Sistemul care impune un nou standard în sonorizarea live. Super Live Audio de la KV2
Mai mult decât atât, în loc să dezvolte tehnologii care încearcă să compenseze sau să repare problemele ridicate de sonorizarea live, KV2 se concentrează pe constituirea unor sisteme care sunt net superioare chiar de la început.
Standardul SLA reproduce niveluri mari de presiune acustică în spații mari, oferind în același timp și o gamă dinamică de reprezentare a sursei. Sunt o serie de factori identificați de KV2 Audio ce alcătuiesc SLA și care contribuie la beneficiile pe care le oferă ascultătorului. Acești factori includ integritate electronică (timpul de transfer al informației de la intrare la ieșire), conversia informației, capacitatea difuzorului de a reproduce informația, gama dinamică și designul sistemului audio.
Claritate și distanță
Efectul unui sistem de sunet de slabă calitate ce cuprinde electronice, difuzoare și un design acustic de calitate inferioară este lipsa de definiție și detaliu, dar la fel de important într-o performanță live este distanța până la care un sistem poate livra un sunet clar de înaltă definiție, fiind extrem de important ca fiecare componentă a lanțului audio să fie de cea mai bună calitate.
Calitatea fiecărei componente din traseul parcurs de semnal va determina cantitatea de informație pierdută. Sistemul trebuie să fie capabil să transfere sunetul fără să îl schimbe, incluzând sunetele de fundal din performanța live, indiferent de distanță pentru a oferi cea mai bună experiență pentru ascultător. Pe măsură ce suprafața de acoperire crește, necesitatea unui sistem cu rezoluție înaltă este imperativă. Aceasta este determinată de calitatea și viteza de răspuns a circuitelor electronice, de calitatea și rapiditatea conversiei semnalului, de difuzoarele folosite și de întregul design acustic, toate acestea fiind elemente cheie ale standardului SLA.
Un sistem performant nu trebuie să influențeze calitatea sunetului, trebuie să fie capabil să redea cu minimum de distorsiune maximului gamei dinamice. Tehnologia SLA contribuie la atingerea acestor obiective de către KV2 Audio.
Dispozitivele electro-acustice standard au o gamă limitată și în mod invariabil produc distorsiuni ce nu sunt asociate cu sistemul original (Non Harmonic Distortion). Această distorsiune devine sesizabilă la o gamă de frecvență înaltă mascând părțile slabe ale semnalului. Această mascare are efectul de ștergere a unei mari porțiuni cu informații detaliate, ceea ce duce la o reducere a clarității. Semnalul modificat artificial face imposibilă transmiterea sunetului ambiental sau a atmosferei sunetului original, în special pe distanțe mari.
Audiția distorsiunii armonice și non-armonice
Distorsiunea armonică maximă este reprezentată de neliniaritatea sistemului acustic, care este legată de semnalul original. Multiplicarea semnalului armonic fundamental în cadrul spectrului este format din componente de distorsiune pare și impare.
Distorsiunea armonică impară este cauzată de tulburări în ambele jumătăți de lungimi de undă (determinate în mod normal de limitările amplificatorului). Distorsiunea armonică pară este cauzată de tulburări într-o jumătate de lungime de undă (în mod obișnuit stabilită la presiuni acustice ridicate, ea fiind o funcție a presiunii acustice). Testele au arătat că distorsiunea armonică impară devine audibilă de la 0,1%, în timp ce distorsiunea armonică pară devine audibilă de la 1%.
Distorsiunea non armonică nu are legătură cu semnalul original, aceasta este cauzată de reacția lentă a sistemului datorită amortizării necorespunzătoare a componentelor acustice și filtrelor, iar acest lucru creează zgomot inutil care se adaugă la semnalul original, ce prezintă un comportament imprevizibil al sistemului. O reprezentare tipică și exprimarea de distorsiune non-armonică este cauzată de o lungă perioada de transfer al semnalului, o rată scăzută de conversie și de o putere slabă de procesare DSP.
Distorsiunea non armonică este extrem de dependentă sonor în funcție de specific, dar este adesea confundată și interpretată greșit ca un conținut de înaltă frecvență în semnalul original, astfel mascând semnalul adevarat și, prin urmare, este incapabilă să fie transferat în mod corect la o distanță mai mare.
Semnalul audio este alcătuit din mai multe componente, armonici, zgomote și perturbații din tot spectrul și este complex. Prin urmare, este corect să afirmăm că proprietățile sale sunt mai aproape de semnalele aleatorii. Rezultă că deformarea unui semnal audio complex creează un nivel de zgomot complex, care maschează și deranjează nivelurile scăzute ale semnalului original. Doar 1% distorsiune la un semnal complex creează un zgomot de fond pe o gamă largă la un nivel de -40dB. Testele practice au dovedit că putem auzi un ton de undă sinusoidală de 1kHz cu un nivel de 0dB cu semnal constant, la niveluri de -70 până la -80dB. Ce demonstrează acest lucru este faptul că un sistem de mare distorsiune va masca complet semnale de nivel scăzut. Difuzoarele și componentele sistemelor KV2 Audio, prin designul specific, prezintă o distorsiune extrem de scăzută, (sub 0,1%, de exemplu, poți auzi respirația vocalistului) și acest lucru prezintă noi experiențe neauzite anterior de reproducere a sunetului cu o claritate și o definiție dinamică foarte mare.
