Cemacon a obtinut o crestere cu 43% a profitului operational in 2014
- Creștere cu 31% a cifrei de afaceri brute
- Profit operațional în creștere cu 43%
- Capacitate de producție utilizată 100%
Cemacon, compania cu cea mai dinamică evoluție din piața materialelor de construcții, a încheiat anul 2014 cu rezultate în creștere, o confirmare a ascensiunii din ultimii ani. Conform datelor preliminare aferente anului 2014, după 3 ani de creștere a afacerii, Cemacon raportează pentru întreg anul 2014 o creștere a cifrei de afaceri brute de 31%. Creșterea se datorează în principal vânzării de produse finite.
Cifra de afaceri și profitul operațional au înregistrat creșteri semnificative în 2014 raportat la anul precedent și au la baza performanța comercială și a activității de producție.
Veniturile operaționale au crescut cu 25% și au depășit dinamica cheltuielilor operaționale, conducând la o îmbunătățire puternică a profitabilității operaționale:+43%.
„În 2014, Cemacon a atins un nivel superior al business-ului. Am consolidat compania și am pus noi baze de creștere și dezvoltare. Am reușit, ca în fiecare an, din 2010 până în prezent, să obținem creșteri spectaculoase, pe o piață de materiale de construcții care a scăzut. În 4 ani, Cemacon s-a transformat dintr-un jucător local, în cel mai inovativ și competitiv producător de blocuri ceramice la nivel național. De pe locul 8 în anul 2010 în ierarhia producatorilor de cărămizi, am urcat pe locul 3 în 2014, am crescut cifra de afaceri de la 5 milioane la 14 milioane de euro și cota de piață de la 6,7% la 17,5%.” - Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon.
În 2014, costul de producție, deși afectat de creșterile de preț la energie, materii prime, ambalaje, combustibil și taxe, a rămas unul foarte competitiv, efectul scumpirilor fiind atenuat de o nouă etapă de eficientizare a consumului energetic unitar, ca urmare a schimbărilor de rețetă și a îmbunătățirilor de flux.
În anul 2014, fabrica Cemacon de la Recea, județul Sălaj, a funcționat la capacitate maximă, cu consumuri calorice minime, ca urmare a investițiilor realizate în prima parte a anului. Investițiile au avut rolul de a mări productivitatea, de a reduce costurile și a îmbunătăți calitatea produselor, fapt ce a contribuit la obținerea rezultatelor foarte bune în anul 2014.
„Acum, Cemacon a ajuns într-un stadiu de dezvoltare care necesită găsirea unor noi pârghii care să susțină planurile de creștere. Anul trecut ne-am confruntat cu o cerere ridicată pentru gama Evoceramic, ceea ce ne-a determinat să luăm decizia de a ne suplimenta capacitatea de producție, prin redeschiderea și modernizarea liniei de la Zalău. Suntem singurul producător de blocuri ceramice din România care ‘îndrăznește’ să-și extindă capacitățile de producție, într-o piață în care jucătorii se confruntă cu stocuri. Cu o suplimentare de 33% a capacității de producție, vom deveni cel de al doilea producător din România, la nivelul volumelor produse și vândute în piață” - Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon.
Implementarea procedurilor agreate pentru restructurarea creditelor a continuat conform calendarului agreat cu banca finanțatoare prin acordul din luna noiembrie 2013.
Întrucât restructurarea prevedea ca precondiții anumite operațiuni de capital, finalizarea acestora în decembrie 2014 a făcut posibilă înaintarea procesului de restructurare într-o nouă etapă, aceea a agreării noilor contracte de credit.
Odată finalizată această amplă operațiune prin semnarea contractelor cu banca, programată pentru primul trimestru din 2015, restructurarea datoriilor Cemacon va reprezenta o operațiune de referință.
Pentru piața de materiale de zidărie, 2014 a fost primul an în care s-a simțit realmente o creștere a cererii. Toți jucătorii au beneficiat de o prelungire semnificativă a sezonului de construcții, datorită condițiilor meteorologice favorabile. Totodată, avansul înregistrat de construcțiile rezidențiale, cu 36% la 11 luni versus aceeași perioadă a anului precedent (conform informațiilor Institutului Național de Statistică), ne confirmă că piața a crescut cu 5-7% în 2014. Valoric, piața a crescut mai puțin, dar s-a simțit o corecție ușoară a prețurilor de vânzare pe fondul creșterii costurilor de producție.
În 2015, odată cu ajustarea raportului dintre cerere și ofertă, vom asista la o nouă creștere a prețurilor, după 6 ani în care producătorii au fost nevoiți să-și vândă produsele la un nivel foarte apropiat de costul de producție. Estimarea pieței în 2015 este de creștere în volum de 10% pe fondul îmbunătățirii încrederii populației și a accesului sporit la finanțare la costuri foarte scăzute.
„Cel mai important obiectiv al Cemacon pentru anul acesta este obținerea de profit net la nivelul întregului an. Sunt sigur că, odată cu încheierea procesului de restructurare financiară și implementarea proiectelor previzionate, menite să ne asigure creșterea comercială și operațională, nu vom avea piedici în atingerea acestui obiectiv” - Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon.
Pentru 2015, Cemacon îți propune:
- Creșterea cifrei de afaceri cu peste 40% față de anul anterior
- Profitabilitate operațională peste media sectorului
- Profit net la sfârșitul anului
- Locul 2 la nivel național
- Poziția de lider al pieței din regiunea Transilvania, incluzând Banatul și Crișana
- Cotă de piață națională de 19,5%
- Optimizarea portofoliului de produse EVOCERAMIC
DESPRE CEMACON S.A.
CEMACON SA este in topul producătorilor de sisteme de zidării ceramice din România şi unul dintre liderii pieței din Transilvania.
Compania operează cea mai modernă şi mai mare capacitate de producție din România cu produse inovatoare, care aduc plus-valoare utilizatorilor, obținute la costuri de producție foarte competitive.
CEMACON SA este companie listată la Bursa de Valori Bucureşti şi detinută, preponderent, de acționari instituționali, fonduri de investiții româneşti şi străine; managementul companiei este unul profesionist, independent şi cu puternică expertiză de sector.