Rezumat ZAI 2016: momente emotionante, cunostinte valoroase si divertisment de calitate
Agentii imobiliari si-au sarbatorit meseria, in cadrul ZAI 2016. Eveniment ajuns la cea de-a saptea editie, Ziua Agentului Imobiliar a adus pe scena personaje reputate, din diverse domenii, dar cu discursuri relevante pentru breasla imobiliara. La indemnul IMOPEDIA.ro, cei mai buni agenti imobiliari s-au reunit vineri, 10 iunie, pentru a discuta despre conceptul de „fair-play in imobiliare”.
Ziua Agentului Imobiliar (ZAI) este evenimentul anual conceput, organizat si dedicat de IMOPEDIA.ro tuturor agentilor imobiliari din Romania. Aflat deja la cea de-a saptea editie, ZAI este un prilej de sarbatoare asteptat de intreaga breasla datorita momentelor educationale si motivationale, dar si datorita surprizelor si entertainmentului de calitate. Cu peste 150 de participanti, editia din 2016 a fost organizata la Daimon Club, din Bucuresti, gazdele sale fiind Raluca Joita si Razvan Muntean.
Evenimentul a fost deschis de unul dintre cele mai cunoscute si longevive nume din industria de entertainment din Romania: Florin Calinescu. Faimosul om de televiziune a avut un discurs tulburator despre lipsa de profunzime cu care tratam subiecte vitale, in ziua de astazi. Intr-o maniera aparent hazlie, acesta a analizat valorile societatii actuale, comparandu-le cu idealurile generatiilor trecute.
„Timp de mii de ani, oamenii au stiut sa fie arhitectii propriilor nevoi, sa isi rezolve singuri numeroase necesitati. Exilat in mediul urban, omul prezentului nu isi mai poate indeplini singur asteptarile si nici nu mai are timp. Pentru a-si ridica o casa, trebuie sa apeleze la un arhitect. Pentru a-si cumpara o locuinta, trebuie sa apeleze la un agent imobiliar. Pentru a-si mobila caminul, trebuie sa apeleze la un designer de interior. Și tot asa. Alergam de dimineata si pana seara, pentru a obtine bani cu care sa platim nevoi care nu numai ca sunt, de multe ori, inutile, dar pe care ni le-am putea satisface si singuri. In toata aceasta goana, nu mai avem cand sa ne mai bucuram de lucrurile simple, precum compania celor dragi sau veselia pe care o au copiii nostri cand ne jucam cu ei”, a punctat Florin Calinescu, intr-un moment inspirational presarat cu povesti cu haz si talc.
Cel de-al doilea discurs de la ZAI 2016 a fost tinut de Lori Collin, un agent imobiliar cu o experienta de peste 20 de ani de real estate in SUA si Romania. Plecata peste Ocean imediat dupa Revolutie, aceasta a vorbit despre cum si-a construit o cariera in piata imobiliara din SUA si invatamintele acumulate de-a lungul a 15 ani de activitate intr-un mediu de afaceri cu o experienta mult mai indelungata decat cel local. De asemenea, aceasta a povestit despre obstacolele intampinate in timpul crizei imobiliare americane, precum si despre contactul cu piata imobiliara romaneasca dupa o absenta indelungata.
„Trebuie sa fim mandri ca suntem agenti imobiliari! Este o meserie care ne ofera nenumarate oportunitati – dupa cum spun americanii, sky is the limit! Va felicit ca ati ales sa practicati aceasta meserie, ca participati activ la construirea unei comunitati solide si ca ati venit astazi sa sarbatoriti Ziua Agentului Imobiliar!”, a incheiat Lori Collin speech-ul motivational.
In vremuri in care marketingul din mediul virtual aduce la fel de multi clienti ca si promovarea clasica, discursul unui specialist in social media a fost mai mult decat bine-venit: Alexandru Negrea a vorbit despre legaturile dintre social media si imobiliare, despre imbunatatirea rezultatelor cu ajutorul campaniilor de marketing in mediul online, oferind diverse ponturi cu privire la interactiunea din mediul virtual cu potentialii clienti.
