Cum puteți economisi timp și bani în timpul renovărilor?
Succesul vostru reprezintă alegerea celor mai potrivite materiale și finisaje pentru locuința voastră. Dar, haideți să vă prezint câteva idei pentru a putea reduce costurile, să câștigați timp, dar și unde nu ar trebui să faceți rabat de la calitate.
Să începem:
Renovarea fără un buget stabilit este o pierdere de bani
Chiar dacă v-ați hotărât să faceți amenajarea pe cont propriu sau cu un designer, este important să stabiliți bugetul total încă de la început. În așa fel veți putea face repartizarea bugetului pe fiecare lucrare și material/finisaj în parte.
Și da! Vă sfătuiesc să luați exemplul "corporatiștilor", în care să folosiți xl-ul la maximum pentru a centraliza toate lucrările, costurile, termenele. Din păcate, experiența mea într-o corporație nu m-a făcut să stăpânaesc xl-ul, eu și acum mi le notez pe toate în agendă.
Timpul înseamnă bani!
Dacă renovarea voastră înseamnă să spargeți tot până la cărămidă/beton și apoi să încărcați pereții cu glet până să-i îndreptați perfect, atunci pregătiți-vă pentru câteva luni de lucru. De ce așa mult?
În primul rând, trebuie să respectați programul orelor de liniște din bloc (din păcate mulți "începători" nu iau acest lucru în calcul și de cele mai multe ori se ajunge la ceartă cu vecinii, asociația de locătari etc.).
Soluția: În loc să sparteți tot (mai ales dacă blocul/casa în care locuiți este una veche și necesită o renovare completă), puteți opta la placarea tuturor pereților cu gips-carton.
Designer pe oră
Veți lucra cu un designer sau nu, este decizia voastră. Dacă știți încă de la început cum va arăta locuința voastră și veți stabili exact toate detaliile, atunci puteți economisi în acest caz. Pe de altă parte, un designer bun vă poate sfătui încă de la început cum să creați un design estetic, dar cu un buget redus. În plus, el va prelua controlul asupra activității echipei de constructori și al furnizorilor.
Însă, dacă totuși nu aveți buget pentru a plăti un proiect integral de amenajare interioară, atunci puteți apela la un designer pentru o consultație. Cel puțin acesta vă va ghida pentru a face cele mai bune schimbări în casă, în funcție de nevoile voastre și în limita bugetului stabilit.
Cine va realiza lucrarea?
Propun să faceți niste estimări contabile pentru fiecare lucrare pe care trebuie să o implementați în parte (electrica, parchetarea, decopertarea etc). Există două strategii în acest sens:
Prima - faceți un contract cu o firmă de construcție autorizată pentru toată lucrarea sau pentru fiecare etapa în parte. Avantajul ar fi garanția lucrărilor (de obicei se dă pe un an), însă are dezavantajul că este scump. A doua strategie este să mergeți pe meseriași particulari. În acest caz, nu prea veți avea garanție, dar prețul va fi mai mic (nu veți plăti nici TVA). Vă recomand să aveți grija cum îi alegeți, cel mai indicat să cereți o recomandare de la prieteni, cunoătințe, care au trecut recent printr-o renovare.
Sfat: Dacă doriți să economisiți, dar să nu pierdeți din calitatea lucrărilor, atunci faceți renovările în extra-sezon. Iarna și primăvara costurile sunt mai mici, iar meseriașii sunt mai liberi, asta înseamnă că vor avea timp să lucreze minuțios. Dezavantajul ar fi că tot ce înseamnă glet, șapă etc. se va usca mult mai greu, iar când veți ajunge la etapa de șlefuire aerisirea este obligatorie și pe timp de iarnă este mai complicat (dacă temperaturile ajung să scadă cu mult sub 0 grade).
Organizați-vă!
Vă amintesc iarăși: planificați-vă fiecare etapă, pentru a evita refacerea lucrărilor. De exemplu, cea mai complicată etapă este demolarea și curățenia de după (care și costă mai mult și necesită și timp). Puteți economisi dacă o faceți de sine statator sau cu ajutorul familiei, prietenilor. Totuși, nu uitați să luați în calcul molozul și gunoiul. Dacă acesta va fi destul de mult, va trebui să chemați o firmă care va colecta gunoiul. Puteți însă face o economie dacă vă cuplați cu cineva (de ex. cu un vecin care face în același timp renovarea).
Dar cum scăpați de mobilierul sau de electrocasnicele vechi? Există firme care ridică gratuit aceste obiecte, chiar de la ușa voastră. O altă variantă ar fi să le donați (dacă sunt încă funcționale), iar viitorii proprietari să vină personal să le ridice.
Am terminat cu inventarul lucrărilor. Acum puteți trece la găsirea soluțiilor: atât pentru partea de instalații, tâmplărie sau electrică, cât și pentru finisaje și materiale.