Dorind sa raspunda cererilor de pe piata, incepand cu anul 2007 SIBELIUS SRL distribuie in Romania sticla industriala Profil U marca Linit produsa de LAMBERTS Germania.
Partenerul nostru, LAMBERTS GmbH este o companie de familie fondata in 1887 in Wunsiedel si are in prezent un personal de 120 de angajati, fiind singura companie privata specializata in sticla plata care nu apartine unui concern. LAMBERTS Glasfabrik este certificata DQS conform DIN EN ISO 9001: 2000. Nici o alta companie din Europa nu produce toate tipurile de sticla turnata.
Gama extinsa de produse este supusa la dezvoltari continue pentru a indeplini cerintele clientului:
- Sticla cu model,
- Sticla cu fir de sarma,
- Sticla solara,
- Sticla profilata - LINIT U (de asemenea intarita),
- Sisteme de instalare de aluminiu LINIT.
Facilitatile de productie ultramoderne (primul cuptor de sticla turnata cu ardere pe oxigen din Europa), flexibilitatea in implementarea cerintelor clientilor ca si parteneriatele solide si cooperarea intre furnizori si clienti constituie atuul companiei.
Ce este sticla cu profil U-LINIT? Un profil din sticla in forma de U existent in latimi de 232 mm, 262 mm, 331 mm, 498 mm si lungimi de pana la 7 metri. Ingredientele de baza pentru sticla din care se face LINIT-ul sunt - nisip, var, carbonat de sodiu, sticla reciclata atent selectata.
Acest amestec trece printr-un proces tehnologic sofisticat de topire intr-un cuptor cu ardere de oxigen si face sa rezulte o panglica de inalta calitate de sticla topita. Apoi trece printr-o serie de cilindri de otel pentru a forma un canal continuu de sticla de dimensiuni specifice dupa care este racita si taiata cu atentie inainte de prelucrare si ambalare pentru expediere.
Sisteme de perete de sticla Lamberts LINIT au fost instalate in toata Europa timp de decenii.
Astazi S.C.
SIBELIUS S.R.L. ofera sisteme LINIT in Romania si Republica Moldova, ca unica alternativa la constructii de interior si exterior, pe verticala si orizontala, cu sisteme de perete din sticla.
Sticla profilata LINIT U - supranumita ''Sticla U creativa a avangardei'' dupa finalizarea acestui proiect - a fost utilizata de catre arhitectii de la Steven Holl din New York la Cladirea Bloch apartinand Muzeului de Arta Nelson Atkins din Kansas City.
In urmatoarele randuri va oferim o descriere speciala a acestui proiect remarcabil pentru a va convinge inca o data, daca mai este nevoie, de multiplele valente ale sticlei industriale Profil U marca Linit produsa de LAMBERTS si distribuite de SIBELIUS SRL.
La acest proiect a fost folosita sticla speciala Linit P 40/60/7 cu cantitate de fier scazuta, mata, solara, intarita, testata la caldura si umiditate.
Conceptul
Extinderea Muzeului de Arta Nelson Atkins imbina arhitectura cu peisagistica pentru a crea o forma de arhitectura experimentala. ''Experienta'' se desfasoara pe masura ce perceptiile vizitatorilor se schimba in timpul miscarii acestora prin timp si spatiu. Noua cladire anexa Bloch implica gradina de sculptura existenta, transformand intregul Muzeu si imbogatind experienta vizitatorului. Noua anexa se intinde de-a lungul marginii estice a campusului si se distinge prin cinci lentile de sticla ce traverseaza cladirea existenta prin Parcul de Sculptura pentru a forma noi spatii si unghiuri de viziune. Imbinarea inovatoare a peisajului, arhitecturii si artei a fost realizata in colaborare stransa cu artistii si curatorii muzeului pentru crea o relatie dinamica si de sustinere intre arta si arhitectura. Mai degraba decat adaugarea unei mase, noile elemente exista in contrast complementar cu clasicul ''Templu al Artei'' datand din 1933.
