AdBlue nu este nici combustibil, nici aditiv, nu se amesteca cu motorina, ci se injecteaza in sistemul de evacuare, asigurand reducerea emisiilor de noxe.
AdBlue, marca inregistrata a VDA, este solutia perfecta pentru toate motoarele Diesel care respecta normele europene de poluare Euro V si Euro VI!
AdBlue reduce consumul de carburant si protejeaza in acelasi timp motorul vehiculului dvs.
AdBlue® este o solutie lichida compatibila cu motoare Diesel Euro IV, V, VI, care contine uree si apa deionizata sau apa demineralizata si este necesara pentru majoritatea camioanelor, autobuzelor si autocarelor care se deplaseaza in Europa.
AdBlue® este un produs cheie pentru toate vehiculele care folosesc tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), o tehnologie cu ajutorul carei se reduce nivelul emisiilor toxice si in special al oxizilor de azot NOx.
New Design Composite este producator sublicentiat VDA si produce AdBlue® de cea mai buna calitate, cu livrare din stoc sau la comanda, in diferite ambalaje (a se vedea mai jos) sau vrac (transportul este realizat cu cisterna proprie dotata cu debitmetru).
Prin functionarea eficienta a motorului se asigura o reducere a consumului de carburant de 3-4% la EURO4, de 5-6% la EURO5 și de 8-10% la EURO6.
Cum functioneaza sistemul CSR?
Procesul de reducere a oxizilor de azot din gazele de evacuare utilizand o solutie pe baza de uree se numeste reducere catalitica selectiva (CSR - Selective Catalytic Reduction).
Selective Catalytic Reduction (CSR) este o tehnologie care contribuie la reducerea substantiala (90%) a emisiilor de NOx (oxizi de nitrogen) din gazele de esapament. Sistemul este folosit pentru ca motoarele diesel sa se incadreze in standardele Euro IV, V si VI.
Sistemul SCR foloseste solutia lichida AdBlue® si un catalizator metalic montat in sistemul de evacuare a vehiculului, care transforma NOx in vapori de apa si nitrogen atmosferic - doua substante intalnite in moda natural in atmosfera. Aceasta reactie are loc dupa arderea in sistemul de evacuare, emisiile de NOx fiind reduse in proportie de 80% iar performantele motorului sunt mult imbunatatite. Procesul de reducere a oxizilor de azot din gazele de evauzre, utilizand o solutie pe baza de uree, se numeste reducere catalitica selectiva.
AdBlue este un lichid pe baza de apa si continut de uree (CO(NH2)2) cuprins intre 31.8 % si 33.2 % conform Standardului International ISO 22241-1. Aceasta solutie este stabila din punct de vedere chimic, punctul de inghet fiind la -11 °C. Ureea CO(NH2)2 se obtine prin procedee industriale, prin combinarea bioxidului de carbon (CO2) și a amoniacului (NH3) la temperaturi si presiuni inalte (150°C, 50 bari). Substanta rezultata este solida, sub forma de cristale incolore, solubile in apa (H2O). Sistemul de injectie cu uree este relativ complex si contine un rezervor de uree, sistem de alimentare cu pompa electrica, un modul electronic de control (calculator), injector si catalizator. Aditional sistemul mai poate fi prevazut si cu un senzor de oxizi de azot dupa catalizator, care masoara rata de conversie a catalizatorului.
Rezervorul de uree este prevazut cu un senzor de nivel pentru a alerta conducatorul auto din timp atunci cand este necesara alimentarea cu cu uree. De asemenea, datorita temperaturii de inghet a solutiei AdBlue® (aproximativ -11°C) rezervorul mai este prevazut si cu o rezistenta de incalzire.
Ce se intampla daca se foloseste o solutie apoasa de uree in detrimentul AdBlue®?
Utilizarea inlocuitorilor de calitate scazuta deterioreaza sistemul SCR si duce la cuplu redus, viteza redusa si eventuala oprire a motorului.
Costurile de service inutile si scumpe pot fi usor evitate doar prin utilizarea solutiei AdBlue® de calitate produsa sub licenta sau sublicenta VDA. Verband Der Automobilindustrie - Asociatia Germana a Industriei Auto este foarte stricta in respectarea parametrilor de calitate asa cum sunt definiti de Standardul International ISO 22241-1. Licentele sunt acordate dupa evaluarea minutioasa a tuturor procedurilor de fabricatie, de testare, depozitare si de manevrare.