Scoala in Binh Duong un spatiu in armonie cu natura incojuratoare
Binh Duong, un nou oras aflat la 30 de minute de mers de orasul Ho Chi Minh (Vietnam) se bucura de o clima tropicala pe toata durata anului. Terenul pe care a fost construita noua scoala din oras se afla in mijlocul unei paduri care se remarca prin diversitatea speciilor de vegetatie si pomi fructiferi. In aceasta parte a lumii oamenii urmaresc sa duca un trai linistit, in deplina armonie cu natura astfel ca echipa de arhitecti de la Vo Trong Nghia Architects a incercat sa insereze cat mai bine noua cladire in sit. Limita vizuala intre spatiul interior si cel exterior, intre construit si vegetal a fost lasata difuza si permeabila.
Scoala in care vor ajunge sa invete 800 de copii a fost dezvoltata pe maxim cinci niveluri, astfel incat constructia sa nu depaseasca coronamentul vegetatiei ce o inconjoara. Lamele prefabricate din beton marginesc holurile dinspre curtea interioara generand astfel spatii semi deschise dar protejeaza in acelasi timp de lumina directa a soarelui si permit ventilarea naturala a interioarelor. Toate salile de clasa sunt legate intre ele prin aceste galerii deschise in care elevii pot sa petreaca timpul liber din pauze socilizand, interactionand cu profesorii sau pur si simplu admirand natura.
Echipa de arhitecti a gandit volumul intr-o forma organica, continua, astfel incat sa nu deranjeze activitatile si relatiile dintre spatii. Acest concept care pune accentul pe fluiditate a fost inspirat de ploileinterminabile din sezonul ploios, care tine din mai pana in noiembrie. Spre capete volumul a fost aplatizat, capatand forma unei lentile, care coboara lin catre pamant astfel incat sa se realizeze o trecere adecvata catre mediul vegetal. Forma generala a scolii se dezvolta in amprenta supradimensionata a literei „S”, inchizand in alveolele formate doua curti interioare si descrescand catre margini. Cele doua curti au caracteristici diferite, una fiind folosita ca spatiu public, pentru evenimente speciale iar cealalta, mai retrasa, in care elevii pot sa isi petreaca timpul liber. Cancelaria, sala de sport, laboratorul si biblioteca au fost organizate in jurul primei curti interioare, in timp ce salile de clasa s-au distribuit in jurul celei de-a doua. Spatiul deschis predomina astfel ca circulatiile incurajeaza elevii si profesorii sa se bucure de diferitele activitati comune, ajutand la mentinerea unitatii si relatiilor dintre membrii micii comunitati din mijlocul padurii.
In acest fel arhitectii au creat o scoala ale carei limite intre activitatile uzuale si natura inconjuratoare sa nu fie percepute, pastrand cat mai mult din vegetatia abundenta a padurii. Aceasta scoala deschisa le ofera elevilor posibilitatea de a experienta procesul de invatare in mijlocul naturii, intr-un spatiu creat in armonie cu aceasta.
Mai multe informatii gasiti pe: http://www.e-architect.co.uk/
Traducere si adaptare: Arh. Raluca Popa
Oricum, este un material performant, superior tablei de oțel zincat prin galvanizare; aceasta din urmă, după dispariția stratului de protecție din zinc, va avea o speranță de viață extrem de redusă, dacă nu se ia altă măsură de protecție. Acele acoperișuri de clădiri vechi care au fost construite sau renovate cu tablă de oțel zincat nu au rezistat prea mult, ba chiar au contribuit la degradarea accentuată a șarpantei.
Un alt avantaj al zincului este faptul că poate fi prelucrat relativ ușor (mai ales dacă se încălzește la circa 150°C, când devine maleabil). În consecință, este extrem de apreciat pentru etanșeitatea superioară la fălțuire și, mai ales, pentru realizarea decorațiunilor de acoperiș, în special atunci când este vorba de ornamente volumetrice, pe șabloane sau matrițe.
Nu în ultimul rând, putem spune că zincul este un material cu o sustenabilitate ridicată, fiind reciclabil integral; în plus, pentru fabricarea foilor de tablă, se întrebuințează relativ puțină energie, acest metal având un punct de topire scăzut (419°C, un pic mai mult decât plumbul, dar incomparabil cu fierul – 1.538°C).
Recondiționare sau refacere?
