Cum începi o afacere cu flori de vânzare și care sunt pașii de urmat
Îți plac florile și ai spirit antreprenorial? Dacă ai cercetat meticulos piața și ai identificat deja specificul afacerii cu flori pe care vrei s-o pornești, trebuie să afli și cum îți poți transforma visul în realitate. Va fi necesar să iei în considerare aspecte diferite în funcție de ideea ta de business: una este să deschizi o florărie mică, de cartier și alta este să lucrezi la comandă aranjamente florale pentru evenimente.
Elementul comun, însă, îl reprezintă planul de afaceri, care trebuie realizat înainte de a demara orice proiect. Acesta trebuie să conțină informații despre capitalul necesar, portofoliul de produse, clienții cărora te vei adresa, o prognoză a cheltuielilor din primele luni, detalii despre echipă, competitori, o estimare a prețurilor pe care le vei practica și strategia de promovare.
Pașii următori se vor diferenția într-o oarecare măsură în funcție de modelul de afacere.
Afacere cu flori la ghiveci
Pentru o afacere cu flori la ghiveci pe care intenționezi să le comercializezi personal la târgurile de primăvară, în piețe sau chiar online nu ai nevoie de o investiție inițială prea mare, presupunând că te-ai orientat către acest model de afacere tocmai pentru că deții deja terenul necesar cultivării florilor (chiar și o curte de 100 mp este suficientă).
- Dacă nu ai deja capitalul necesar, fă un credit pentru semințe și îngrășăminte, răsaduri, pământ de flori, ghivece și instalații speciale pentru a crea în seră condițiile necesare diferitelor soiuri de flori.
- Asigură-te că deții toate cunoștințele necesare cultivării florilor la ghiveci în seră. Urmează un curs de specialitate, cumpără cărți de horticultură și află toate secretele soiurilor de plante care te interesează.
- Cercetează potențialii clienți - companii - din vecinătatea serei tale și promovează-ți afacerea. 1 și 8 martie, zilele de Paște și Crăciun vor fi ocazii excelente pentru a vinde numeroase ghivece cu flori.
- Organizează-ți cu atenție activitatea, în așa fel încât să ai stocuri suficiente în perioadele de vârf (sărbători, începutul și sfârșitul anului școlar).
- Înscrie-ți afacerea în Google Local Business. Potențialii clienți din apropierea locației tale vor primi ca răspuns la căutările lor legate de achiziționarea unor ghivece cu flori chiar adresa serei tale. Actualizează-ți informațiile online și adaugă cât mai multe fotografii.
Florărie clasică
Succesul unei florării clasice depinde foarte mult de calitatea produselor vândute - așadar trebuie să deții cunoștințe solide despre flori și aranjamente florale, dar și de amplasament - ai nevoie de o locație cu vad comercial.
- Asigură-te că ai expertiză în domeniul floristic, pentru a putea veni în întâmpinarea nevoilor clienților cu soluții optime.
- Găsește un spațiu de închiriat cu vad comercial, cu trafic, eventual în apropierea școlilor sau a unei parcări.
- Colaborează cu furnizori de produse de calitate.
- Amenajează florăria și angajează florari profesioniști și pasionați.
- La fel ca în cazul afacerii cu flori la ghivece, ai nevoie de o identitate online, așa că site-ul de prezentare și înscrierea în motorul de căutare Google sunt esențiale pentru succes.
Magazin online de aranjamente florale
Dacă ți se potrivește mai mult modelul de business ce presupune comercializarea unor aranjamente florale comandate online, atunci tot ce-ți trebuie la început este talentul și dorința de a realiza aranjamente florale impresionante. Ca să pui lucrurile în mișcare, însă, mai trebuie să parcurgi câțiva pași.
- Alege dacă vei crea și aranjamente la comandă ori personalizate sau doar câteva tipuri prestabilite.
- Găsește furnizori.
- Investește într-un site de prezentare user-friendly și integrează un modul de plăți online pentru comenzi, cu certificate de securitate SSL, pentru a limita riscurile de fraudă.
- Concepe o strategie de promovare pe canalele de socializare.
Comerțul cu flori se află într-un trend ascendent, așa că dacă îți planifici riguros fiecare etapă, poți dezvolta cu ușurință o afacere profitabilă.