Casa Verde Fotovoltaice 2024: Tot ce trebuie să știi pentru a aplica cu succes
Cei care doresc să-și instaleze panouri fotovoltaice cu bani de la stat vor putea accesa în curând programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Finanțările se vor acorda pe principiul „primul venit, primul servit”, până la epuizarea fondurilor, prin urmare este important ca dosarul pentru înscriere să fie pregătit din timp, corect și complet.
Ca în fiecare an, s-a început cu sesiunea de înscriere a instalatorilor, care se va desfășura până pe 20 septembrie. Persoanele fizice se vor putea înscrie în program din 27 septembrie. Este alocată câte o zi pe regiuni, datele estimative fiind următoarele:
27 septembrie 2024: Regiunea Nord-Vest (Bihor, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Bistrița-Năsăud)
30 septembrie 2024: Regiunea Centru
1 octombrie 2024: Regiunea Nord-Est
2 octombrie 2024: Regiunea Sud-Est 3 octombrie 2024: Regiunea Sud
4 octombrie 2024: Regiunea București-Ilfov
7 octombrie 2024: Regiunea Sud-Vest Oltenia
8 octombrie 2024: Regiunea Vest
9 octombrie 2024: Unități de cult
Undeva în jurul datei de 1 noiembrie, beneficiarii vor putea să își aleagă instalatorul din lista publicată de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).
Noutăți ale programului Casa Verde Fotovoltaice 2024
Bugetul alocat pentru 2024 este unul record, de 2 miliarde de lei, iar finanţarea pentru creşte de la 20.000 la 30.000 lei, cu 10% (3.000 de lei) contribuția beneficiarului.
Din această sumă se vor monta panouri fotovoltaice şi, obligatoriu, baterii de stocare a energiei.
Documentele care vor fi obținute online și au semnatura electronică se vor încarca în aplicație în forma în care au fost primite, PDF cu semnatura electronică.
Înainte de a aplica, persoanele interesate trebuie să se asigure că îndeplinesc criteriile de eligibilitate.
Criterii de eligibilitate pentru programul Casa Verde Fotovoltaice 2024
- Solicitantul este persoană fizică cu domiciliul în România.
- Solicitantul nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local.
- Panourile fotovoltaice pot fi instalate doar pe proprietatea solicitantului, fie că este vorba de casă sau teren, iar imobilul trebuie să fie destinat exclusiv pentru locuit.
- Adresa unde vor fi instalate panourile fotovoltaice trebuie să corespundă adresei din cartea de identitate.
- Solicitantul trebuie să fie utilizatorul direct al energiei produse.
- Imobilul pe care se implementează proiectul nu este afectat de sarcini în favoarea unei persoane juridice sau a unei entităţi care desfăşoară activităţi economice.
- Solicitantul nu trebuie să fi beneficiat până acum de finanțare nerambursabilă prin programul Casa Verde sau prin alte programe asemănătoare.
Documentele necesare pentru înscrierea în programul Casa Verde 2024
- Cerere de înscriere în program completată și semnată de solicitant, care va fi disponibilă odată ce va fi publicat ghidul de înscriere în sesiunea 2024
- Act de identitate al solicitantului
- Certificat de atestare fiscală, obținut de la ANAF, care să arate că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat
- Certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale, din care să rezulte că nu sunt datorii la bugetul local
- Extras de carte funciară din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice și care nu trebuie să fie mai vechi de 60 de zile
- Copia cărții funciare colective, pentru imobilele tip duplex
- Acordul asociației de proprietari, dacă imobilul face parte dintr-un condominiu
Documentele trebuie să fie în termenul de valabilitate la data încărcării în platforma AFM
Pregătiri înainte de lansarea sesiunii de înscrieri în programul Casa Verde Fotovoltaice 2024
Toate actele necesare vor fi scanate și salvate în format PDF pe calculator.
Solicitanții trebuie să aibă un cont pe platforma AFM, la adresa inscrierionline.afm.ro, care este bine să fie creat din timp, cu o adresă de e-mail validă care va fi folosită și pentru comunicarea cu AFM.
Poate fi util ca datele de identificare, cum ar fi serie și număr buletin, CNP nume, prenume, dată naștere etc., să fie scrise într-un document Word, pentru a le avea la îndemână atunci când vor fi completate formularele de înscriere.
Ce trebuie să faci după lansarea sesiunii de înscrieri în programul Casa Verde Fotovoltaice 2024
După încărcarea documentelor necesare în contul de pe platforma AFM va fi completată cererea de finanțare, unde trebuie specificate și detaliile proiectului pentru care se solicită finanțare.
Odată aprobată cererea, va putea fi selectat un instalator autorizat din lista publicată de AFM.
După instalarea sistemului fotovoltaic vor fi depuse documentele necesare (facturi, procese verbale de recepție etc.) pentru decontare.