Lentilele de sticla
Cele cinci lentile de sticla alba semnaleaza prezenta Cladirii Bloch in oras. Volumele de lumina modeleaza spatiul dintre ele si in relatie cu cladirea originala si creeaza intervale in peisaj. Lentilele formeaza spatiul interior ce apare de jos in timp ce lumina se joaca in foaier si in galerii. Infinita variatie a luminii si calitatile sale schimbatoare de a lungul formei si in spatiu reprezinta materialul primar al ladirii. ''Lentilele sunt instrumente de iluminat ce capteaza si difuzeaza lumina naturala in interior in timpul zilei si stralucesc in parcul de sculptura noaptea. Straturile multiple de sticla translucida ale lentilelor capteaza, difuzeaza si refracteaza lumina, in unele momente materializand lumina ca pe niste blocuri de gheata. In timpul zilei lentilele proiecteaza cantitati variabile ale luminii in galerii, in timp ce pe parcursul noptii stralucesc cu lumina lor interna in gradina de sculptura.'' - Steven Holl
Sticla reactioneaza la lumina pentru a crea fenomene imprevizibile: difuziune, difractie, refractie, reflectie, absorbtie. Prima dintre cele cinci lentile formeaza un foaier luminos si transparent cu cafenea, biblioteca de arta si librarie invitand publicul in Muzeu si incurajand miscarea prin rampe spre galerii.
Din foaier o noua axa transversala leaga acest spatiu de spatiile impunatoare ale cladirii originale. La baza lentilelor anexei sta un concept structural imbinat cu un concept distribuitor de lumina si aer: ''Tuburi de ventilatie'' transporta lumina in galerii de-a lungul partilor lor inferioare curbate in timp ce sustin sticla suspendata furnizand o locatie pentru conductele HVAC. Cavitatile duble de sticla ale lentilelor aduna aerul incalzit de soare iarna sau il evacueaza vara. Nivelurile optime de lumina pentru toate tipurile de arta sau instalatii media si cerintele de flexibilitate sezoniere sunt asigurate prin utilizarea panourilor controlate de computer si folosirea unui material de izolare translucid special incorporat in cavitatile de sticla.
Parcul de Sculptura
''Calea ocolitoare'' ce se intrezareste intre lentile spre Parcul de Sculptura isi are completarea sinuoasa in cursul liber prin nivelul continuu de galerii de mai jos. Galeriile organizate in serii pentru a sprijini progresia colectiilor, coboara gradual in Parc si sunt punctate de privelisti ale peisajului. Proiectul noii anexe utilizeaza concepte de constructie sustenabile; gradina de sculptura continua in sus peste acoperisurile galeriei creand zone de sculptura intre lentile si furnizand in acelasi timp acoperisuri verzi pentru obtinerea unui grad ridicat de izolare si pentru controlul apei de ploaie. Integrarea ingenioasa a artei si arhitecturii a inclus un efort de colaborare cu artistul Walter De Maria, unul dintre marii artisti minimalisti ai timpului nostru. Sculptura lui De Maria One Sun /34 Moons este piesa centrala a bazinului din expansiva zona de intrare pavata cu granit. Noul spatiu de intrare este definit de catre cladirea existenta si de catre noile ''Lentile'' din Foaier.
O sticla speciala profilata LINIT-U pentru un proiect special
Zidul de sticla exterior al fiecarei lentile este format din canale de sticla profilata dubla LINIT U etansate ce asigura intre ele o izolatie termica translucida. Glasfabrik Lamberts a inceput dezvoltarea acestei sticle profilate personalizate LINIT U in 1999, cu cativa ani inainte de inceperea proiectului.
Lamberts a prezentat arhitectilor de-a lungul timpului cateva texturi speciale impreuna cu cateva tratamente pentru sticla si pentru suprafete pentru a obtine aspectul exterior dorit si a atinge proprietatile necesare sticlei pentru iluminatul din timpul zilei in spatiile interioare. Dupa experimentare, designerii au ales o combinatie a texturii speciale ''solar'' Lamberts LINIT, o textura prismatica pe suprafata exterioara a sticlei si o suprafata sablata pe fata interioara a ''U''-ului.
Aceasta sticla produce o stralucire matasoasa in exterior, care refracteaza subtil razele solare directe spre interior. In plus, oxidul de fier, un ingredient de baza al sticlei care produce tipica tenta verde, a fost indepartat intr-un ciclu de productie special. Culoarea mai luminoasa (mai putin verde) a sticlei produse previne colorarea iluminatului operelor de arta.
Proprietati structurale ale sticlei speciale LINIT si cerinte aditionale de design
Kansas City este situat intr-o zona a Statelor Unite unde tornadele puternice sunt frecvente. Pentru lentile Steven Holl a cautat suprafete de sticla continue, translucide fara cadru vertical care sa se adapteze curbelor si unduirilor volumelor lentilelor, pentru a implica miscarea vizitatorilor intre ele.
Unul dintre principiile de baza ale proiectului a fost: ''Folositi cat mai multa sticla si cat mai putine cadre de aluminiu!''