„Sunt intrebat adesea daca ar trebui sters feedback-ul negativ exprimat pe retelele de socializare. La fel de des raspund ca nu. Un raspuns elegant va avea intotdeauna mai mult efect decat indepartarea parerii respective. Un utilizator caruia i se raspunde cu tact la o opinie negativa va reveni cu mult mai putina vehementa, iar pe termen lung, o astfel de strategie este mult mai benefica pentru brand”, a evidentiat, printre altele, consultantul Alexandru Negrea, cu experienta in zona de marketing si comunicare online.
Pentru a vorbi despre beneficiile pe care le poate aduce utilizarea in imobiliare a tehnologiei de ultima generatie, IMOPEDIA.ro l-a invitat pe regizorul Millo Simulov, un artist inovator pentru piata romaneasca. Dupa ce a realizat primul film interactiv din Romania (Kiddo, 2012), acesta a lansat recent primul film romanesc in 360 de grade (Escape, 2016). Produs de SPIDER, in colaborare cu The Temple, filmul „Escape” a putut fi vizionat in cadrul ZAI 2016 cu ajutorul unui kit format dintr-o pereche de ochelari pentru realitate vizuala Oculus, casti si scaun. Dincolo de partea de entertainment, regizorul Millo Simulov a vorbit despre aplicabilitatea in marketing a tehnologiei din lumea filmului, expunand agentilor imobiliari un film in 360 de grade de prezentare a unei proprietati imobiliare.
„Fara a ne dezice de valorile generatiilor trecute, trebuie sa realizam ca tehnologia are un rol foarte important, in viata de zi cu zi. Viitorul se apropie cu pasi repezi si, cu cat ne adaptam mai repede, cu atat vom avea beneficii cat mai mari. Filmele 360 grade ofera o experienta completa, motiv pentru care au fost imediat luate in vizor de marile companii internationale, pentru a promova branduri uriase. Aceasta este directia viitorului apropiat si cred ca vom asista la o explozie, mai ales in marketing”, a subliniat Millo Simulov, regizorul ESCAPE, primul film de fictiune VR din Romania.
Discursul de incheiere a apartinut medicului Vasile Osean, invitat in scena de prezentatorul sportiv Catalin Oprisan. Medic al loturilor naţionale de atletism, canotaj si baschet, aflat in spatele multor sportivi de renume din Romania, doctorul Vasile Osean a subliniat ca, in spatele oricarei performante, fie de business, fie de sport, este nevoie de o pregatire mentala care sa suplimenteze pregatirea profesionala. In aceasta idee, medicul va face parte dintr-o echipa de patru romani ce va traversa Oceanul Atlantic intr-o barca cu vasle, participand astfel intr-o cursa de strangere de fonduri pentru mediu, sanatate, copii defavorizaţi sau dezastre naturale. Dupa prezentarea detaliilor proiectului Atlantic Challenge, invitatii ZAI 2016 au asistat la un moment emotionant, dedicat agentului imobiliar Mihaita Moldovan.
„Fiecare alege in ce fel isi face pregatirea mentala, ce suplimenteaza pregatirea profesionala. Pentru mine, Atlantic Challenge este o provocare extrema, intrucat ma forteaza sa-mi gasesc, zi de zi, timp si pentru propria persoana. Ambitia mea este sa termin in echipa competitia Atlantic Challenge”, a afirmat medicul Vasile Osean, coordonator la Clinica MedySportLine.
Finalul editiei din 2016 a Zilei Agentului Imobiliar a fost unul incarcat de emotie: participantii la ZAI s-au alaturat romanilor din intreaga lume care au privit meciul de fotbal Romania-Franta, din deschiderea EURO 2016. Pictati pe fata, cu tricolurul pe spate sau fluturand accesorii in trei culori, suporterii imobiliari au privit meciul de fotbal proiectat pe un ecran urias, urmarind cu sufletul la gura fiecare pasa, gol, bucurie sau dezamagire a fotbalistilor romani.
„In incercarea noastra constanta de a uni breasla, de a coagula comunitatea imobiliara, analizam si alte domenii, pentru a imbunatati viziunea generala. Sportul este una dintre activitatile care uneste oamenii, indiferent de preferinte personale sau profesionale. In demersul nostru, putem imprumuta din sport cele mai sanatoase principii - atitudinea fair-play este necesara in orice domeniu”, conchide Razvan Muntean, general manager IMOPEDIA.ro.