|
Suprafetele unei parcari auto se confrunta cu sarcini mecanice, chimice si dinamice extreme: sarcini mecanice cauzate de vehicule in miscare si franand, sarcini chimice cauzate de uleiuri, combustibili si pietris rutier si sarcini dinamice cauzate de fluctuatiile de temperatura si de densitatile in schimbare ale traficului combinate cu diferite rate de ocupare.
Sistemele MasterSeal Traffic de la Master Builders Solutions din cadrul BASF ofera suprafete de trafic multi-strat, care sunt personalizate pentru a rezista la cerintele cu care se confrunta fiecare proiect individual.
Acestea sunt ideale pentru proiectele noi, lucrarile de reabilitare si reconditionarea rapida a locurilor de parcare, rampelor si rampelor spiralate si salveaza timp pentru investitor.
Selectia larga de culori disponibile semnifica faptul ca soferii pot beneficia de orientare si ajuta la asigurarea unui aspect clar structurat al parcarilor auto. Acestea sunt compuse din:
1. Amorsa
Stabileste o fixare monolitica a sistemului pe stratul suport prin penetrarea porilor si capilarelor betonului in profunzime.
2. Strat de intermediar / Strat de uzura
Rasini poliuretanice de diferite elasticitati, aplicate sub forma lichida cu rol de impermeabilizare a placii de beton si de amortizare a stresului mecanic. Acestea contribuie la imbunatatirea rezistentelor si permit acomodarea tendintelor de fisurare a stratului suport, prevenind infiltratiile de apa.
3. Strat final
Creste rezistenta la uzura si rezistenta chimica, de asemenea oferind o varietate de posibilitati pentru designul colorat al spatiului de parcare. Prin luciul specific imbunatatesc reflectivitatea luminii si usureaza procesul de curatare a pardoselilor.
MasterSeal Traffic - Sisteme de protectie a parcarilor de masini in concordanta cu Norma Europeana EN 1504-2 si Standardul German DIN V 18026.
Pe langa aspectele ce tin de designul conceptual, sustenabilitate, securitate, geometria si eficienta impartirii spatiului, sau accesibilitate si iluminat, un factor important in crearea unui proiect durabil il constituie sistemele de protectie a betonului in parcarile auto. Acestea sunt structuri suspuse unor factori de stres ce pot conduce in timp la afectarea integritatii structurale a constructiei, daca nu sunt luate masuri de protejare a betonului.
Printre factorii principali de stres sunt mentionati:
- Miscari ale solului sau ale elementelor de constructie - produse ca urmare a vibratiilor sau proceselor dinamice de incarcare-descarcare
- Variatiile termice - produse de expunerea la soare sau la ciclurile de inghet-dezghet, cu efecte similare in declansarea aparitiei fisurilor
- Carbonatarea - dioxidul de carbon prezent in atmosfera reducand progresiv stratul de protectie alcalina din jurul armaturii si permitand acesteia sa corodeze
- Apa din precipitatii - prin umplerea porilor si capilarelor betonului se mareste riscul de degradare in cazul expunerii la ciclurile de inghet-dezghet, iar in cazul structurilor afectate de carbonatare, prezenta apei va declansa procesul de coroziune a armaturii
- Sarurile de degivrare - penetrarea apei contaminate cu cloruri in beton, produce ded asemena coroziunea armaturii, care expandeaza si da nastere unor alte tensiuni ce conduc in final la aparitia fisurilor si detasarea betonului de armatura.
- Poluanti atmosferici - Sulful si nitrogenul eliminate prn gazele de esapament, condenseaza si ataca suprafata betonulu, reducand rezistenta acestuia si marind porozitatea
- Scurgeri de lichide de la masini - uleiuri, combustibili si lichid de frana ce pot degrada suprafetele de beton sau chiar metal
- Traficul auto - produce uzura suprafetelor de beton, in special in zonele de rampe, intrare, iesire sau zonele de intoarcere
Existenta a doua standarde la nivel european ce trateaza in amanunt sistemele de protectie a betonului, faciliteaza proiectantilor selectarea produselor si sistemelor optime de protectie a betonului. Acestea sunt EN 1504: Sisteme de protectie a suprafetelor de beton si Standardul German Rili- DAfStb, standard ce a stat la baza elaborarii Normei Europene EN 1504.
