Tehnologii revolutionare Sika - tunelul feroviar Gotthard (Gotthard Base Tunnel - GBT), Elvetia
1 iunie 2016 este data inaugurarii oficiale a celui mai lung tunel feroviar din lume.
Tunelul feroviar Gotthard este o structura inovativa, remarcabila din punct de vedere al proiectarii tunelurilor, cu o lungime de 57 km.
Fiind cel mai lung tunel de cale ferata din lume, aceasta structura strabate unul dintre cele mai inalte masive din Alpi.
Tunelul traverseaza muntele la o adancime de cca. 2.000 m sub nivelul varfurilor, iar in punctul sau cel mai inalt se situeaza cu doar 550 m peste nivelul marii.
Noul tronson de cale ferata va reduce cu circa o ora timpul necesar camioanelor de mari dimensiuni si trenurilor moderne de mare viteza pentru a parcurge distanta dintre Zürich si Milano.
Fiabilitate si longevitate in baza cunostintelor tehnice Sika
O asemenea structura a impus ca in specificatiile tehnice sa fie cuprinse solutii constructive care sa permita o durata de exploatare extinsa pe un interval de timp indelungat, urmarindu-se ca betoanele folosite si sistemele de impermeabilizare sa nu necesite operatii semnificative de intretinere.
Pe durata intregului proces de analiza a solutiilor tehnice de catre proiectanti si autoritati, Sika a indeplinit fara exceptie toate cerintele prescrise.
O parte dintre produsele Sika recomandate pentru aceasta lucrare au fost introduse in premiera. Ca atare, acestea au facut obiectul unor teste practice foarte riguroase, monitorizate de laboratoare de incercari, inainte de productia in masa si de aplicarea lor. Organismele notificate au efectuat teste atat in laboratoarele proprii, dar si in situ, inainte si dupa aplicarea experimentala ori finala a produselor si sistemelor Sika.
Betonul torcretat de calitate superioara, utilizat pentru camasuirea peretilor excavati ai tunelului, a servit ca strat suport pentru membranele de hidroizolatie Sikaplan si Sarnafil.
Ulterior, membranele de hidroizolatie au fost acoperite de un strat final de beton in scopul mascarii si protectiei acestora. Pentru a obtine un beton care sa poata fi turnat cu un grad ridicat de precizie, respectand riguros geometria suprafetei peretilor si a radierului tunelului, acesta a fost preparat prin completarea retetelor cu aditivi speciali Sika, in concordata cu fiecare cerinta urmarita.
Tunelul feroviar Gotthard - un proiect cu care Compania Sika a doborat recorduri care sfideaza orice superlativ:
- De la inceputul testarilor preliminare in anul 1992, angajatii Sika au lucrat peste 210.000 de ore la acest proiect unic, avand crezul ca implicarea lor in realizarea unei asemenea structuri este o sansa unica in viata. - Aproximativ 20.000 de tone de aditivi au fost utilizate pentru prepararea betoanelor puse in opera. - Tunelul a fost hidroizolat folosind 3,3 milioane m2 de membrane Sikaplan - aproximativ cat suprafata a 330 de terenuri de fotbal. - In total au fost transportate in amplasament peste 40.000 de tone de produse Sika, echivalentul a 1.700 de vagoane de marfa