Iţi place aceasta stire? Recomand-o prietenilor:
Abonează-te la SpaţiulConstruit sau conectează-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.

Provocările încărcării unei autoutilitare de 3,5 tone în zone cu temperatură controlată (van-uri)

Creșterea explozivă a numărului de magazine de proximitate din mediul urban, dar și avântul înregistrat de comerțul online cu produse alimentare a atras după sine reconfigurarea procesului de distribuție. A apărut nevoia de mașini de transport cu temperatură controlată și masă sub 3,5t care să poată livra rapid în condițiile de trafic din marile orașe, nevoie la care producătorii și carosierii s-au adaptat relativ rapid.
Provocările încărcării unei autoutilitare de 3,5 tone în zone cu temperatură controlată (van-uri)

Aceste tipuri de mașini întâmpină însă dificultăți în procesul de încărcare din depozitele cu temperatură controlată, multe dintre ele încă neadaptate pentru acest tip de mașini. O mare parte a operațiunilor de încărcare se realizează încă manual, cu afectarea lanțului frigorific și nu întotdeauna în cele mai bune condiții de siguranță pentru personalul implicat în proces.

Provocările încărcării unei autoutilitare de 3,5 tone în zone cu temperatură controlată (van-uri)

Deși fiecare caz are particularitatea sa, există două dificultăți întâlnite în aproape toate situațiile de încărcare a van-urilor izoterme din depozitele cu temperatură controlată: (1) accesul cu transpaletul sau căruțul cu marfă de pe platforma depozitului pe platforma mașinii și (2) etanșarea interfeței între mașină și clădire pentru a păstra lanțul frigorific.

 

1. Accesul cu transpaletul manual sau căruciorul în mașină

 

Podul de transbordare trebuie să fie ușor (greutatea sa să poată fi suportată de autoutilitară) și adaptat ca formă pentru acest tip de mașini. Foarte important însă este ca poziția sa să fie aproape orizontală (pantă nu mai mare de 3%). Rațiunea acestei cerințe ține de siguranță, în primul rând de siguranța operatorului care manevrează căruțul încărcat cu câteva zeci sau sute de kilograme.

 

Dilema: podeaua mașinii are o înălțime de cca 60cm, pardoseala depozitului este la o înălțime de cca 120cm. Rezultă deci o diferență de nivel de cca 60cm.
Există rampe de egalizare hibride, care sunt concepute atât pentru încărcarea camioanelor mari, cât și a van-urilor, dar în acest caz acest tip de produse nu rezolvă problema pantei. Dacă luăm în calcul lungimea maximă a unui astfel de echipament de 4.5m și adăugăm lungimea trapei telescopice de 1m, rezultă un pod cu o lungime de 5,5m care așezat pe podeaua autoutilitarei va avea o pantă de 11%, pantă care ar putea fi urcată/coborâtă doar cu un motostivuitor și în niciun caz cu un cărucior manual.


Prima etapă a soluției pentru astfel de situații este ridicarea nivelului autoutilitarei prin ridicarea cotei de înălțime a platformei exterioare sau cu ajutorul unor pane/rampe din aluminiu. Odată rezolvată această problemă, transbordarea se poate face cu un pod ușor, articulat pe marginea pardoselii depozitului, cu acționare manuală.

Provocările încărcării unei autoutilitare de 3,5 tone în zone cu temperatură controlată (van-uri)

Iată deci o soluție simplă, necostisitoare și care nu ocupă suprafața depozitului așa cum o face orice rampă de egalizare hidraulică.
Soluția completă propusă de Gunther Tore este compusă din setul de pane de aluminiu pentru ridicarea nivelului autoutilitarei (pe toata lungimea sau doar pentru puntea din spate) și podul de transbordare Stertil Van Bridge Plate.

 

1. Etanșarea interfeței dintre mașină și clădire

 

Van-urile au un contur cu linii curbe, iar ușile se deschid la 270 grade. Aceste aspecte fac inoportună utilizarea unor burdufuri cu cortine din pvc ranforsat sau a celor gonflabile.
Produsul recomanat de Gunther Tore este burduful de etanșare Stertil Van Hybrid Dock Shelter. Acesta etanșează partea din spate a mașinilor cu ajutorul unor perne flexibile perimetrale, iar in partea superioară este prevăzut cu o copertină pentru protejarea la intemperii a zonei de contact. Perna superioară are un decupaj necesar van-urilor cu cameră video în partea din spate.
Pentru situația în care utilitarele din flota de distributie au înălțimi diferite, acest model de burduf poate fi echipat suplimentar cu pernă superioară gonflabilă.

Provocările încărcării unei autoutilitare de 3,5 tone în zone cu temperatură controlată (van-uri)

Atât proiectarea unei stații noi de andocare pentru autoutilitare, cât și modificarea unei stații de camioane existente sunt procese care implică o analiză atentă în primul rând a flotei de mașini deservită și a utilajelor de încărcare, dar și o analiză de risc pentru operațiunile de manipulare. Gunther Tore vă poate fi alături în toate aceste demersuri.

Gunther Tore este o companie cu o experiență de 20 ani în domeniul ușilor industriale de înaltă performanță și a sistemelor de andocare, cu acoperire națională prin rețeaua de parteneri autorizați.

Ai o întrebare despre acest subiect? Scrie-o aici!

user
Ataseaza fisiere
(Foto, video sau PDF. Maxim 1600x1600 pixeli @ 50 MB)
Anunță-mă când răspunde cineva
Articol scris de
GUNTHER TORE
Pentru noi, confidențialitatea dvs. este importantă
Portalul spatiulconstruit.ro folosește cookies pentru a asigura funcționalitatea și securitatea site-ului, pentru a personaliza conținutul și modul de interacțiune, pentru a oferi facilități de social media și pentru a analiza modul în care este utilizat site-ul. Aceste cookies sunt stocate și prelucrate, de către noi sau partenerii noștri în conformitate cu toate reglementările în vigoare și toate standardele de confidențialitate și securitate actuale.

Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dumneavoastră cu caracter personal să nu necesite consimțământul dumneavoastră, dar vă puteți exprima acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus utilizând butonul SUNT DE ACORD de mai jos.

Navigând în continuare, vă exprimați acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor.

Mai multe detalii despre politica noastră de confidențialitate aflați aici: https://www.spatiulconstruit.ro/politica-de-confidentialitate.