MasterSeal Traffic 2255 - Sistem de protectie a parcarilor auto cu capacitate de acomodare a fisurilor statice, pentru radier, zone intermediare si rampe
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 604 sau P 617EP, transparent, bi-component, fara solvent (total solid); Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
- Optional/ Strat de corectie pana la 1 mm: MasterTop P 604 sau P 617 1 : 0.5 umplut cu nisip cuartos uscat 0.1-0.3 mm; Consum: 0.6-1.0 kg/m²*
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm; Consum: 2.0-3.0 kg/m²
- Strat de uzura: MasterSeal M 276 PU, elastic, bi-component, fara solvent Elasticitate 65%; Consum:1.2-1.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm aplicat in exces; Consum: 3.0-5.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 373 EP, bi-component, pigmentat, fara solvent (total solid), finisaj lucios, elasticizat; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Grosime totala sistem: aprox 2.5 - 3.0 mm
MasterSeal Traffic 2259 - Sistem de protectie a parcarilor auto, fara capacitate de acomodare a fisurilor
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 617 transparent, PU, bi-component,; Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3 - 0.8 mm, aplicat in exces; Consum: 1.0-1.2 kg/m²
Optional/ Strat de corectie: MasterTop P 617 1 : 0.5 umplut cu nisip cuartos uscat 0.1-0.3 mm; Consum: 0.6-1.0 kg/m²*
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3 - 0.8 mm sau 0.6-1.2 mm, aplicat in exces; Consum: 2.0-3.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 268 pigmentat, poliuretan, bi-component, rezistent la UV si la factorii meteo, continut redus de solventi, finisaj lucios; Consum: 0.5-0.75 kg/m²
- Grosime totala a sistemului: approx. 0.8 - 1.2 mm
MasterSeal Traffic 2262 - Un sistem de protectie cu rezistente exceptionale la uzura
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 617 or P 604 transparent, EP, bi-component, fara solvent (total solid); Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
- Strat de uzura: MasterTop BC 375 N 0 PU, pigmentat, bi-component, fara solvent (total solid); Consum: .8-1.0 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm sau 0.6-1.2 mm, aplicat in exces; Consum: 1.5-2.0 kg/m²
- Strat de uzura: MasterTop BC 375 N PU, pigmentat, bi-component, fara solvent (total solid):1.2-1.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3 - 0.8 mm sau 0.6-1.2 mm, aplicat in exces; Consum: 1.5-2.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 373 (interior) EP, pigmentat, bi-component, fara solvent, (total solid), lucios; Consum: 0.5-0.9 kg/m²
MasterSeal TC 258/ TC 268 PU, pigmentat, pentru exterior; Consum: 0.5 - 0.9 kg/m²
- Grosime totala sistem: approx. 4.0 - 6.0 mm
MasterSeal Traffic 2263 - Sistem de protectie a parcarilor auto cu membrana hidroizolatoare si strat de uzura incorporat
Date tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 617 sau P 604 transparent, EP, bi-component, fara solvent (total solid); Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
- Optional/ Strat de corectie a planeitatii: MasterTop P 617 sau P 604 1 : 0.5 umplut cu nisip cuartos uscat granulatie 0.1-0.3 mm; Consum: 0.6-1.0 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm; Consum: 2.0-3.0 kg/m²
- Membrana hidroizolatoare: MasterSeal M 869 PU, bi-componenta, elasticitate 800% fara solvent (total solid); Consum: 1.8-2.6 kg/m²
- Strat de uzura: MasterSeal M 276 PU, bi-componenta, elasticitate 65%, fara solvent (total solid); Consum: 1.9-2.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm imprastiat in exces; Consum: 3.0-5.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 268 pigmentat, PU, bi-component, rezistent la UV si la factorii meteo, solid, lucios; Consum: 0.45-0.7 kg/m²
