Proiectul canalului Dunare - București, început în 1986, va fi reluat. Bucureștenii ar putea merge în croazieră până la Viena
Guvernul isi propune sa realizeze proiectul "Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie" in Parteneriat Public Privat, iar Comisia Nationala de Strategie si Prognoza a publicat studiul de fundamentare.
"In conformitate cu proiectul de master plan general de transport al Romaniei, constructia unui canal navigabil intre capitala Bucuresti si Dunare (la kilometrul 430,5) a inceput inca din 1986. Lucrarile de constructie au fost oprite in 1990. La momentul respectiv, fusese instalata numai o parte din echipamentele hidromecanice, terasamentele si digurile erau finalizate in proportie de aproximativ 70%, iar lucrarile de protectie a malurilor, in proportie de aproximativ 40%.
De atunci, nu au fost efectuate nici un fel lucrari de intretinere pentru a mentine aceste investitii, care s-au deteriorat din cauze naturale sau din cauza actiunilor omului", se arata in documentul CNSP.
Contractul cu viitorul partener privat va fi incheiat pe 25 de ani. In primii 5 ani vor fi realizate proiectarea si execuția, iar pe parcursul urmatorilor 20 de ani va fi facuta operarea, sustin realizatorii studiului.
Costurile canalului Dunare - Bucuresti se vor ridica la 6,71 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), fara TVA.
Conform documentului citat, prin companii specializate si nave de pasageri de croaziera, pot fi organizate din primavara pana la sfarsitul toamnei mai multe croaziere Dunare, inclusiv pana in Delta, dar si pana in orase precum Belgrad, Budapesta, Viena si Regensburg.