, este absolut necesara anularea sau modificarea acesteia, in sensul calcularii acesteia la valoarea ramasa neamortizata si nu la valoarea de inventar, precum si excluderea din baza de calcul a activelor aflate in conservare. Chiar daca ne vom confrunta cu inca un an dificil, obiectivele noastre sunt parte a unei strategii de crestere profitabila la nivelul tuturor celor 4 linii de business detinute. Macon, cel mai mare producator de BCA si prefabricate din beton din Romania, dar si al doilea producator pe piata autohtona de var si teracota, va continua sa se dezvolte avand la baza obiectivele strategice legate de dezvoltarea parteneriatelor cu clientii, inovare si calitate, eficienta operationala si controlul ferm al costurilor. MACONIn ciuda auspiciilor nefavorabile pentru industria constructiilor, reflectate si de indicii INS cu privire la evolutia acestui sector in primul trimestru al anului 2014, rezultatele Macon dupa primele 4 luni sunt in crestere fata de perioada similara 2013.