Prima stradă smart din România
Strada Molnar Piuariu din Cluj-Napoca este prima stradă smart din România, anunţă primarul oraşului, Emil Boc.
Facebook / Emil Boc
"Prima stradă smart din România a fost realizată de Primăria Cluj-Napoca cu finanțare europeană și dispune de toate facilitățile unui spațiu public modern, 'verde', adaptat la realitățile tehnologice și de mobilitate urbană actuale", precizează pe Facebook Emil Boc.
Porivit edilului, strada dispune de:
– 551 mp suprafață verde, cu 48 noi arbori plantați (cei 16 arbori existenți au fost păstrați) și sistem de irigare cu senzori;
– culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate (2662 mp de spațiu exclusiv pietonal și 1253 mp suprafață carosabilă);
– 4 locuri pentru încărcarea automobilelor electrice și 15 locuri de parcare pentru autovehicule;
– 30 locuri pentru încărcarea bicicletelor/trotinetelor electrice și 22 locuri de parcare pentru biciclete;
– mobilier urban modern: bănci, scaune, mese, cadre de parcări pentru biciclete, sisteme de afișaj, cișmele;
– Wi-Fi gratuit pentru localnici și turiști; prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile;
– iluminat public inteligent, eficient din punct de vedere energetic, iluminat festiv și arhitectural;
– sistem îmbunătățit de colectare a apelor pluviale și sistem de irigare cu senzori.
Au fost eliminate diferențele de nivel între spațiul exclusiv pietonal și spațiul carosabil şi au fost trecute în subteran elementele infrastructurii edilitare din zonă. De asemenea, spațiul a fost adaptat pentru persoanele cu dizabilități și protecția acestora (pavaje cu marcaje tactile integrate), adaugă Boc.
Valoarea totală a investiției este de 5.900.627,28 lei (cu TVA), din care o parte sunt bani europeni.
”Primăria Cluj-Napoca are în vedere realizarea de astfel de proiecte de regenerare urbană în toate cartierele orașului”, mai spune Emil Boc.
Porivit edilului, strada dispune de:
– 551 mp suprafață verde, cu 48 noi arbori plantați (cei 16 arbori existenți au fost păstrați) și sistem de irigare cu senzori;
– culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate (2662 mp de spațiu exclusiv pietonal și 1253 mp suprafață carosabilă);
– 4 locuri pentru încărcarea automobilelor electrice și 15 locuri de parcare pentru autovehicule;
– 30 locuri pentru încărcarea bicicletelor/trotinetelor electrice și 22 locuri de parcare pentru biciclete;
– mobilier urban modern: bănci, scaune, mese, cadre de parcări pentru biciclete, sisteme de afișaj, cișmele;
– Wi-Fi gratuit pentru localnici și turiști; prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile;
– iluminat public inteligent, eficient din punct de vedere energetic, iluminat festiv și arhitectural;
– sistem îmbunătățit de colectare a apelor pluviale și sistem de irigare cu senzori.
Au fost eliminate diferențele de nivel între spațiul exclusiv pietonal și spațiul carosabil şi au fost trecute în subteran elementele infrastructurii edilitare din zonă. De asemenea, spațiul a fost adaptat pentru persoanele cu dizabilități și protecția acestora (pavaje cu marcaje tactile integrate), adaugă Boc.
Valoarea totală a investiției este de 5.900.627,28 lei (cu TVA), din care o parte sunt bani europeni.
”Primăria Cluj-Napoca are în vedere realizarea de astfel de proiecte de regenerare urbană în toate cartierele orașului”, mai spune Emil Boc.