Gamă dinamică vs Sampling Digital
După cum s-a menționat anterior, muzica live are capacitatea de a produce o gamă dinamică mai mare de 120 dB. Pentru a reproduce acest lucru cu un sistem audio cu un grad potrivit de zgomot de fond, este necesară o capacitate de gamă dinamică de aproximativ 130dB. Este imposibil pentru majoritatea convertoarelor digitale AD și DA care folosesc standardul din industrie pentru conversie digitală la 24Bit / 96kHz să reproducă acest nivel de interval dinamic. În al doilea rând, în timp ce o rată de sampling de 96kHz a fost considerată adecvată în cazul unei conversii profesionale a unui semnal audio constând numai din componente de semnal armonice, semnalele audio de tip analog au armonice complexe și supratonuri și, prin urmare, ar trebui considerate semnale aleatorii. Spectrul semnalelor aleatorii este infinit de vast, astfel încât în cazul conversiei unui semnal analog într-unul digital, rata de sampling trebuie să fie cât mai mare posibil pentru a menține calitatea semnalului transferat în toată rezoluția acestuia.
KV2 a întreprins o abordare diferită către digital pentru a depăși problemele inerente sistemelor existente. A fost studiat procesul de conversie alternativ dezvoltat de Sony ™ și Philips ™ numit Direct Stream Digital sau DSD. Super Audio CD (SACD) se bazează pe acest format digital și, spre deosebire de conversia PCM, tehnologia DSD se bazează pe un convertor 1 Bit Sigma-Delta, care produce un flux de impulsuri. Amplitudinea undei analogice este reprezentată de densitatea de impulsuri și se numește Puls Density Modulation (PDM). Fluxul digital de date rezultat este codificat la 2,822,400 secvențe pe secundă (2.8224MHz). Testele practice de ascultare au fost efectuate de către inginerii KV2 Audio pentru a determina frecvența minimă de sampling necesară pentru a elimina orice pierdere de informații audio. Ca rezultat, KV2 a proiectat un circuit bazat în jurul DSD, cu o frecvență de sampling incredibilă de 20MHz, utilizând un convertor 1 bit Sigma-Delta PDM. Noul convertor digital al KV2 oferă o rezoluție de șapte ori mai mare decât standardul industriei pro audio de 24bit / 96KHz.
Procesarea hibridă KV2 Audio a semnalului utilizează tot ce este mai bun din tehnologia analogică și digitală pentru a furniza toate filtrele necesare, egalizarea și alinierea temporală pentru sistemele noastre de incinte. Această abordare de a lua ce este mai bun din ambele lumi oferă un interval dinamic și o reproducere audio de neegalat.
Capacitatea difuzorului de a reproduce informația și capacitatea de a capta și de a reproduce corect componenta de timp a sunetului este cheia către claritate, definiție, imagine spațială și profunzime.
Integritate electronică
Pentru a menține un semnal audio de înaltă rezoluție, este de asemenea important ca sistemul să mențină cel mai scurt timp posibil de răspuns la impuls. În domeniul electronicii analogice, timpul de răspuns la impuls este afectat de timpul de stabilizare și de proiectarea circuitelor. Timpul de transfer a sistemelor electronice comune utilizate în cele mai multe sisteme de sunet comerciale este în jurul valorii de 10μs, de zece ori mai lung decât ar trebui sa fie. Distorsiunea, creată de timpii lungi de transfer nu este discutată în mod obișnuit de către mulți producători, care nu reușesc să înțeleagă semnificația ei, deseori nu o menționează pe specificațiile tehnice ale produselor. Mai mult decât atât, zgomotul pe care aceasta distorsiune îl adaugă este foarte adesea confundat cu frecvența inițială ridicată, în special în domeniul tehnologiilor digitale, unde se manifestă ca o frecvență înaltă foarte țipătoare.
Amplificare
KV2 Audio proiectează amplificatoare de la zero pentru aplicații specifice. Această abordare le permite să utilizeze și să rafineze tipurile perfecte de putere necesare pentru a reproduce cu acuratețe frecventele înalte, medii și joase. Dispozitivele de joasă frecvența au un set unic de cerințe. Difuzoarele sunt mari, grele și dificil de ținut sub control. Pe de o parte aveți nevoie de o putere mare, dar, pe lângă mărimea conului și greutatea, trăsătură cea mai importantă este comportamentul difuzorului în schimbarea fazei. Spus simplu, schimbarea fazei apare când intensitatea nu ține pasul cu tensiunea când semnalul de putere trece prin înfășurarea difuzorului.
Dacă trimitem 1000 W (100V și 10A din amplificator) în condițiile unei schimbări de fază, vom fi nevoiți să producem dublu de amperi la jumătate din voltaj pentru a ține difuzorul sub control. Un amplificator standard nu poate suporta acest proces, asa că aceștia au dezvoltat o nouă tipologie de amplificator axat pe atingerea unui curent înalt, dar totodată atingând peste 90% din eficiență minimalizând necesarul de răcire și crescând fiabilitatea. Design-ul dispune de o sursă de alimentare în comutație care menține tensiunea scăzută la dispozitivele de ieșire, fiind totuși capabil să asigure un nivel al curentului mult mai ridicat și caracteristici de amortizare mai bune decât modelele standard din Clasa H.
Din motive de calitate a sunetului în gama de reproducere a sunetelor medii și înalte sunt folosite tipologii de amplificare bazate pe Clasa A sau Clasa AB. Căldura și claritatea oferită de acest tip de amplificator este ideală. Design-ul acestuia utilizează dispozitive de ieșire Mosfet într-un amplificator push-pull. Transformatorul de ieșire al amplificatorului oferă o tehnică esențială pentru controlul semnalului de ieșire al amplificatorului în condiții de clip, reducând distorsiunile.
AudioVision Store este unicul distribuitor al produselor KV2 Audio în România. Pentru a putea alege întotdeauna soluția tehnică optimă, AudioVision Store oferă soluții audio complete și consultanță de specialitate, livrare și montaj oriunde în țară, suport extins în garanție și post vânzare prin înlocuirea temporară a produselor aflate în service.