Henkel Romania si Divizia de Adezivi Ceresit
Henkel Romania a fost infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Central Eastern Europe si are in prezent peste 500 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci, mii de produse, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.
In ceea ce priveste divizia de Adezivi, Henkel detine in acest moment in Romania trei unitati de productie pentru adezivi de constructii (Ceresit), langa Bucuresti, in Pantelimon, la Campia Turzii (jud. Cluj) si in orasul Roznov (jud. Neamt). Din perspectiva investitiilor locale, anul aniversar 2014 a debutat cu o noua investitie in fabrica din Campia Turzii, in valoare de 1 milion de EUR, pentru o noua linie de tencuieli decorative si amorse. Valoarea totala a investitiilor Henkel in capacitati de productie locale depaseste suma de 46 milioane de EUR. O parte dintre aceste investitii au fost realizate si cu finantare europeana in cadrul programelor de dezvoltare regionala, avand ca scop relansarea economica si sociala a regiunilor unde s-au realizat, pe baza principiilor de dezvoltare durabila, precum generarea de noi locuri de munca, eficienta energetica a investitiilor, dezvoltarea durabila etc.
Divizia Adezivi Henkel Romania se implica activ in educatie prin numeroase programe de pregatire profesionala.
Un exemplu este demararea proiectului „Cresterea calificarii lucratorilor de finisari in constructii prin participarea la cursuri de calificare in domeniile lucrator finisor pentru constructii si mozaicar-faiantar”, impreuna cu cei doi parteneri, Fundatia Romano - Germana CPPP Timisoara si Fundatia Romano-Germana Sibiu. Acest proiect este destinat muncitorilor din constructii si a fost lansat in iunie 2014, urmand sa se desfasoare pe parcursul a 18 luni. Cursurile vor oferi sanse sporite pentru locuri de munca mai sigure, ca urmare a cresterii nivelului de productivitate individuala si a nivelului de competenta profesionala.
Mai mult decat atat, din luna octombrie 2013, divizia Adezivi Henkel Romania este implicata activ sub umbrela asociatiei QETICS (Quality Group for ETICS) in proiectul BUILDUP SKILLS QualiShell, initiat de Intelligent Energy Europe. Obiectivul acestui proiect este calificarea pana in 2020 a peste 50.000 persoane, prin dezvoltarea si implementarea schemei nationale de calificare pentru forta de munca din domeniul anveloparii termice a cladirilor.
In plus, incepand cu anul 2006, Henkel Romania ofera suport consumatorilor si partenerilor, sub umbrela Academiei Tehnice Henkel (ATH), ale carei obiective sunt cresterea si supervizarea nivelului de cunostinte tehnice in reteaua de distributie, dezvoltarea competentelor angajatilor, consultanta tehnica oferita in mod gratuit in santier etc.
Prin aceste actiuni integrate, Henkel Romania doreste sa contribuie la efortul pe care Romania il face in vederea alinierii la cerintele si standardele internationale, incercand astfel sa reprezinte un exemplu de buna practica in mediul de afaceri.
Henkel Romania pe scurt
Henkel opereaza la nivel global cu marci si tehnologii grupate in trei divizii: Laundry & Home Care, Beauty Care si Adhesive Technologies. Companie fondata in 1876, Henkel detine pozitii fruntase atat pe pietele destinate consumatorilor finali, cat si pe cele adresate clientilor industriali cu marci de top, precum Persil, Schwarzkopf si Loctite.
De la infiintarea sa in Romania, Henkel a lansat cu succes pe piata romaneasca un important numar de marci din portofoliul international Henkel, precum:
- Persil, Pur, Rex, Perwoll, Silan, Somat, Clin, Bref - dintre detergenti,
- Fa, Palette, Taft, Gliss, Schauma, Syoss, Vademecum, Perfect Mousse, Nectra dintre cosmetice,
- Ceresit, Thomsit, Moment, Super Attak, Loctite si Teroson - dintre adezivi si tehnologii.
Henkel Romania a incheiat anul 2013 cu rezultate pozitive, respectiv o cifra de afaceri de 612,5 mil. lei (cca. 138,6 mil. EUR), peste valorile inregistrate in 2012 si a ramas astfel printre cele mai performante 10 tari din Henkel Central Eastern Europe (din 32 de tari) din punctul de vedere al cifrei de afaceri, dar si al profitului.
Henkel Romania ofera un portofoliu complet de marci inovatoare, care au puterea si calitatile necesare pentru a satisface orice nevoie a consumatorilor. Adezivii, etansantii & solutiile functionale pentru suprafete de la Henkel sunt folositi in transporturi, electronica, industria aerospatiala, metalurgica, bunuri de folosinta indelungata, bunuri de consum, intretinere si reparatii, portofoliul diviziei oferind o mare varietate de produse pentru consumatorii industriali si cei casnici. Printre marcile lansate cu succes in Romania de Henkel se numara: Ceresit, Thomsit, Moment, Loctite, Metylan si Tangit.
Henkel Romania - „De 20 de ani ne pasa de valorile romanesti”
In 2014, Henkel aniverseaza 20 de ani pe piata din Romania, desfasurand o serie de activitati strategice si parteneriate menite sa recunoasca, sa sustina si sa promoveze valori romanesti, asa cum a facut-o de la infiintare pana acum.
In calitate de membru responsabil al societatii romanesti, Henkel Romania este implicata activ in in viata sociala si culturala a comunitatii, prin proiecte care promoveza valorile locale, precum sustinerea tinerilor designeri romani, implicarea activa in cele mai importante festivaluri culturale din Romania, sponsorizarea mai multor proiecte ecologice, culturale, activitati sociale caritabile, sportive si proiecte educative.