- Sau strat final: MasterSeal TC 681 pigmentat, poliaspartic, cu intarire rapida, lucios, continut redus de solvent, rezistent la UV si la factorii meteo; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Sau strat final: MasterSeal TC 373 pigmentat, EP, bi-component, fara solvent (total solid), lucios; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Sau strat final: MasterSeal TC 258 pigmentat, PU, mono-component, elastic, contine solventi, mat, rezistent la UV si la factorii meteo; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Grosime totala sistem: approx. approx. 5,0 - 5,5 mm
MasterSeal Traffic 2264 - Sistem de protectie a parcarilor auto cu membrana hidroizolatoare combinata si strat de uzura incorporat
Date tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 617 sau P 604 transparent, EP, bi-component, fara solvent (total solid); Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
- Optional/ Strat de corectie pana la rugozitate 1 mm: MasterTop P 617 sau P 604 1 : 0.5 umplut cu nisip cuartos uscat granulatie 0.1-0.3 mm; Consum: 0.6-1.0 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm; Consum: 2.0-3.0 kg/m²
- Membrana hidroizolatoare: MasterSeal M 869 gri, PU, bi-componenta, elasticitate 800% capacitate de acomodare a fisurilor fara solvent (total solid); Consum: 2.5-3.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm imprastiat in exces; Consum: 5.0-7.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 268 pigmentat, PU, bi-component, rezistent la UV si la factorii meteo, solid, lucios; Consum: 0.45-0.7 kg/m²
- Sau strat final: MasterSeal TC 373 pigmentat, EP, bi-component, fara solvent (total solid), lucios; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Sau strat final: MasterSeal TC 681 pigmentat, poliaspartic, intarire rapida, continut redus de solvent, lucios, rezistent la UV si la factorii meteo; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Sau strat final: MasterSeal TC 258 pigmentat, PU, mono-component,elastic, contine solventi, mat,rezistent la UV si la factorii meteo; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Grosime totala sistem: approx. 4,4 - 5,0 mm
MasterSeal Traffic 2266 - Sistem de protectie a parcarilor auto cu capacitate de acomodare a fisurilor, cu membrana hidroizolatoare si strat de uzura incorporat
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 617 transparent, EP, bi-component, fara solvent (total solid); Consum:0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
- Optional/ Strat de corectie pana la rugozitate 1 mm: MasterTop P 617 1 : 0.5 umplut cu nisip cuartos uscat granulatie 0.1-0.3 mm; Consum:0.6-1.0 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm; Consum: 2.0-3.0 kg/m²
- Membrana hidroizolatoare: MasterSeal M 869 gri, PU, bi-component, elasticitate ridicata, capacitate de acomodare a fisurilor; Consum: 1.8-2.6 kg/m2
- Strat de uzura: MasterSeal M 880 gri, PU, bi-componenta, elastic, cu intarire rapida; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm; Consum: 3.0-5.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 373 pigmentat, EP, bi-component, lucios; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Strat final (optional): MasterSeal TC 681 pigmentat, poliaspartic, cu intarire rapida,lucios, continut redus de solvent, rezistent la UV si la factorii meteo; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
MasterSeal Traffic 2271 - Sistem economic de protectie a parcarilor fara capacitate de acomodare a fisurilor
Detalii tehnice:
- Optiona/ Amorsa peste beton poros: MasterTop P 617 transparent, EP, bi-component; Consum: 0.4-0.5 kg/m²
Armare (daca este necesar) cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
Amorsa pentru fisuri MasterTop P 617 1 : 1 umplut cu nisip cuartos uscat granulatie 0.1-0.4 mm; Consum: 0.9-2.0 kg/m
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm sau 0.7-1.2 mm; Consum: 1.5-3.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 373 pigmentat, EP, bi-component, lucios; Consum: 0.5-0.9 kg/m²
- Strat final (optional): MasterSeal TC 681 pigmentat, poliaspartic, bi-component, cu intarire rapida, lucios, continut redus de solventi, rezistent la UV si la factorii meteo; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Grosime sistem: approx. 1,5 - 2,5 mm
MasterSeal Traffic 2272 - Sistem de protectie a parcarilor auto pentru platforme intermediare, parcari si rampe subterane
