CEO Conference - Shaping the Future
Sentimentul de încredere în economie al directorilor executivi din companiile românești este în creștere. Premizele și tendințele pentru anul 2015 au fost prezentate în cadrul evenimentului ,,CEO Conference - Shaping the future’’.
Evenimentul ,,CEO Conference - Shaping the future’’ a reunit peste 200 de manageri de top din România și a reprezentat platforma pentru lansarea celui mai recent studiu al EY Romania despre percepția cu privire la potențialul mediului de afaceri din România. Evenimentul a fost organizat la București, în data de 19 februarie 2015 de către doingbusiness.ro împreună cu EY Romania.
Perspectivele economice și de afaceri ale României, investițiile și finanțarea în scopul unei evoluții economice sustenabile, revoluția energetică, viziunea pentru creștere a managerilor români, precum și recâștigarea încrederii consumatorilor au reprezentat principalele teme de dezbatere ale conferinței.
Dumitru Ion, Directorul General al International Business Promotion (compania care a dezvoltat portalul de afaceri doingbusiness.ro) a declarat: ,,CEO Conference reprezintă cea mai bună platformă prin care managerii de top români au posibilitatea să analizeze climatul economic național și perspectivele pentru perioada următoare, ca să identifice pârghiile pe care le au la dispoziție pentru a accelera recuperarea economică și a contura pozitiv viitorul de afaceri. Conferința a prezentat și viziunea marilor companii multinaționale cu prezență în Europa Centrală și de Est și opinia managerilor acestora privind dezvoltarea României în anul 2015. Participarea excepțională la eveniment și mesajele transmise în cadrul dezbaterilor fixează cadrul economic pentru perioada următoare și arată care sunt așteptările fundamentate privind evoluțiile economice. În plus, lansarea studiului EY Romania ,,O nouă viziune a creșterii’’ a oferit ocazia participanților să afle opiniile cumulate a 202 manageri de top care conduc companii cu cifre de afaceri de la un milion de Euro la câteva sute de milioane de Euro, despre mersul economiei’’.
Printre participanții care au transmis mesaje privind starea actuala, tendințele și perspectivele economice din România pentru anul 2015, în contextul tranformărilor internaționale, se numără:
Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania: ,,Există câteva mega-tendințe în economia mondială, iar două dintre acestea se manifestă din ce în ce mai puternic și în România. Prima mega-tendință este convergența digitală care obligă și business-urile românești să se conecteze cu tendințele globale, iar a doua este creșterea anterprenoriatului care devine din ce în ce mai mult un antreprenoriat generat de oportunități și nu de necesitate. Astfel, sistemul public și cel privat trebuie să sprijine dezvoltarea ecosistemului antreprenorial, mai ales că în România vedem multă energie în privința acestui mega-trend.’’
Ludwik Sobolewski, CEO Bursa de Valori București: ,,Trebuie să îmbunătățim constant condițiile de a face afaceri în România, să le facem mai puțin birocratice, ceea ce înseamnă costuri mai mici. La nivel național, am impresia că multe dintre resursele pe care le avem sunt folosite pentru a face lucrurile mai complicate, mai scumpe, mai dureroase. Facem multe pentru a îmbunătăți reglementarea, dar trebuie să așezăm și bazinul de active pentru investitorii instituționali și pentru fondurile de pensii.
Sunt și vești bune: știrea că guvernul vrea să introducă taxarea zero a dividendelor a ajuns imediat în presa economică din regiune (spre exemplu în Polonia). Este o măsură nedureroasă pentru buget și îi poate transforma pe oameni din consumatori în investitori’’.
Cătălin Păuna, Country Economist, World Bank: ,,Sectorul public este cel mai mare jucător investițional din economie și de aceea, calitatea politicilor pe termen lung contează enorm pentru traiectoria economiei. Trebuie să ne mutăm de la o politică de investiții ad-hoc spre una pe termen lung, care să includă bugetarea bazată pe rezultate’’.
Ionuț Dumitru, Președinte Consiliul Fiscal: ,,Cea mai bună veste este îmbunătățirea încrederii consumatorilor, motivată de perspectivele de angajare și care are legătură și cu situația din piața dobânzilor. Constatăm un apetit mai mare de cheltuire în perioada următoare. Vedem în 2015-2016 o creștere anuală a consumului de 3%, ceea ce este o cifră bună comparativ cu ceea ce vedem la nivel european’’. Nenad Pacek, fondatorul Global Success Advisors (care a moderat prima sesiune a conferinței), a prezentat și perspectiva marilor companii cu prezență în Europa Centrală și de Est, asupra României: ,,Într-un sondaj din luna decembrie am întrebat marile corporații din lume să ne spună ce se așteaptă în 2015 pentru statele din Europa Centrală și de Est. În 2014, 74% dintre companiile întrebate au avut creșteri ale cifrei de afaceri în România, iar 79% au avut și creșteri de profituri în România - al doilea cel mai bun rezultat din regiune, după Turcia. Asta atrage atenția corporațiilor și probabil acesta este motivul pentru care executivii români vor fi contactați mai des în 2015, pentru oportunități de afaceri’’. ,,CEO Conference - Shaping the Future’’ a reprezentat și platforma de lansare a editiei din 2015 din studiului EY Romania ,,O noua viziune a creșterii’’. Studiul reprezintă o perspectivă a dezvoltării afacerilor în urmatoarele 12 luni și include așteptările legate de profit, vânzări, număr de angajați, perspective salariale, modificări ale cererii consumatorilor și noile nevoi din piață, așa cum rezultă din chestionarea a peste 200 de manageri de top. Elena Badea, Director de Marketing și Comunicare la EY Romania, coordonatoarea barometrului EY a declarat: ,,Avem un numar de 202 de raspunsuri la această editie, ceea ce este un număr record și face studiul foarte relevant. Ei reprezintă 54% companii romanești și 46% companii cu capital străin prezente în România. Răspunsurile au venit de la CEO, Președinte, Managing Director și alte poziții executive de top, iar distribuția pe sectoare economice a companiilor selectate respectă ponderea de formare a produsului intern brut din România. Putem spune că barometrul este un instrument relevant cu privire la sentimentul mediului de afaceri din Romania cu privire la evolutiile companiilor in acest an.’’
