SYMMETRICA: 80% din vanzarile in retail sunt realizate de magazinele de bricolaj
Potrivit Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton, numeroasele avantaje oferite la raft de catre magazinele de tip DIY ii conving pe romani sa aleaga aceasta metoda de achizitie in detrimentul showroom-urilor sau magazinelor traditionale de materiale de constructii si amenajari.
Astfel, potrivit companiei, 80% din valoarea vanzarilor din retail a Symmetrica este atribuita magazinelor de bricolaj, iar restul de 20% provine din alte magazine traditionale, precum depozite locale de materiale de constructii. De asemenea, din vanzarile totale ale companiei, aproximativ o zecime se realizeaza prin intermediul magazinelor de bricolaj, iar planurile companiei vizeaza consolidarea relatiilor actuale cu partenerii DIY, precum si o marire a portofoliului de produse prezente in aceste magazine. „De regula, catre magazinele de bricolaj se indreapta cu precadere clientii care si-au propus sa achizitioneze o gama larga de materiale de constructii sau cei care isi doresc sa beneficieze de facilitatea transportului chiar si in cazul unor comenzi mici. Bineinteles, un alt factor determinant pentru acest comportament de achizitie il reprezinta existenta promotiilor si reducerilor, constante in magazinele de tip DIY” , a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica. Referitor la preferintele clientilor din magazinele de bricolaj, Symmetrica remarca inca o retinere in ceea ce priveste selectarea unor modele de pavaj atipic, modelele clasice, atat din punct de vedere coloristic, cat si al formei, ajungand in continuare in cele mai multe cosuri de cumparaturi. Astfel, doar circa 10% din clientii magazinelor DIY indraznesc sa selecteze pavaje cu jocuri de culoare si modele cu un design deosebit. „Pe de alta parte, insa, o mare parte dintre clientii nostri vin si cumpara direct din showroom-urile noastre, in cadrul carora, pe langa disponibilitatea unei game mult mai largi de produse, oferim si avantajul unei consultante de specialitate, cat si servciile necesare pentru o executie profesionista a proiectului”, a completat Sebastian Bobu.
De asemenea, in cadrul propriilor showroom-uri, comportamentul de achizitie se modifica si in ceea ce priveste modelele selectate, cele mai atractive fiind, de aceasta data, cele din game precum Symmetrica Select sau Symmetrica pentru Gradina, ambele fiind dedicate proiectelor rezidentiale in care se vizeaza obtinerea unui spatiu arhitectural unic.
Despre Symmetrica
Symmetrica este o companie 100% romaneasca, producatoare de pavele, borduri si rigole vibropresate pietonale si carosabile, intr-o gama variata de forme si culori. Aceasta a fost infiintata in 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din actiuni) si Florin-Cristinel Stanciu (40% din actiuni).
Prima fabrica Symmetrica a fost inaugurata in 1999 la Veresti, judetul Suceava, urmata apoi de unitatile de productie de la Podu Iloaiei, judetul Iasi (2010), si Bolintin Vale, in apropiere de Bucuresti (2011), Prejmer – Brasov (2012) si Cociu – Bistrita-Nasaud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri se numara Arena Nationala, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcari cu pavele ecologice in Bucuresti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de strazi, trotuare si parcuri ecologice din intreaga tara.
Obiectul este ascuns