89% dintre reprezentanții afacerilor locale cer asigurarea stabilității mediului de reglementare și fiscalizare
”Business Evolution”, cel mai important road show de conferințe dedicate top managementului companiilor și antreprenorilor, a atras la Constanța peste 160 de oameni de afaceri interesați să afle mai multe despre soluțiile bancare dedicate, fondurile nerambursabile europene, guvernamentale sau din PNRR, despre digitalizare, GDPR, vânzări, sustenabilitate sau tranziția verde.
Evenimentul a fost susținut de: Raiffeisen Bank România, Telekom România Mobile, Patronatul Întreprinderilor Mici și Mijlocii Constanța (PIMM), Biriș Goran SPARL, DigiQuery, Kompass România, Tudor Galoș Consulting, Valoria Business Solutions și Wise Money.
Parteneri media ai evenimentului au fost: Agerpress, București Business, BZI, Financial Market, Iași4U.ro, Jurnalul de Afaceri, Jurnalul de Craiova, Prahova Business, Reușita, SpatiulConstruit.ro, Spotmedia.ro, Transilvania Business.
Rezultatele Barometrului Business Evolution Constanța
Cea mai recentă ediție a Barometrului Business Evolution are la bază răspunsurile primite de la antreprenorii și oamenii de afaceri din zona de sud-est a țării care au participat la conferința de la Constanța în data de 11 octombrie 2023.
Pentru realizarea cercetării s-au colectat 135 răspunsuri la un chestionar alcătuit din 12 întrebări. Au răspuns 19% companii cu cifra de afaceri sub 250.000 Euro, 41% companii cu cifra de afaceri între 250.000 Euro și 1 milion de Euro, 21% companii cu cifra de afaceri între 1 milion de Euro și 10 milioane Euro, 11% companii cu cifra de afaceri între 10 milioane de Euro și 25 milioane Euro și 8% companii cu cifra de afaceri peste 25 milioane Euro.
Rezultatele Barometrului Business Evolution Constanța arată că:
• 79% dintre companiile respondente se așteaptă la creșterea cifrei de afaceri în 2023
• 74% estimează creșterea profitului în acest an
• 32% au înregistrat creșterea numărului de angajați
Rezultatele barometrului de la Constanța mai arată și că 49% dintre companiile respondente sunt foarte încrezătoare și oarecum încrezătoare în evoluția favorabilă a economiei naționale, iar 59% sunt foarte încrezătoare și oarecum încrezătoare în evoluția favorabilă a industriei din care compania face parte.
Între acțiunile care vor ajuta la creșterea vânzărilor în acest an, managerii și antreprenorii de la Constanța au menționat pe primele locuri următoarele: adăugarea altor servicii/produse în portofoliu (58%), creșterea investițiilor în marketing și comunicare (37%) și deschiderea de noi canale de distribuție (26%).
Totodată, răspunsurile la acest barometru au arătat că cele mai importante obstacole întâmpinate în dezvoltarea afacerilor sunt următoarele:
• incertitudinea din mediul de afaceri (63%)
• birocrația, nivelul fiscalizării și lipsa de stabilitate politică (fiecare cu 58%)
• lipsa de viziune a politicilor publice (53%)
Pentru a îmbunătăți dezvoltarea antreprenoriatului în România, oamenii de afaceri prezenți la conferința Business Evolution de la Constanța au spus că măsurile care ar avea cel mai mare impact în următorii 3 ani sunt:
• asigurarea stabilității mediului de reglementare și fiscalizare (89%)
• simplificarea reglementărilor și a taxării (84%)
• scăderea impozitării veniturilor în companiile mici (58%)
Cele mai importante idei prezentate la Business Evolution Constanța
În deschiderea conferinței, Iulian Gropoșilă, Președinte al Patronatului IMM Constanța a subliniat avantajele apartenenței antreprenorilor din zona IMM-urilor în structuri asociative care să le reprezinte interesele.
A urmat Sorin Ghinea, Director Regional IMM Dobrogea, Raiffeisen Bank România care a vorbit despre soluțiile de finanțare pentru IMM-uri și a punctat indicatorii și alte elemente cheie urmărite în analiza aplicației de credit. În partea a doua a evenimentului, acesta a trecut în revistă pașii unui proiect pe fonduri europene și a subliniat modul în care o bancă privește finanțarea acestor proiecte.