Printre rezultatele acestei ediții a studiului EY ,,O nouă viziune a creșterii’’ se numără:
* 48% dintre respondenți văd o creștere semnificativă a cifrei de afaceri din România, cu procente pozitive cuprinse între 10% și 31%. Doar 5% dintre intervievați văd evoluție în teritoriu negativ a cifrei de afaceri. Analitic, în privința creșterilor, 16% dintre intervievați văd plusuri cuprinse între 1% și 5%, 26% văd o majorare a afacerilor între 5% și 10%, iar 35% dintre managerii intervievați previzionează o creștere de 10% până la 20% a cifrei de afaceri în anul 2015;
* doar 4% dintre respondenți văd o scădere a investițiilor pentru anul 2015, 19% văd o stagnare a lor, 17% previzionează creșteri ale investițiilor între 1% și 5%, în timp ce 23% văd o majorare a investițiilor cu 5% până la 10%, iar 19% văd un plus de 10% până la 20% în raport cu anul 2014;
* 71% dintre respondenți văd a creștere a numărului de salariați în anul 2015, 19% prevăd constanța forței de muncă angajate și doar 10% văd o scădere a numărului de angajați, de unde rezultă că managerii chestionați materializează prin răspunsurile lor percepția că restructurarea din punct de vedere al numărului de salariați din România s-a încheiat;
* în privința salariilor angajaților, 87% dintre răspunsuri văd plusuri în anul 2015, 10% prevăd stagnarea veniturilor de natură salarială și doar 3% anticipează o evoluție în teritoriu negativ. Prin urmare, creșterea salariilor în anul 2015 în companiile pe care le conduc este văzută ca o certitudine, cea mai mare parte dintre răspunsuri (49%) previzonând o majorare a veniturilor salariale cu 1 până la 5%, în timp ce 30% dintre managerii chestionați prevăd creșteri de 5% până la 10%;
* procentul celor ,,foarte încrezători’’ în creșterea segmentului de industrie în care activează s-a dublat față de anul 2014, de la 7% la 15%, în timp ce 43% dintre cei chestionați sunt ,,încrezători’’ în avansul sectoarelor în care activează iar 35% sunt ,,destul de încrezători’’. Doar 7% nu sunt încrezători că urmează o creștere;
* în privința calităților competitorilor din piața românească, 41% dintre managerii chestionați identifică drept principală calitate capacitatea concurenței de a vinde produse/servicii la prețuri scăzute, în timp ce 30% dintre răspunsuri indică brandul, recunoașterea companiei ca și principală calitate a competitorilor;
* în privința cererii consumatorilor, doar 2% estimează o scădere pentru 2015, 32% văd o stagnare a cererii, iar două treimi dintre intervievați (66%) estimează evoluția cererii consumatorilor în teritoriu pozitiv.
Întregul studiu EY România ,,A vision for growth 2015’’, este disponibil pe site-ul doingbusiness.ro.
Fotografiile realizate în cadrul ,,CEO Conference - Shaping the future’’, le puteti accesa aici.
Conferința ,,CEO Conference - Shaping the future’’ a fost difuzată în direct, pe Internet, iar înregistrările VIDEO vor fi disponibile pe www.doingbusiness.ro.
Evenimentul a fost organizat în colaborare cu EY Romania, cu sprijinul partenerului principal: Orange, și al partenerilor: Bursa de Valori Bucuresti, Allianz-Tiriac Asigurari, SAS Romania, Nuclearelectrica, VISA Romania, Regina Maria, Coface, Fondul Proprietatea, Automobile Bavaria, Regus, AirFrance | KLM, TraducemBine, Veolia Water Solutions & Technologies Romania, Leonidas, Blaxy Premium Resort & Hotel, DENT ESTET, al organizatiilor: American Chamber of Commerce in Romania (AmCham), Foreign Investors Council (FIC), British Romanian Chamber of Commerce (BRCC), Kompass Romania, Banca Mondiala, AFEER, Consiliul Fiscal, Autonom Rent-A-Car, si al partenerilor media: Agerpres, Agora, AvocatNet.ro, Business24, BusinessReview, CalendarEvenimente, Cariere, EvenimenteBiz, HotNews, Femei in Afaceri, Jurnalul de Afaceri, Magazinul Progresiv, Spatiul Construit, The Money Channel, Transilvania Business, Ziare.com.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este portalul de afaceri dezvoltat de International Business Promotion (IBP), ce ofera utilizatorilor informatii depre oportunitatile din economia romaneasca precum si prezentarea principalelor companii active in fiecare domeniu. Proiectele IBP includ: publicatiile Romanian Business Digest si Major Companies in Romania in variante print si online incluse in www.doingbusiness.ro, servicii de agentie de evenimente, IBP Events (atat evenimente proprii, cat si pentru clienti), servicii de comunicare si direct marketing (call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piata etc).
Doingbusiness.ro este organizator al seriilor de evenimente: IMM ReStart – Resurse pentru dezvoltare (2014-2015) Economia Azi - Optiuni si oportunitati pentru IMM-uri (2013), Realitatea in Afaceri – Drumul catre performanta (2012), IMM Focus Regional (2011), Emerging Europe Energy Summit si Emerging Europe Investment Summit (2010).