Cel mai mare magazin Starbucks din Seattle
Magazinul dedicat cafelei „Reserve Roastery & Tasting Room” al lantului international Starbucks s-a deschis la finele anului trecut in Seattle si este cel mai mare magazin propriu la nivel mondial. Amplasat intr-o cladire istorica renovata din cartierul Capitol Hill, magazinul este o adevarata fabrica de minunatii pentru industria cafelei.
In spatile amenajate din interior clientii pot sa observe cum cantitati mici de cafea artizanala sunt prajite si macinate, in timp ce admira fiecare detaliu special conceput si dezvoltat astfel incat sa promoveze marca proprie.
Acest magazin este ceva mai mult decat un simplu spatiu comercial, chiar daca trebuie sa recunoastem toata cafeaua Reserve care se serveste in lumea intreaga este prajita in aceasta locatie din strada East Pike. Cladirea dateaza din perioada anilor 1920 si la vremea respectiva facea parte din zona istorica „Auto Row” a orasului Seattle, fiind la un moment dat un showroom Volvo si mai apoi o galerie de arta. Designerul Starbucks, Liz Muller a coordonat proiectul de renovare si amenajare a magazinului, ceea ce a implicat curatarea interioarelor pana la mozaicul de pe pereti si pardoselile originale din beton. Pe langa acestea restul materialelor au fost produse in America, astfel ca procesul de reconversie a urmarit si aspectul durabil al investitiei.
La interior, clientii pot observa procesul de prajire al cafelei in una din cele doua masini iar in zonele special amenajate pot degusta diferitele sortimente. Magazinul este o combinatie de spatiu comercial, bar, spatiu de relaxare si restaurant pentru ca interioarele au fost astfel amenajate incat sa ofere zone generoase de expunere a produselor precum si variante de sedere fie ca vorbim de zona de bar, cu scaune inalte sau fotolii cu masute ceva mai retrase.
„Am proiectat un spatiu care sa stimuleze toate simturile. Aceasta este o adevarata experienta Willy Wonka in lumea cafelei, in care clientii vor vedea cum cafeaua urmeaza procesul de prajire, macinare si preparare” declara Liz Muller, vice-presedinte al departamentului Concept Design pentru Starbucks. „Prin aceasta am deschis lumea cafelei, modul de procurare, prajire si preparare astfel ca indiferent de etapa, clientii sunt la cativa pasi distanta de spectacolul ce se desfasoara intr-un cadru deosebit dar primitor. Fiecare vizita pe care o fac le va descoperi noi secrete si in acelasi timp va stabili un etalon pentru viitorul serviciilor din domeniul comercial”.