Provocările încărcării unei autoutilitare de 3,5 tone în zone cu temperatură controlată (van-uri)
Aceste tipuri de mașini întâmpină însă dificultăți în procesul de încărcare din depozitele cu temperatură controlată, multe dintre ele încă neadaptate pentru acest tip de mașini. O mare parte a operațiunilor de încărcare se realizează încă manual, cu afectarea lanțului frigorific și nu întotdeauna în cele mai bune condiții de siguranță pentru personalul implicat în proces.
Deși fiecare caz are particularitatea sa, există două dificultăți întâlnite în aproape toate situațiile de încărcare a van-urilor izoterme din depozitele cu temperatură controlată: (1) accesul cu transpaletul sau căruțul cu marfă de pe platforma depozitului pe platforma mașinii și (2) etanșarea interfeței între mașină și clădire pentru a păstra lanțul frigorific.
1. Accesul cu transpaletul manual sau căruciorul în mașină
Podul de transbordare trebuie să fie ușor (greutatea sa să poată fi suportată de autoutilitară) și adaptat ca formă pentru acest tip de mașini. Foarte important însă este ca poziția sa să fie aproape orizontală (pantă nu mai mare de 3%). Rațiunea acestei cerințe ține de siguranță, în primul rând de siguranța operatorului care manevrează căruțul încărcat cu câteva zeci sau sute de kilograme.
Dilema: podeaua mașinii are o înălțime de cca 60cm, pardoseala depozitului este la o înălțime de cca 120cm. Rezultă deci o diferență de nivel de cca 60cm.
Există rampe de egalizare hibride, care sunt concepute atât pentru încărcarea camioanelor mari, cât și a van-urilor, dar în acest caz acest tip de produse nu rezolvă problema pantei. Dacă luăm în calcul lungimea maximă a unui astfel de echipament de 4.5m și adăugăm lungimea trapei telescopice de 1m, rezultă un pod cu o lungime de 5,5m care așezat pe podeaua autoutilitarei va avea o pantă de 11%, pantă care ar putea fi urcată/coborâtă doar cu un motostivuitor și în niciun caz cu un cărucior manual.
Prima etapă a soluției pentru astfel de situații este ridicarea nivelului autoutilitarei prin ridicarea cotei de înălțime a platformei exterioare sau cu ajutorul unor pane/rampe din aluminiu. Odată rezolvată această problemă, transbordarea se poate face cu un pod ușor, articulat pe marginea pardoselii depozitului, cu acționare manuală.
Iată deci o soluție simplă, necostisitoare și care nu ocupă suprafața depozitului așa cum o face orice rampă de egalizare hidraulică.
Soluția completă propusă de Gunther Tore este compusă din setul de pane de aluminiu pentru ridicarea nivelului autoutilitarei (pe toata lungimea sau doar pentru puntea din spate) și podul de transbordare Stertil Van Bridge Plate.
1. Etanșarea interfeței dintre mașină și clădire
Van-urile au un contur cu linii curbe, iar ușile se deschid la 270 grade. Aceste aspecte fac inoportună utilizarea unor burdufuri cu cortine din pvc ranforsat sau a celor gonflabile.
Produsul recomanat de Gunther Tore este burduful de etanșare Stertil Van Hybrid Dock Shelter. Acesta etanșează partea din spate a mașinilor cu ajutorul unor perne flexibile perimetrale, iar in partea superioară este prevăzut cu o copertină pentru protejarea la intemperii a zonei de contact. Perna superioară are un decupaj necesar van-urilor cu cameră video în partea din spate.
Pentru situația în care utilitarele din flota de distributie au înălțimi diferite, acest model de burduf poate fi echipat suplimentar cu pernă superioară gonflabilă.
Atât proiectarea unei stații noi de andocare pentru autoutilitare, cât și modificarea unei stații de camioane existente sunt procese care implică o analiză atentă în primul rând a flotei de mașini deservită și a utilajelor de încărcare, dar și o analiză de risc pentru operațiunile de manipulare. Gunther Tore vă poate fi alături în toate aceste demersuri.
Gunther Tore este o companie cu o experiență de 20 ani în domeniul ușilor industriale de înaltă performanță și a sistemelor de andocare, cu acoperire națională prin rețeaua de parteneri autorizați.