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 617 RC transparent, EP, bi-component, intarire rapida si la temperaturi scazute; Consum: 0.4-0.5 kg/m²
- Optional/ Amorsa: MasterTop P 650 transparent, PU, bi-component intarire rapida si la temperaturi scazute; Consum: 0.4-0.5 kg/m²*
Armare cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm; Consum: 1.0-1.5 kg/m²
- Strat de uzura: MasterSeal M 880 pigmentat, PU, bi-component, intarire rapida si la temperaturi scazute; Consum: 1.3-1.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.7-1.2 mm; Consum: 3.0-5.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 681 pigmentat, EP, bi-component, lucios; Consum: 0.5-0.8 kg/m²
- Grosime sistem (grosime minima pentru OS 8:2.5 mm): approx. 3,9 - 4,5 mm
MasterSeal Traffic 2273 - Sistem economic de protectie a parcarilor fara capacitate de acomodare a fisurilor
Date tehnice:
- Optiona/ Amorsa peste beton poros: MasterTop P 604 transparent, EP, bi-component; Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare (daca este necesar) cu nisip cuartos uscat 0.3-0.8 mm uniform aplicat, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m²
- Amorsa pentru fisuri: MasterTop P 604 1 : 1 umplut cu nisip cuartos uscat granulatie 0.1-0.4 mm; Consum: 0.8-1.6 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3-0.8 mm sau 0.7-1.2 mm; Consum: 5.0-6.0 kg/m²
- Strat final: MasterTop BC 372 pigmentat, EP, bi-component, lucios; Consum: 0.6-0.9 kg/m²
- Grosime sistem: approx. 1,5 - 2,5 mm
MasterSeal Traffic 6689 - Sistem de protectie pentru pardoseli pe baza de membrana MasterSeal M 689
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 604, 617, 621; Consum: 0.3-0.5 kg/m²
- Strat de corectie: MasterTop P 604, 617, 621 in amestec 1:1 cu nisip 0.1-0.3 mm + nisip cuartos uscat; Consum: 0.8-1.6 kg/m²
- Membrana lichida: MasterSeal M 869 Membrana hidroizolatoare pe baza de poliuree pura, elasticitate 425%, bi- componenta, foarte reactiva, fara solvent; Consum: 2.5-3.5 kg/m²
- OPTIONAL 1 Strat final: MasterSeal TC 258 Strat final poliuretanic mono-component, rezistent la trafic, UV, elastic,mat; Consum: 0.6-0.8 kg/m²
- OPTIONAL 2 Strat final: Strat final MasterSeal TC 268 Strat final poliuretanic bi-component, rezistent la trafic, UV, elastic, lucios; Consum: 0.6-0.8 kg/m²
- OPTIONAL 3 Strat final: Strat final MasterSeal TC 681 Strat final poliaspartic bi-component, rezistent la trafic, UV, elastic, lucios, cu intarire rapida; Consum: 0.6-0.8 kg/m²
MasterSeal Traffic 2301 - Sistem de impermeabilizare a podurilor sub sapa asfaltica
- Amorsa: MasterTop P 621 transparent, EP, fara solvent (total solid); Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, Ø 0.6-1.2 mm uniform, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m2
- Optional/ Strat de corectie: MasterTop P 621 umplut maxim 1 : 2.75 cu CONIQUARZ KS; Consum: 1.5 kg/m²/mm
Armare cu nisip cuartos uscat, Ø 0.6-1.2 mm uniform, NU in exces; Consum: 0.8-1.0 kg/m2
- Membrana pulverizata: MasterSeal M 880 pigmentat, PU, bi-component, fara solvent, aplicare prin pulverizare; Consum: 2.2-2.5 kg/m²
- Punte de aderenta pentru sapa asfaltica: MasterSeal P 690 negru, combinatie poliacrilat/bitum, mono-component, contine solventi; Consum: 0.2 kg/m²
- Grosime totala sistem: 2,5-3,5 mm
MasterSeal Traffic 2257 - Sistem de protectie a parcarilor auto, cu intarire rapida, fara capacitate de acomodare a fisurilor
Detalii tehnice:
- Amorsa: MasterTop P 660 transparent, PU, bi-component,cu intarire rapida; Consum: 0.3-0.5 kg/m²
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3 - 0.8 mm, aplicat in exces; Consum: 1.0-1.2 kg/m²
Optional/ Strat de corectie: MasterTop P 660 1 : 0.5 umplut cu nisip cuartos uscat 0.1-0.3 mm; Consum: 0.6-1.0 kg/m²*
Armare cu nisip cuartos uscat, 0.3 - 0.8 mm sau 0.6-1.2 mm, aplicat in exces; Consum: 2.0-3.0 kg/m²
- Strat final: MasterSeal TC 681 pigmentat, poliaspartic, bi-component, cu intarire rapida, continut redus de solvent, rezistent la UV si la factorii meteo, lucios; Consum: 0.5-0.9 kg/m²
| | |