Un tren fără șine va circula de anul viitor pe străzi
Rapidul feroviar autonom (ART) ar putea reduce emisiile si traficul pentru o fractiune din costul construirii unui sistem de metrou sau tramvai. Trenul este electric 100% si poate transporta pana la 300 de pasageri in trei vagoane, prin oras, la o viteza de aproxiamtiv 69 km/ h.
Pentru acest tren nu sunt necesare traditionalele sine. Trenul fara sine a fost descris ca un hibrid intre un autobuz si un tramvai si este 100% alimentat de electricitate. Chanel News Asia a raportat ca Rapidul Feroviar Autonom (ART) ar putea contribui la accelerarea transportului public in Zhuzhou, inainte de a se raspandi in alte orase din China.
Trenul poate rula mai mult de 34 de kilometri dupa ce a fost incarcat timp de doar 10 minute. Trenul are baterii cu litiu titanat si incarcaturi prin intermediul unei instalatii de incarcare cu blit. ART-ul are o lungime mai mare de 103 metri patrati, iar in locul rotilor din otel are anvelope din cauciuc. Durata de viata a trenului fara sine este estimata de catre specialisti la aproximativ 25 de ani.
Rapoartele zilnice Daily Online arata ca trenul feroviar autonom este mai putin costisitor decat metroul tipic care costa in China intre 400 si 700 de milioane de yuani sau aproximativ 60,1 milioane pana la 105,3 milioane de dolari pe kilometru.
Comparativ cu alte tramvaie electrice care ruleaza in jur de 150 - 200 de milioane de yuani sau aproxiamtiv 22,5 pana la 30 milioane de dolari pe kilometru, ART reprezinta doar o cincime din investitie.
Trenul va fi testat in Zhuzhou inainte de a fi deschis publicului pana in 2018.