Recondiționarea ornamentelor din zinc este o adevărată provocare, chiar și pentru cei mai pricepuți tinichigii (și nu sunt prea mulți cei care au rămas să practice această meserie la nivel ridicat). În majoritatea cazurilor, lucrarea se face în atelier, fiind vorba de operațiuni diverse și minuțioase, care nu se pot executa la înălțime, eventual în coardă. O inspectare a ornamentului va arăta în bună măsură ce se poate recupera și ce nu, dar nu este suficient. Abia după o sablare și o spălare cu o soluție acidă, care să îndepărteze reziduurile, se va ști dacă tabla a pierdut prea mult metal pentru a mai putea fi folosită în continuare; uneori, stratul de metal rămas este atât de subțire, încât ornamentul este considerat complet compromis. Crăpăturile, găurile sau unele porțiuni lipsă de dimensiuni reduse pot fi reparate prin cositorire, eventual cu un adaos de bucățele de metal. Totuși, atunci când ornamentul nu se poate recupera, va fi refăcut integral, pentru a se respecta condițiile prevăzute în autorizația de construire. Unele modele se repetă, dar se întâlnesc și piese unice, personalizate. Există tinichigii care și-au realizat în timp șabloane, putând astfel să aibă o eficiență mai bună a timpului alocat fiecărui ornament, dar totul depinde de exigențele proiectului.
Când este vorba de un monument istoric, geometria și formele trebuie respectate cu rigurozitate maximă, mai ales când beneficiarul are la dispoziție proiectul original – ceea ce se întâmplă uneori, de pildă în cazul instituțiilor publice. Pentru învelitoarea propriu-zisă, o firmă de acoperișuri profesionistă dispune de utilaje speciale pentru fălțuire, decupare, prelucrare, deformare după anumite repere geometrice; totuși, pentru ornamentică, gradul de manualitate este foarte ridicat, majoritatea operațiunilor necesitând intervenția punctuală a meseriașului, fie cu presa, fie cu ciocanul, pur și simplu. Costurile unei asemenea lucrări, care presupune șabloane personalizate extrem de scumpe (unele seturi de șabloane costă câteva mii de euro), pot fi prohibitive, ceea ce nu ne oferă o perspectivă prea optimistă asupra destinului multor clădiri de patrimoniu.
Performanțele la care au ajuns utilajele de manipulare, precum și operatorii umani sunt impresionante. Totuși, oboseala, graba, distanța sau barierele lingvistice dintre șofer și operator pot duce la plecarea prematură a camionului în timpul transbordării cu electrostivuitorul. Apare astfel riscul unui accident grav. Acelasi tip de accident poate apărea prin “alunecarea” camionului datorită frânărilor repetate ale electrostivuitorului în timpul manevrelor de pe platforma camionului.
Prin echiparea stațiilor de încărcare cu sistemul automat de reținere a camioanelor Stertil Combilok G2 oferit de Gunther Tore, aceste pericole sunt înlăturate. Iată care este gama completă de avantaje aduse de acest echipament unic:
1. Funcționare automată => nu este nevoie ca șoferul să coboare din cabină, și nici vreun operator din depozit
2. Este adaptabil pentru orice tip de camion și diametru de roată; nu deteriorează apărătorile sau capacele => flexibilitate și diversitate
3. Construcție solidă, supraterană => imun la intemperii și mizerie, are rol de ghidare sigură a camioanelor în stație, poate fi instalat imediat în orice stație existentă
4. Design ergonomic și elegant => crește prestigiul locației, sistemele de avertizare inteligentă LED facilitează operațiunile pe timp de noapte, iar sistemul acustic „white noise” avertizează eficient în proximitate, dar nu deranjează vecinătățile.
Aceste soluții inovatoare demonstrează angajamentul Gunther Tore de a oferi cele mai avansate soluții logistice clienților săi.
Ce avantaje unice aduce ușa ultra-rapida Butzbach Novosprint? Iată 6 dintre acestea:
1. Deschidere completă în 1 secundă => electrostivuitoarele nu frânează, ciclu scurt de deschidere-închidere
2. Deschiderea pe orizontală și eliberarea imediată a întregii înălțimi => electrostivuitoarele nu „agață” ușa
3. Poate efectua 1000 deschideri/zi => probabil ușa rapidă de pe piață capabilă să facă față unui astfel de trafic
4. Siguranță crescută în exploatare => deși greu de accidentat datorită vitezei mari, ușa poate fi echipată suplimentar cu grile infraroșu și sistem anticrash
5. Zona transparentă mereu vizibilă, la același nivel => șoferii pot vedea întotdeauna ce se întâmplă în incinta vecină
6. Cost de utilizare redus => în condițiile unei utilizări intensive, echipamentul se amortizează rapid