Mihai Gabriel Pripină, Manager Vânzări Indirecte Enterprise B2B, Telekom România Mobile a vorbit despre soluții mobile pentru eficiență în afaceri, cu accent pe tehnologiile și soluții digitale pe care IMM-urile le pot accesa.
Ilustrând conceptul Fără Idei Fixe. Mobil pur și simplu, a arătat cum pot beneficia afacerile de conectivitatea voce-date, de date mobile M2M sau de alte soluții mobile bazate pe conectivitate.
La finalul primei părți a conferinței, Gabriel Biriș, Co-Managing Partner, Biriș Goran SPARL a scos în evidență rezultatele studiului Modificările Noului Cod Fiscal: Inventar şi impact, realizat de The Tax Institute, think tank-ul dedicat analizării impactului măsurilor fiscale, care oferă şi educaţie şi formare profesioniştilor fiscali.
În partea a doua a conferinței s-au prezentat aspecte practice, care aplicate în companie conduc la îmbunătățirea rezultatelor.
Astfel, Alina Ungurianu, CEO, Wise Money a prezentat oportunitățile actuale și viitoare de accesare a fondurilor nerambursabile europene, guvernamentale și din PNRR pentru dezvoltarea afacerilor, digitalizare și sustenabilitate.
Irina Vijoli, Founding Partner DigiQuery a vorbit despre provocările pe care le au afacerile în lumea caracterizată de volatilitate, incertitudine și schimbare constantă. Ea a arătat importanța gândirii strategice și a prezentat un instrument valoros: business model canvas.
Dumitru Ion, CEO, Doingbusiness.ro și Kompass România le-a vorbit antreprenorilor și managerilor prezenți despre resursele pe care le pot folosi pentru a vinde mai mult și pe mai multe piețe și cum trebuie să procedeze pentru a genera noi oportunități.
Tudor Galoș, Senior Consultant, Tudor Galoș Consulting a explicat care sunt cele cinci greșeli des întâlnite în legătură cu cerințele GDPR și a arătat modul în care conformitatea la GDPR crește valoarea firmei, optimizează operațiunile și scade costurile.
La finalul conferinței, Elena Badea, Marketing & Sales Expert, Managing Director, Valoria Business Solutions a explicat că oamenii de vânzări de succes au următoarele abilități esențiale: adaptabilitate și reziliență emoțională, capacitatea de a ”citi” corect tipologia interlocutorului și abilități excepționale de comunicare.
Radu Soviani, cunoscut analist și jurnalist economic a moderat evenimentul contribuind și facilitând excelent interacțiunea constantă dintre audiență și experții invitați ca vorbitori.
Caravana Business Evolution în 2023 – Expunere. Experiență. Excelență.
În total 680 de oameni de afaceri, antreprenori și manageri, au participat la cele 4 ediții ale road show-ului Business Evolution din anul 2023. Reprezentanți relevanți ai comunităților de business locale s-au strâns la Oradea, Brașov, Iași și Constanța și au discutat despre tendințele, soluțiile și parteneriatele care vor contribui la succesul durabil.
Fie că a fost vorba de finanțarea afacerii, digitalizare sau implementarea strategică a cerințelor de sustenabilitate, despre abordări practice pentru protecția datelor, îmbunătățirea proceselor sau creșterea vânzărilor, participanții la conferințe au apreciat calitatea temelor (nivel de satisfacție: 97%) și a experților invitați ca vorbitori (nivel de satisfacție: 97%).
Ajunsă la cea de-a cincisprezecea ediție caravana de evenimente premium Business Evolution a atins o cotă a excelenței de 95% nivel de satisfacție, conform feedback-ului primit la cele 4 ediții din acest an. În topul aspectelor apreciate mai sunt: locațiile premium alese (nivel de satisfacție: 97%),
organizarea excelentă (nivel de satisfacție: 96%) și conceptul evenimentelor (nivel de satisfacție: 94%).
În 2024 caravana Business Evolution va continua, urmând ca elementele de noutate și orașele care vor fi pe ruta ediției cu numărul 16 să fie anunțate la începutul anului pe businessevolution.ro