URSA Romania: Piata de vata de sticla ar putea avea o crestere usoara anul acesta, dar cea mai probabila este stagnarea
Compania URSA România a înregistrat la mijlocul anului o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro, aceasta situându-se aproximativ la același nivel cu cea raportată anul trecut pentru aceeași perioadă.
“Ne menținem ținta de creștere de 5-6 procente pentru acest an, având în vedere că, în mod tradițional, volumele cresc în a doua parte a anului. Pe ansamblul pieței de vată de sticlă se pot înregistra ușoare creșteri, însă cel mai probabil aceasta se va situa la nivelul anului trecut, când, din estimările noastre piața s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro”, precizează Sorin Pană, director comercial URSA România.
Din punct de vedere al consumului zonal, partea de est a țării cumpără cea mai multă vată de sticlă, însă de calitate basic, în timp ce, în zona de sud-est, se vinde vata de o calitate superioară. În zona de vest a țării consumul este cel mai redus și în continuă scădere de la an la an. “În zona de vest pare că se construiește din ce în ce mai puțin, iar această tendință se observă și în consumul produselor noastre, cu o tradiție îndelungată în această parte a țării. La fel se întâmplă și cu județele de sud, cu ieșire la Dunăre, unde veniturile populației sunt foarte scăzute, și unde ai impresia că nu se întâmplă nimic de ani de zile. Un fenomen îmbucurător este faptul că, de câțiva ani, în orașele mai dezvoltate din sud-est au început să crească cererile de materiale de calitate. La o evaluare proporțională a acestui fenomen, observăm că cele mai multe cereri de produse cu calitate ridicată le primim din București si zonele limitrofe, raportul fiind de 15 la 1, față de restul țării, explică Sorin Pană.
Cererea de materiale de calitate este în ușoară creștere pentru că au început să existe din ce în ce mai mulți consumatori care își fac calcule de eficiență energetică, atunci când își izolează casa. Un calcul simplu relevă că pentru 150 mp de acoperiș prețul mediu pentru o izolație cu vată de sticlă de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de cca. 4000 de RON. Iar dacă se folosește un material de calitate basic, la aceeași grosime, pentru aceeași suprafață, prețul poate ajunge la aproximativ 3000 RON. “Dacă fiecare consumator ar deveni conștient de acest calcul, atunci cu siguranță cererile pentru materialele din zona basic ar putea să se reducă, în favoarea celor de calitate. Din păcate, greșeala pe care o fac cei mai mulți utilizatori este că nu folosesc grosimea recomandată de minim 30 cm la izolațiile acoperișurilor, dimensiunea cea mai întâlnită fiind de 15 cm sau chiar mai puțin. În aceste condiții, banii „economisiți” cu această izolație basic de maxim 15 cm, sunt practic inghițiți în 2-3 ani de creșterile de preț la toate tipurile de energie, iar eficiența sperată este minimă, în realitate”, menționează Sorin Pană.
“Este nevoie de o schimbare de paradigmă referitoare la spațiile în care locuim. Oamenii trebuie să înțeleagă că o casă este ca o mașină. Dacă atunci când cumperi o mașină primul lucru care te interesează este consumul, așa ar trebui să se întâmple și cu casa, fie că vorbim de o locuință la bloc sau o casă pe pământ. În acest fel, se vor produce schimbări care să conteze cu adevărat în ceea ce privește economia de energie și calitatea vieții din spațiile de locuit” adaugă Sorin Pană.
Despre URSA
URSA România este subsidiara companiei internaționale cu același nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internațional URALITA. În România URSA este prezentă cu produsele sale de 20 de ani, comercializând două branduri de vată minerală URSA Glasswool și vata minerală URSA Terra, fabricate în Slovenia. URSA România S.R.L. activează pe piață din anul 2003.